Łukasz Szewczyk07.07.2013 (23:03)6 komentarzy

MTV poprawia wyniki. "Walczymy o mobilną widownię"

W czerwcu 2013 roku telewizja MTV Polska osiągnęła wzrost oglądalności. Jak przekonuje nadawca, poprawa wyników to przede wszystkim efekt atrakcyjnej dla młodego widza oferty programowej, ulepszonej ramówki oraz wiosennej kampanii marketingowej
"Operacja stylów" w MTV Polska
Wyniki oglądalności kanału MTV Polska w młodej grupie widzów rosną nieustannie od marca tego roku. W czerwcu br. stacja osiągnęła 0,5% udziału w rynku w swojej grupie docelowej (13-24). W porównaniu z danymi za maj br. jest to wzrost o 36% oraz o 36% lepszy w porównaniu do czerwca roku ubiegłego. Cieszą również wyniki ratingowe, które zwiększyły się o 27% w porównaniu do maja tego roku, co zarazem jest wynikiem o 17% lepszym niż w czerwcu 2012.Stacja najsilniejsza jest w Prime Time (19:00-22:00) i tzw. Late Prime (22:00-00:00), kiedy to emitowane są przebojowe "Ekipa z Newcastle" i "Niemożliwe!". Ponadto dużym zainteresowaniem widzów cieszą się programy takie jak "Nastoletnie matki", angielska edycja "Operacja: Stylówa", reality show "Snooki & JWoww" oraz paradokumentalny "Catfish" i program o metamorfozach "Brzydkie kaczątka".
Na niesamowicie konkurencyjnym polskim rynku TV, każdy wzrost cieszy. Szczególnie gdy wydaje się być rezultatem kampanii marketingowej. Ostatnie działania MTV Polska skierowane do widzów w przedziale wiekowym 13-24 zaowocowały wzrostem udziału w tej grupie. To o tę wyjątkowo wymagającą i mobilną widownię walczy MTV. Cieszy też rosnący ATS czyli średni dzienny czas oglądania stacji. To mocny sygnał dla działu programowego mówiący, że to na co widzowie trafiają przyciąga ich uwagę na dłużej niż 5 minut - mówi Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV

Komentarze (1 - 6 z 6)

MTV- robisz to źle
 1  
Muzykę w końcu dajcie a nie celujecie w target wiekowy 12-20lat...
 5  
wymiękłem normalnie i brak mi słów
 6  
Niech zaczną grać muzykę a zlikwidują programy. W TV jest dziura jeśli chodzi o muzykę klubową - potrzeba kanału w stylu dawnej niemieckiej VIVY i dawnego MTV m.in. z programem Party Zone.
 6  
Widocznie upadli już tak nisko, że bardziej nie można i dlatego teraz jest wzrost.

Dla przypomnienia: Nazwa MTV oznacza (a przynajmniej kiedyś oznaczała) Music Television i na tym kanale leciała muzyka.
 5  
0,5% z czego 0,4% to była oglądalność w ramach skakania po kanałach. Moje badania dowodzą, że praktycznie nie udało mi się znaleźć osoby, która ogląda MTV, ale oni niech sobie żyją w swoim wyimaginowanym świecie.
 2