05.02.2014 (13:51)28 komentarzy
Muzyczna TV: Liderem Polo TV, Kino Polska Muzyka mocno w górę
Polo TV to wciąż najpopularniejszy kanał muzyczny w Polsce - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Największy wzrost widzów notuje telewizja Kino Polska Muzyka, nowych widzów zyskują także Eska TV oraz RBL.TV.
W styczniu 2014 roku najpopularniejszym kanałem muzycznym w Polsce pozostaje Polo TV z wynikiem ponad 62,8 tys. widzów (wzrost o ponad 52,5 proc.). Drugą pozycję utrzymuje Eska TV z wynikiem 45,7 tys. widzów (wzrost o 39,1 proc.). Trzecią pozycję utrzymuje natomiast 4Fun.TV z wynikiem 17,1 tys. widzów (spadek o ponad 18 proc.).W badanym okresie największy wzrost notuje kanał Kino Polska Muzyka (293,3 proc.), który w rankingu kanałów jednocześnie wyprzedza VH1, Stars.TV i TV.Disco. Duży wzrost udziałów (82,4 proc.) notuje także kanał RBL.TV. W badanym okresie największe spadki oglądalności notują iTV ( -52,7 proc.) oraz VIVA Polska (-49,4 proc.).
Najpopularniejszymi pozycjami stycznia wśród kanałów muzycznych były programy: "Warsaw Shore" (MTV Polska) - 265,7 tys. widzów, "Hity na czasie" (Eska TV) - 248,3 tys. widzów, "Weekend z..." (Polo TV) - 242,7 tys. widzów, "Mega Mix 2013" (Eska TV) - 235 tys. widzów, "Profesorre Toplalala" (Polo TV) - 217,8 tys. widzów, "Disco Hit Festival Kobylnica 2013" (Polo TV) - 215,7 tys. widzów, "Ostróda 2013 XVII Ogólnopolski Festiwal Muzyki Tanecznej" (Polo TV) - 213,3 tys. widzów, "Disco Polo Live" (Polo TV) - 199,4 tys. widzów, "Disco Relax" (Polo TV) - 195,3 tys. widzów oraz :Disco Polo Hit Wszech Czasów" (Polo TV) - 193,3 tys. widzów.Z kolei wśród młodzieżowej grupy widzów (13-29 lat) pozycję lidera utrzymuje Eska TV:
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Grupa 4+ | Styczeń 2014 | Styczeń 2013 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Polo TV | 62 842 | 0,86 | 40 064 | 0,56 | 52,5% |
2. | Eska TV | 45 751 | 0,63 | 31 992 | 0,45 | 39,1% |
3. | 4fun.tv | 17 158 | 0,24 | 20 391 | 0,29 | -18,1% |
4. | VIVA Polska | 12 853 | 0,18 | 24 755 | 0,35 | -49,4% |
5. | MTV Polska | 10 262 | 0,14 | 9 618 | 0,14 | 3,7% |
6. | ITV | 6 518 | 0,09 | 13 391 | 0,19 | -52,7% |
7. | Kino Polska Muzyka | 4 326 | 0,06 | 1 068 | 0,02 | 293,3% |
8. | Stars.tv | 3 938 | 0,05 | 0 | 0,00 | |
9. | TV.DISCO | 3 933 | 0,05 | 6 600 | 0,09 | -41,9% |
10. | VH 1 | 2 513 | 0,03 | 2 332 | 0,03 | 3,0% |
11. | RBL.TV | 2 292 | 0,03 | 1 192 | 0,02 | 82,4% |
NAM: Oglądalność kanałów muzyczno-młodzieżowych - styczeń 2014 (Grupa 4+)
Grupa 13-29 | Styczeń 2014 | Styczeń 2013 | Zmiana SHR% | |||
Lp. | Kanał TV | AMR | SHR% | AMR | SHR% | r/r |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Eska TV | 15 602 | 1,79 | 11 814 | 1,23 | 46,1% |
2. | Polo TV | 12 881 | 1,48 | 10 316 | 1,07 | 38,1% |
3. | 4fun.tv | 6 632 | 0,76 | 7 120 | 0,74 | 3,0% |
4. | VIVA Polska | 4 498 | 0,52 | 10 527 | 1,09 | -52,8% |
5. | MTV Polska | 4 175 | 0,48 | 4 206 | 0,44 | 9,6% |
6. | ITV | 1 178 | 0,14 | 2 368 | 0,25 | -45,1% |
7. | RBL.TV | 888 | 0,10 | 357 | 0,04 | 175,7% |
8. | Stars.tv | 746 | 0,09 | 0 | 0,00 | |
9. | TV.DISCO | 710 | 0,08 | 1 615 | 0,17 | -51,8% |
10. | VH 1 | 505 | 0,06 | 575 | 0,06 | -3,3% |
11. | Kino Polska Muzyka | 376 | 0,04 | 52 | 0,01 | 760,0% |
NAM: Oglądalność kanałów muzyczno-młodzieżowych - styczeń 2014 (Grupa 13-29)
AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Atmedia dla Media2.pl (dane: Nielsen Audience Measurement)
Komentarze (1 - 10 z 28)
Co do Stars.tv to dostali polską koncesję kilka dni temu i powoli tylnymi drzwiami wkracza do DVB-T na lokalnych muxach (Rybnik i Tomaszów Maz.) i to jest super sprawa. Zobaczymy jak w przyszłym miesiącu będzie się to prezentować.