Łukasz Szewczyk20.10.2012 (10:46)brak komentarzy

Oferta i promocje najważniejsze dla fanów marek odzieżowych

Ponad 50% fanów marek odzieżowych na Facebooku deklaruje, że polubiła ich strony chcąc poznać ofertę i aktualne promocje - wynika z raportu "Social Media Fashion" przygotowanego przez agencję Think Kong oraz firmę CheeseCat we współpracy z serwisem Socjomania.pl.
Mark Zuckerberg - Facebook
Wyniki badania zrealizowanego wspólnie przez agencję social mediową Think Kong i SW Research we współpracy z firmą CheeseCat wskazują, że istnieje kilka najważniejszych przyczyn, dla których użytkownicy Facebooka klikają "lubię to" na stronach marek odzieżowych. Najważniejsze to chęć poznana oferty i aktualnych promocji (51%), pozytywny stosunek emocjonalny do marki (48%), zadowolenie z zakupu (42%) oraz udział w konkursach (38%).
Marki odzieżowe na Facebooku
Marki odzieżowe na Facebooku
Polubienie strony, jako 'koszt udziału w konkursie' wydaje się najmniej skuteczną metodą budowania wartościowego sprzedażowo audytorium. Liczba wskazań tej przyczyny polubień może być jednak argumentem za tym, że budowanie w ten sposób bazy fanów nie obniża wcale siły tworzonej w ten sposób relacji z marką fashion - komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong
Facebook jest świetnym miejscem do komunikowania się z klientami branży odzieżowej. Skoro oczekują oni bonów zniżkowych i informacji o rabatach lub wyprzedażach, to warto zainwestować w taką formę promocji - dodaje Kornel Kulisiewicz z CheeseCat
Celem projektu "Social Media Fashion", jest określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem. Badanie było zrealizowane dla agencji social mediowej Think Kong przez SW Research we wrześniu 2012 r. na próbie użytkowników Internetu, którzy korzystają z serwisu Facebook.com i zadeklarowali, że wśród stron, które lubią są strony marek odzieżowych. Pełna wersja raportu "Social Media Fashion" zostanie przedstawiona już w listopadzie.
Think Kong