Rok 2011: 4 godz. przed TV, Polsat wyprzedził TVN, "Ranczo" hitem

W 2011 roku Polacy średnio oglądali telewizję ponad 4 godziny dziennie. Najczęściej wybierali Jedynkę, jednak w komercyjnej grupie (16-49) liderem jest Polsat, który wyprzedził TVN - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Hitem 2011 roku okazał się serial "Ranczo".
Średni dobowy czas spędzony przed telewizorem w 2011 roku wyniósł 4 godziny i 2 minuty - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W porównaniu z rokiem 2010 (średnio 4 godziny i 5 minut) Polacy przed telewizorem spędzali dziennie o 3 minuty mniej, oraz więcej o 2 minuty w porównaniu z rokiem 2009 (średnio 4 godziny).

W grupie wiekowej 4+ liderem pod względem oglądalności pozostaje telewizyjna Jedynka. Drugie miejsce zajmuje TV a trzecie Polsat. W ujęciu rocznym duże stacje notują spadek średniej liczby widzów, wyjątkiem jest Polsat, który poprawia wyniki. Wzrosty notują także mniejsi nadawcy, jak m.in. TV Puls, TV4, TVN7.

 Grupa 4+Rok 2011Rok 2010
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%
1.TVP1 1 046 05817,41% 1 184 11719,35%
2.TVN 898 25614,95% 930 90915,21%
3.Polsat 873 02714,53% 847 08713,84%
4.TVP2 797 27313,27% 886 86314,49%
5.TVP INFO 254 6154,24% 301 2204,92%
6.TVN24 188 7473,14% 210 8463,45%
7.TV4 143 3582,39% 130 8682,14%
8.TV Puls 113 3621,89% 92 2271,51%
9.TVN7 107 8151,79% 99 5141,63%
10.Polsat2 79 1091,32% 54 0110,88%
11.Disney Channel 60 1311,00% 70 9571,16%
12.Disney XD 49 6190,83% 57 1870,93%
13.Cartoon Network 49 4180,82% 54 5380,89%
14.Polsat News 48 4400,81% 38 0550,62%
15.AXN 42 8270,71% 46 2360,76%
16.TVP Polonia 40 4670,67% 39 4360,64%
17.Discovery 40 2110,67% 41 4610,68%
18.Polsat Sport 39 2680,65% 33 3390,54%
19.Nickelodeon 35 8860,60% 21 7650,36%
20.MiniMini 35 5790,59% 43 9110,72%

NAM: Top 20 stacji w 2011 roku (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajął Polsat, który pod względem oglądalności pokonał telewizję TVN.

 Grupa 16-49Rok 2011Rok 2010
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%
1.Polsat 411 49316,45% 417 13516,03%
2.TVN 402 54816,09% 425 67716,36%
3.TVP1 341 07913,64% 412 59315,86%
4.TVP2 296 58811,86% 351 50413,51%
5.TV4 69 3632,77% 64 2032,47%
6.TVP INFO 55 5232,22% 67 3452,59%
7.TVN7 55 1302,20% 50 8541,95%
8.TVN24 55 1052,20% 68 6492,64%
9.PULS 48 5261,94% 39 5681,52%
10.Polsat2 36 3771,45% 25 2000,97%
11.VIVA Polska 26 3341,05% 29 5751,14%
12.Discovery 25 9891,04% 26 6551,02%
13.AXN 24 9691,00% 29 4551,13%
14.Disney Channel 22 5810,90% 27 5941,06%
15.TVN Turbo 17 4890,70% 16 5910,64%
16.Comedy Central 17 4200,70% 19 7200,76%
17.Polsat News 16 5940,66% 13 5730,52%
18.Polsat Sport 16 1820,65% 14 4450,56%
19.Cartoon Network 15 5810,62% 15 4950,60%
20.Disney XD 15 2390,61% 18 8910,73%

NAM: Top 20 stacji w 2011 roku (Grupa 16-49)

Największym programowym hitem 2011 roku okazał się serial "Ranczo", który 6 marca 2011 roku w telewizyjnej Jedynce oglądało ponad 8,5 mln widzów. Nieco mniej widzów (8,4 mln) zanotował emitowany 18 stycznia 2011 roku na antenie TVP2 odcinek serialu "M jak miłość".

