Łukasz Szewczyk25.10.2010 (23:04)brak komentarzy

E-Reklamy przy blogach bardziej wiarygodne

Polscy czytelnicy blogów uważają reklamy na blogach za najbardziej wiarygodne. Aż 45 proc. zgadza się z taką opinią - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie domu mediowego MEC.
Czytelnicy blogów to przede wszystkim kobiety (79 proc.) oraz osoby w wieku 15-24 lata (39 proc.). Ponad połowa badanych czyta blogi codziennie lub kilka razy w tygodniu. Badani najczęściej nie mają swoich ulubionych blogów – trafiają ba blogi w zależności od tego czego aktualnie szukają. Najczęściej czytane są blogi osób prywatnych.
Czytelnicy blogów stosunkowo są stosunkowo mało aktywni – jedynie 29 proc. komentuje wpisy na blogach. Najbardziej aktywne są w tym zakresie osoby powyżej 45. roku życia. Najczęściej komentowane są blogi polityczne i społeczne oraz o nowych technologiach.

Pod lupę wzięto również stosunek do reklamy internetowej oraz formy reklamy na blogach. Najbardziej akceptowalne są reklamy na blogach oraz forach dyskusyjnych - jako raczej i zupełnie niedenerwujące uznało takie formy odpowiednio 58 proc. i 60 proc. czytelników mających kontakt z takimi formami. Dla porównania reklama displayowa „drażni” aż 82 proc. badanych.

Informacje o produktach i markach na blogach oraz rekomendacje i wpisy na forach są również najbardziej wiarygodne dla czytelników blogów (odpowiednio dla 45 proc. i 46 proc. badanych mających kontakt z wymienionymi formami reklam).

Spośród form reklam na blogach badani deklarują, że największy wpływ na decyzje zakupowe mają próbki produktów lub kody zniżkowe udostępnione lub rozdawane przez autora blogów (28 proc.), wpisy na blogach poświęcone produktom i markom (21 proc.) oraz programy ambasadorskie (17 proc.)


Badanie przeprowadzone we wrześniu 2010, metodą CAWI, na próbie 1000 internautów, czytających blogi przynajmniej raz w tygodniu - Gemius na zlecenie domu mediowego MEC. Wyniki zostały po raz pierwszy zaprezentowane na III Forum MEC Interaction, które odbyło się 20.10.2010 w Warszawie.
MEC