Łukasz Szewczyk27.01.2015 (21:13)5 komentarzy

Top 10 gwiazd dziennikarstwa i publicystyki - lokomotywy reklamowe roku 2014

"Dzień na Żywo" z oferty informacyjnej telewizji TVN24, wśród propozycji publicystycznych, okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji także w 2014 roku - wynika z raportu TV Flash Lowe Media.
TVN 24 na tablecie
Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej "dochodowych" gwiazd dziennikarstwa i publicystyki w roku 2014.
W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji dziennikarzy wysunęli się Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek - Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski - prowadzący w TVN24 "Dzień na Żywo". Ten program zarobił na reklamach 104,3 mln złotych (Michał Cholewiński od września pracuje dla TVP Info).

"Dzień na Żywo" wyprzedził propozycję emitowaną w kilku stacjach Polsatu - prowadzony przez Beatę Cholewińską, Joannę Górską, Bartosza Kurka, Mariusza Abramowicza i Krzysztofa Ibisza program "Nowy Dzień", który przyniósł 91,9 mln zł (w podsumowaniu 2013 roku "Nowy Dzień także znalazł się na drugim miejscu).

Na trzecim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski. Prowadzony przez nich w TVN24 program "Szkło Kontaktowe" zarobił 39,1 mln zł. Podobnie jak w wypadku dwóch najbardziej dochodowych programów publicystycznych również "Szkło Kontaktowe" powtórzyło miejsce z podsumowania 2013 roku.

Top 10 gwiazd dziennikarstwa i publicystyki - lokomotywy reklamowe roku 2014
1. Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek - Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski ("Dzień na Żywo" - TVN24) -104,3 mln zł
2. Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek, Mariusz Abramowicz, Krzysztof Ibisz ("Nowy Dzień" - Polsat, Polsat News, Polsat News 2) - 91,9 mln zł
3. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski ("Szkło Kontaktowe" - TVN24) - 39,1 mln zł
4. Elżbieta Jaworowicz ("Sprawa dla Reportera" - TVP1) - 30,2 mln zł
5. Michał Olszański ("Ekspress Reporterów" - TVP2) - 25,3 mln zł
6. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik ("Tak Jest!" - TVN24) - 24,3 mln zł
7. Tomasz Lis ("Tomasz Lis na żywo" - TVP2) - 22,2 mln zł
8. Przemysław Talkowski ("Państwo w Państwie" - Polsat, Polsat News, Polsat News 2) - 16,3 mln zł
9. Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki ("Dzień po dniu" - TVN24) - 15,4 mln zł
10. Ewa Gajewska, Maciej Stroiński ("To jest Dzień" - Polsat News) - 13,6 mln zł
Programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji. Warto odnotować, że nie są to najdroższe emisje.

Spoty reklamowe o najgorszym wskaźniku efektywności kosztowej CPP (koszt dotarcia do procenta grupy docelowej), znajdują się w drugiej/trzeciej dziesiątce, tak jak "Biznes dla Ludzi" (TVN24 BiŚ), "To Był Dzień na Świecie "(Polsat News2) czy "Na Pierwszym Planie" (TVP+TVP Info).

Natomiast na najdroższe programy (średni koszt reklamowego spotu 30 sekundowego liczony cennikowo, bez ewentualnych rabarów) natrafimy przy publicystyce na TVP1 ("Wszystko co Chcielibyście Wiedzieć o Giełdzie", "Sprawa dla Reportera", "Express Reporterów" czy "Tomasz Lis na Żywo") jednakże należy tez zauważyć, że są to pozycje generujące jedne z najwyższych oglądalności (GRP/spot)
- komentuje najnowszy ranking Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media

Komentarze (1 - 5 z 5)

wolę polsat news a najbardziej superstację
 8  
A gdzie najjaśniejsza niezależna gwiazda Jarosław Kuźniar?
 7  
Kilka ALE: Michał Cholewiński "zarabiał" dla TVN, teraz jest pracownikiem TVP INFO.
Statystyka jak zwykle to jedno ( statystycznie to ja i mój pies mamy po 3 nogi ) ale prowadzenie "na poziomie" programu to drugie.
Nie chcę za bardzo wypluwać jadu ale...
Porównam dwa programy: wywiad w faktach po Faktach w TVN24 i Dzień po Dniu w Polsat News.
Na Wiertniczej wezmę przykład Pani Pochanke,Polsat- Pani Sakowska.
Nie mogę spokojnie usiedzieć,kiedy to w TVN nie da się rozmówcy ( nie tylko politykom ) dokończyć zdania. OK,prowadzący moderuje program, ale bez przesady.Jakoś w konkurencji potrafią sobie z tym poradzić.A tu co chwilę włażenie w zdanie, snucie przez dziennikarkę swoich teorii i pytanie o opinię rozmówcę.
Znowu w Polsacie, ktoś może powiedzieć,że Pani Sakowskiej często rozmówca wchodzi na głowę, przekrzykuje...Zgadzam się,ale przynajmniej wiem,co chciał przekazać a nie urwana opinia w pół zdania.
Wolę dziennikarstwo bez gwiazdorzenia na antenie,lansowania kreacji itp
 4  
w nazym kraju dziennikarstwo juz jest tylko wspomnieniem teraz to "so informacyjni styliści". jestę prezenterę! zapraszamy na informacje z lokowaniem produktu.
 4  
zapraszamy na informacje z lokowaniem produktu.
Nie tyle z lokowaniem produktu co z lokowaniem Platfusa Obywatelskiego.
obywatel nadwiślańskiego piekiełka 29.01.2015 (11:58:57)
 3