 Top 20 programów w 2011 rokuGrupa 4+
Lp.TytułKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.RANCZO /SER.KOM.POL./ TVP1 06-03-2011 8 505 19546,66%
2.M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ TVP2 18-01-2011 8 406 54449,10%
3.TELEEXPRESS TVP1 26-03-2011 7 665 81756,46%
4.BENEFIS ADAMA MALYSZA /PROG.ROZ./ CZ.2 TVP1 26-03-2011 7 253 69150,66%
5.WIADOMOSCI TVP1 26-03-2011 6 907 89941,80%
6.WYDARZENIA Polsat 06-12-2011 6 838 72141,41%
7.TELEKAMERY TELETYGODNIA 2011 - WIECZOR GALOWY /RELACJA/ CZ.2 TVP2 07-02-2011 6 780 04444,36%
8.JESTEM Z WAMI BEATYFIKACJA JANA PAWLA II TVP1 01-05-2011 6 610 84845,76%
9.SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 26-03-2011 6 536 78739,48%
10.PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH HARRACHOV TVP1 08-01-2011 6 441 37045,18%
11.JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ TVP1 09-01-2011 6 191 78539,48%
12.OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 03-03-2011 5 949 50235,70%
13.CEREMONIA MEDALOWA TVP1 20-03-2011 5 871 00048,23%
14.STUDIO SPORT TVP1 02-02-2011 5 851 03935,76%
15.TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI BISCHOFSHOFEN TVP1 06-01-2011 5 818 22437,95%
16.MECZ TOWARZYSKI PILKI NOZNEJ POLSKA - NIEMCY /TRANSMISJA/ POLSKA - NIEMCY TVP1 06-09-2011 5 669 25937,19%
17.PROGNOZA POGODY TVP1 20-03-2011 5 593 81431,74%
18.KULISY SERIALU M JAK MILOSC TVP2 07-11-2011 5 572 58037,00%
19.NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 11-11-2011 5 516 79632,81%
20.X FACTOR /PROG.ROZR.POL./ TVN 10-04-2011 5 514 71632,73%

NAM: Top 20 programów TV w 2011 roku (Grupa 4+)

W 2011 roku najwięcej z wpływów z reklam (3,2 mld zł) odnotowała telewizja TVN, na drugim miejscu pod tym względem plasuje się Polsat z wynikiem ponad 3,1 mld zł).

  Wpływy w zł
Lp.Kanał TVRok 2011Rok 2010
1.TVN 3 225 588 7603 068 033 385
2.Polsat 3 113 750 9852 908 793 545
3.TVP1 2 043 073 3352 270 757 970
4.TVP2 1 450 108 5351 530 907 080
5.VIVA Polska 558 604 975609 028 090
6.AXN 381 523 975447 666 345
7.TVN24 325 718 318315 746 724
8.TV4 306 472 383257 635 086
9.Discovery 297 861 220280 918 000
10.Comedy Central 286 933 015273 068 440
11.MTV Polska 229 346 365262 158 505
12.TLC 221 475 16044 564 292
13.TVP INFO 204 568 485180 459 697
14.Disney Channel 204 008 20022 366 490
15.Disney XD 202 849 675162 676 560

NAM: Ranking stacji pod względem wpływów z reklam (dane cennikowe)

Natomiast najwięcej pieniędzy na reklamę w telewizji przeznaczyła firma Unilever - prawie 716 mln zł.

