Łukasz Szewczyk02.12.2015 (16:30)1 komentarz

"Made in Poland" o polskiej innowacji na antenie CNN

CNN International wyemituje w tym miesiącu specjalny 30-minutowy program "Made in Poland" przedstawiający historie nowatorskich rozwiązań z zakresu technologii, mody i nauki, których źródłem jest Polska.
"Made in Poland" zadebiutuje na antenie CNN 4 grudnia o godz. 17:30. Materiały emitowane w ramach programu skupią się na organizacjach i osobach ucieleśniających ducha polskiej innowacji, tak prężnie rozwijającej się przez ostatnie 25 lat po upadku komunizmu. W programie obok reportaży na temat firm, o których jest głośno zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej, pojawią się również wywiady z ich przedstawicielami.
Wśród tematów poruszanych w "Made in Poland" znajdą się m.in.:
• Rozwój polskiej branży gier wideo, której silną pozycję potwierdza tegoroczny globalny sukces gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". CNN odwiedza warszawską siedzibę CD Projektu i rozmawia z jednym ze scenarzystów gry - Jakubem Szamałkiem.
• Rozkwit rynku firm technologicznych w Krakowie. CNN spotyka się z przedstawicielami start-upów Estimote i Codewise, które z sukcesem prowadzą swoją międzynarodową działalność z serca małopolski.
• Przebudzenie w polskiej modzie. CNN wybiera się na łódzki Fashion Week, gdzie porozmawia o najnowszych trendach z projektantką Violą Śpiechowicz. W Warszawie ekipa stacji spotka się z właścicielkami marki odzieżowej Local Heroes, której ubrania noszą Cara Delavigne, czy Justin Bieber.
• Historia INGLOT Cosmetics, firmy założonej 30 lat temu w Przemyślu, która dziś jest jednym z wiodących producentów kolorowych kosmetyków na świecie.
• Nowa technologia produkcji grafenu: Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych i firma Seco-Wawreick prezentują ekipie CNN prototyp maszyny umożliwiającej produkcję grafenu na skalę przemysłową. Dr Włodzimierz Strupiński opowie stacji o tym, jak przełomowe może okazać się to rozwiązanie.
• Energia słoneczna: Saule Technologies rozwinęło niskotemperaturową metodę wytwarzania ogniw fotowoltaicznych. CNN spotyka się z Olgą Malinkiewicz, założycielką i CTO firmy, w jej wrocławskim laboratorium.

- Widzowie CNN International stale interesują się innowacjami - tym co dzieje się dzisiaj, ale co ważniejsze, tym co może się wydarzyć jutro - mówi Ellana Lee, Senior Vice President CNN International. - "Made in Poland to jeden z przykładów naszego zaangażowania w wyszukiwanie i opowiadanie takich historii z różnych sektorów i miejsc. Ten program doskonale pokazuje współczesną Polskę poprzez spotkania z ludźmi i organizacjami, które napędzają zmianę i innowację - dodaje.

Materiały wideo będące częścią programu Made in Poland zostaną opublikowane na stronie CNNMoney, międzynarodowej sekcji CNN.com.

Komentarze (1 - 1 z 1)

Fajnie, że coś w tym kraju się udaje, ale internetowi eksperci pewnie i tak dostrzegą, że to manipulacja, bo tak na prawdę, to w Polsce jest tak źle, że gorzej być nie morze, a wszelkie inne perspektywy to manipulacja wiadomych sił.
 5  

Polecamy