02.10.2014 (10:23)5 komentarzy
Szczęsny, Lewandowski i raperzy w kampanii "Wyloguj się do życia"
Pod koniec października rusza ogólnopolska kampania społeczna "Wyloguj się do życia... a robi się to tak!" poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży.
Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych - FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą "Wyloguj się do życia", która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od Internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi (źródło: EU Kids Online 2011).
Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do "wylogowania się" autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji, czyli przede wszystkim Sport i Muzyka. Wśród wielu gatunków muzyki, hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób.
Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus. Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej - Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski, którzy podobnie jak wszyscy muzycy - zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.
Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień, jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu - znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji - muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia "tych dwóch" światów w mądry sposób, co pozwala uchronić się przed uzależnieniem.
"Wyloguj się do życia... a robi się to tak!" to wieloetapowa, trwająca do końca 2015 roku kampania społeczna, w której poza filmami z udziałem popularnych raperów i znanych piłkarzy, przewidziany jest także konkurs dla młodzieży na najlepszy pomysł aktywności poza siecią (Start-up). Zaproszenie pod hasłem "Jak to się u Was robi?" zaadresowane będzie do gimnazjalistów i młodszych licealistów w całej Polsce. Dodatkową nagrodą w konkursie dla zwycięzcy, oprócz sfinansowania pomysłu, będzie dzień zdjęciowy
z profesjonalną ekipą filmową i możliwość wspólnego przygotowania spotu reklamowego na temat opracowanego Start-up. Rozstrzygniecie konkursu planowane jest na początek przyszłego roku.
W roku 2015 zostaną także zorganizowane specjalne warsztaty dla pedagogów, rodziców, opiekunów, które jednocześnie każdy zainteresowany będzie mógł obejrzeć w Internecie (streaming).
Projekt Wyloguj się do życia... a robi się to tak! jest finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i realizowany jest we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii, przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych - FIRST (www.fundacja-first.com.pl)
Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest nie tylko pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, ale także zachęcenie młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym i łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.
Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do "wylogowania się" autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji, czyli przede wszystkim Sport i Muzyka. Wśród wielu gatunków muzyki, hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób.
Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus. Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej - Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski, którzy podobnie jak wszyscy muzycy - zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.
Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień, jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu - znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji - muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia "tych dwóch" światów w mądry sposób, co pozwala uchronić się przed uzależnieniem.
"Wyloguj się do życia... a robi się to tak!" to wieloetapowa, trwająca do końca 2015 roku kampania społeczna, w której poza filmami z udziałem popularnych raperów i znanych piłkarzy, przewidziany jest także konkurs dla młodzieży na najlepszy pomysł aktywności poza siecią (Start-up). Zaproszenie pod hasłem "Jak to się u Was robi?" zaadresowane będzie do gimnazjalistów i młodszych licealistów w całej Polsce. Dodatkową nagrodą w konkursie dla zwycięzcy, oprócz sfinansowania pomysłu, będzie dzień zdjęciowy
z profesjonalną ekipą filmową i możliwość wspólnego przygotowania spotu reklamowego na temat opracowanego Start-up. Rozstrzygniecie konkursu planowane jest na początek przyszłego roku.
W roku 2015 zostaną także zorganizowane specjalne warsztaty dla pedagogów, rodziców, opiekunów, które jednocześnie każdy zainteresowany będzie mógł obejrzeć w Internecie (streaming).
Projekt Wyloguj się do życia... a robi się to tak! jest finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i realizowany jest we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii, przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych - FIRST (www.fundacja-first.com.pl)
Komentarze (1 - 5 z 5)
Internet rozwija, zas telewizja+radio+gazety = ogłupiają.
To dlatego powstają akcje "wyloguj się do życia", gdzie życie ma najwyraźniej być podatną na kłamstwa i bezrefleksyjną szarą masą.
W internecie KAŻDY głos się liczy.
Nie wiem jak u Was z czytaniem ze zrozumieniem, ale z tego co się zorientowałem przy kampanii podkreśla się, że w żadnym wypadku nie chodzi o zniechęcanie do internetu, że to mega ważny instrument do rozwoju i wielu innych rzeczy, ale że coraz częstsze są skrajne przypadki, gdy np. 13 latek odstawiony od komputera po całodniowym ciągu zachowuje się jak heroinista i przed takimi przypadkami, zagrożeniem uzależnienie ostrzega, w żadnym wypadku nie zniechęca. Dla mnie polski zaścianek to komentarze jak Wasze, nie macie dość uwagi, by przeczytać coś do końca ze zrozumieniem, ale do krytyki pierwsi.