  Wydatki w zł 
Lp.Korporacja20112010
1.UNILEVER 715 987 937985 778 897
2.PROCTER & GAMBLE 528 259 278536 640 762
3.PTK CENTERTEL 496 223 827467 588 817
4.POLSKA TELEFONIA CYFROWA SP Z OO 495 140 120410 620 050
5.POLKOMTEL SA 487 041 110645 714 695
6.NESTLE 397 610 632576 186 300
7.AFLOFARM 377 037 744220 422 838
8.DANONE 365 536 947483 336 908
9.US PHARMACIA INC. 357 661 366421 257 436
10.RECKITT BENCKISER 327 846 418440 150 405

NAM: Ranking korporacji pod względem wydatków na reklamę telewizyjną ( dane cennikowe)

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

Komentarze (8)

Kolejność komentarzy: data dodania ocena  |  Zmień domyślne ustawienia
     -6
Ludzie płaćcie abonament telewizyjny zyski wynoszące 2 043 073 335 + 1 450 108 535 to zdecydowanie za mało by utrzymywać się z samych reklam.
           
Statystyki programów z najlepszą oglądalnością zwłaszcza informacyjnych trochę manipulują rzeczywistość: mikołajkowe wydanie Wydarzeń (miejsce 6) odbiega znacznie od normalnych wyników (tak o połowę albo 100% zależy jak na to patrzeć). Również Wiadomości doganiane przez Fakty, czy Teleexpress na co dzień ogląda znacznie mniej osób. Patrząc na tabelę widać, że to benefis Małysza tak nabił oglądalność wspomnianym programom.
         
      0 
zobaczcie ile viva zarabia z reklam to skandal!!!
           
18/20 Najchętniej oglądanych programów wyemitowała TVP- teraz jest tak, ale jak zaraz powiedzą, że chcą na nie pieniądze, to wszyscy wstaną i powiedzą: "ja nie dam bo nie oglądam, tam nie ma nic ciekawego."
           
apropos tvp i komentarza ""ja nie dam bo nie oglądam, tam nie ma nic ciekawego.""

2 kanaly telewizji publicznej maja przychod z reklam porownywalny z najwieksza telewzija komercyjną w Polsce!!!!

telewizja publiczna ma nakaz tworzenia programow misyjnych i jej cel jest w przeciwienstwie do telewziji komercyjnych - natomiast tworzy programy pokroju tych najchetniej ogladanych o zerowej jakosci intelektualnej.

i jeszcze do tego ogromnego worka wpływow mamy placic abonament ? za co ? za teatr telewziji raz w tygodniu ?
         
      0 
@musicradar
Tak chętnie mówisz o misji TVP, ciekaw jestem za jaką misje byłbyś gotów wyłożyć pieniądze, Teatr Telewizji (wnioskuje, ze nie), koncerty filharmoniczne, dokumenty ? Szczerze wątpię, poza tym zapominasz o TVP Kultura, TVP Historia, i za zasłoną zysków dwóch kanałów TVP2 i TVP1, nie zauważasz 16. ośrodków regionalnych TVP, czyli 16 kanałów nie utrzymujących się z wpływów z reklam.
           
dejwid11:
zobaczcie ile viva zarabia z reklam to skandal!!!
a co się dziwisz.. piosenka -> reklama -> 2 piosenki -> reklamy itp
         
@ReMiZ
bardzo chcialbym w to wierzyc ale jak czytam ze tvp jest niezadowolone z ogladalnosci tvp kultura a osrodki regionalne sa marginalizowane
(one tez emituja lokalne reklamy (touche) ;-)

TO, TO szlag mnie tarfia jak po serwisie informacyjnym musze brnac przez durne reklamy farmaceutyków zeby zobaczyc sport i pogode!!!!!
to powinno byc bez przerywników w postaci reklam!

kwestia czasu jak programy beda przerywane reklamami tez- jak bedziemy tak pokornie sie z tym godzic!
         

CAPTCHA