Beata Ratuszniak16.09.2008 (12:44)brak komentarzy

Rola Internetu w Polsce - sondaż MSWiA

Zakończyło się sondażowe badanie MSWiA na temat roli internetu w Polsce, przeprowadzone przy udziale największych polskich portali – Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, o2.pl i WP.pl oraz firmy Polskie Badania Internetu.
Badacze, biorący udział w projekcie, rozpoczęli teraz etap analizy danych, opracowywania wyników i wyciągania wniosków.
Zaproszenia do udziału w badaniu emitowano od 1 do 9 września. Projekt zakładał maksymalnie dwutygodniowe zbieranie danych, ale ze względu na duże zainteresowanie internautów, oczekiwaną liczbę ankiet udało się zgromadzić znacznie wcześniej.

- Wyniki sondażu będą jednym z kilku źródeł, w oparciu o które Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, będzie ustalać priorytety rozwoju w Polsce społeczeństwa informacyjnego – mówi Witold Drożdż z MSWiA.

Badanie realizowane było metodą online survey, czyli ankiety umieszczonej na stronie internetowej. Losowo wybranym użytkownikom portali wyświetlały się zaproszenia do wzięcia udziału w badaniu. Po zaakceptowaniu zaproszenia, internauta mógł wypełnić kwestionariusz badania. Jest to standardowa i szeroko stosowana metoda zbierania opinii wśród użytkowników sieci - internetowy odpowiednik tradycyjnych ilościowych metod badawczych (wywiadów bezpośrednich i telefonicznych). Równolegle na wszystkich portalach biorących udział w akcji emitowana była kampania promująca badanie.

Nadzór nad prawidłowym przeprowadzeniem sondażu objęła spółka Polskie Badania
Internetu (PBI).
inf. prasowe