Karol Przygoda13.02.2006 (6:09)6 komentarzy

Kontrowersja dobrą reklamą

Wydawcy prasy chyba jednogłośnie mogą potwierdzić, iż kontrowersja jest najlepszym przykładem na dobrą reklamę. Ich przykładem są karykatury Mahometa w europejskich dziennikach, a także okładka z Madonną ubraną w suknię Matki Boskiej Częstochowskiej.
Redaktor naczelny magazynu Piotr Metz mówi, że "Machina" nikogo przepraszać nie będzie, ponieważ - jak twierdzi - jej zerowy numer nie miał nikogo obrazić. Tak też utrzymuje cała redakcja - Cover story numeru zerowego "Machiny" poświęciliśmy jednej z najbardziej rozpoznawalnych ikon współczesnej popkultury - Madonnie, artystce, która przez całą swą karierę szokowała, przełamując kolejne kulturowe tabu. Tę jej filozofię chcieliśmy przekazać na okładce pisma. - mówi.
Jego tłumaczenia jednak nie wiele dają. Reklamodawcy - m.in. Philips, Orange i Telekomunikacja Polska już wycofały swoje kampanie reklamowe z tego popkulturowego magazynu. Nie wykluczają jednak powrotu do współpracy, pod warunkiem, że taka "afera", jak ta z Madonną już się nie powtórzy.

- Nasz opis popkultury wpisuje się w komercyjną rzeczywistość współczesnego świata. Równolegle z zerowym numerem "Machiny" ukazał się najnowszy numer wielonakładowego, światowego, sprzedawanego także w Polsce magazynu "Rolling Stone", na okładce którego znany muzyk Kanye West przedstawiony jest jako Chrystus w koronie cierniowej. - twierdzi Piotr Metz w specjalnym oświadczeniu.

Madonna na okładce "Machiny" zaskoczyła zakon paulinów, którzy opiekują się obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej na Jasnej Górze. Zaglądając na stronę magazynu (www.machina.net.pl) w prezentacji stworzonej w technice flash widzimy, jak twarz Madonny odkrywana jest spod kurtyny - tak samo, jak na Jasnej Górze. Krytycznie na ten temat wypowiedziała się także Rada Etyki Mediów.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
brak

Komentarze (1 - 6 z 6)

Karol, wyjdzie że się dziś Ciebie czepiam, ale obrazem to się paulini opiekują, nie dominikanie. :)
 0  
potwierdzam 'byka' merytorycznego - zdecydowanie Paulini hehe :) ogólnie niech się wszyscy od tego pisma odpieprzą... czy my w średniowieczu żyjemy? jeśli tak, to pewno niedługo zostanę spalony na stosie i wbiją mi wielki pal w dup* bo tu przychylnie patrzę na profanację świętości -głupota i ciemnota. pozdro
 0  
Błąd poprawiony. Za zmyłkę przepraszam. Wracając do tematu tekstu, to uważam, że ludzie są za bardzo konserwatywni. Żyjemy w XXI wieku i powinniśmy wziąć pod uwagę fakt, iż kontrowersja jest elementem komercji i nie należy jej brać do siebie. Apropo samej Madonny - jej teledyski przez pewien okres czasu niechętnie były emitowane przez telewizje muzyczne, np. "American Life" - stacje telewizyjne starały się zbojkotować Madonnę. Ta jednak nakręciła inny, dość podobny teledysk pod tą samą nazwą, który już łatwiej był przyswajalny przez nadawców. Teraz widzę nawet, że i pierwotna (kontrowersyjna) wersja klipu pojawia się w telewizji. Reasumując: kontrowersja pozwoliła Madonnie wybić się na szczyty list przebojów. Jest także najpopularniejszą piosenkarką na świecie.
 0  
"Ma....." to po prostu ZERO. Dużo szumu marketingowego, oczywiscie na to była cała sprawa obliczona. ŻENADA. Pismo to zasługuje na to, żeby jego po prostu nie zauważać
 0  
Jak dla mnie "promocja" Machiny jest do dupy...- tanie chwyty poprostu!!
 0  
"Absolwent": Zgadzam się !!
 0  

Polecamy