Łukasz Szewczyk03.02.2006 (9:04)59 komentarzy

Simplus: Bez złotówek na ekranie

Użytkownicy Simplus oraz mixPlus oferowanych przez Plus GSM, stan swojego konta widzą na wyświetlaczu swojego telefonu. Niektórych to cieszy, innych denerwuje. Przeszkadzające jest także ciągłe wyłączanie i włączanie telefonu w celu aktualizacji konta. Od kilkunastu miesięcy jest na to sposób.
Każdy klient będący posiadaczem numeru komórkowego w ramach usługi Simplus bądź MixPlus automatycznie do karty SIM ma przypisaną możliwość sprawdzania stanu konta za pomocą menu telefonu. W większości przypadkach stan konta widnieje na wyświetlaczu telefonów (w zależności od aparatu telefonicznego).
Niestety nie zawsze taka forma prezentowania aktualnego stanu konta jest komfortowa dla użytkownika. Mało tego zdarza się, że widniejąca kwota jest nieaktualna - między innymi, dlatego, że obciążenie konta Simplus za wysłane SMS-y, bądź MMS-y następuje w momencie, kiedy suma opłat osiągnie lub przekroczy 2,50 zł z VAT. A w przypadku, jeżeli w ciągu 10 dni suma opłat jest mniejsza od 2,50 zł z VAT, konto zostaje zaktualizowane dopiero po 10 dniach. Dodatkowo uciążliwe SMS-y z informacją "wyłącz i włącz telefon" w celu aktualizacji stanu konta.

Rozwiązaniem tego "problemu" może okazać się wprowadzona w grudniu 2004 roku przez Plus GSM nowa platforma. Co prawda została ona wprowadzona głównie z myślą o tych użytkownikach, których telefony komórkowe nie posiadają funkcjonalności Advice of Charge (umożliwiającej wyświetlanie kredytu dostępnego na karcie SIM na wyświetlaczu lub w menu aparatu), ale skorzystać z niej mogą wszyscy posiadacze Simplusa i MixPlusa.

Nowa platforma pozwala na rzeczywistą kontrolę konta i powoduje, że wartość nie jest już wyświetlana na ekranie telefonu. Użytkownik w każdej chwili może bezpłatnie sprawdzić aktualny stan konta za pomocą tzw. Krótkiego Kodu. Wystarczy wybrać kombinację *100# i wybrać "zadzwoń", a na wyświetlaczu telefonu w formie odpowiedzi sieciowej pojawi się aktualny stan konta oraz informacja, do kiedy konto jest ważne. Dodatkowo po wykonaniu każdego połączenia użytkownik otrzymuje SMS-em informację o czasie oraz koszcie połączenia.

Każdy użytkownik Simplusa oraz MixPlusa może bezpłatnie aktywować nową platformę. W tym celu wystarczy wybrać Krótki Kod - *101*11*99# i nacisnąć przycisk inicjujący połączenie. Ważna informacja dla przechodzących na nową platformę: od momentu aktywacji "nowej" platformy nie ma możliwości powrotu do poprzedniej usługi - sprawdzania kredytu na karcie SIM.

Komentarze (1 - 10 z 59)

A ja jestem ciekaw jak idzie oddawanie kasy "poszkodowanym" abonentom. Mnie się wydawało, że mnie nic nie oszukali a tu dostałem dwadzieścia minut do DWIW i skąś złotówkę- nawet nie wiem za co. NIECH WIĘC ŻYJE PLUS!!!!
 0  
Przez jakiś miesiąc byłem w Sim+ i gdy chciałem się zorientować, jak się w ogóle tą platformę obsługuję (normalnie to kilka lat jestem abonentem Ery) to bez problemu dotarłem do informacji, jak się wyłącza "Advice of Charge". Dzięki temu mogłem rozmawiać za darmo z jednym numerem w Plusie (była taka promocja pod koniec grudnia) nawet przez godzinę mając na koncie 11groszy. Nie bardzo więc wiem, skąd się w ogóle wziął ten artykuł i to jeszcze z takim opóźnieniem?? Wystarczy wejść na stronę Sim+ i poczytać - nic więcej. :)
 0  
Niestety nie wszyscy są tak świetnie zorientowani w poruszaniu się po Internecie.
 0  
idea, obecnie orange oraz era maja to od samego poczatku istnienia sieci. plus sie ocknal ze trzeba przejsc na nowa platforme bo nowe telefony nie obsluguja funkcji wyswietlania stanu konta.
 0  
Całe oswiadczenie Plusa w na stronach to jeden blef. Tłumaczą się ze problem powstał w dniach 19-21.01.2006, ale to nie prawda. Problem istnieje od (jak zauważyłem u siebie i uczuliłem innych) 25.11.2005. Oczywiście twierdzili ze to niemożliwe itp. Dopiero jak zablokowali mi konto 27.12.2005 to zrobilem wiekszego szumu i się przyznali nieoficjalnie (dowód złożenia reklamacji telefonicznej). A najciekawsze to że w ramach blokady konta przez 9 dni (oczywiscie sam musialem sobie potem odblokowac) za Wolny Numer w ktorym domagalem sie zwrotu za każdy dzień blokady w postaci zasilenia zasilenia, zwrocili mi ale koszt wlączenia uslugi. Złączmy się i domagajmy sie w reklamacji oprocz weryfikacji nalezności, rowniez odszkodowania za te dlugotrwale problemy, w postaci blokady, kradziezy kwoty, niemożnosci połączen. Czemu my musimy ponosic skutki tego, czy nikt nie stracil nerwow przy tym, czasu i niepewnosci co bedzie za chwile.
 0  
Plus nie jest taki zły ale dwa razy doładowałam konto i nie mogłam dzwonić ani sms-ować...
 0  
Plus nie jest taki zły ale dwa razy doładowałam konto i nie mogłam dzwonić ani sms-ować...
 0  
ja mam włączyć żeby mi wyśwetlało stan konta na wyświetlaczu??????? mam PLUSA!!proszę o pomoc!! dzięki
 0  
merfii-usługa wyświetlania stanu konta na wyświetlaczu działa wyłącznie w sim+, mix+ i SS; ponadto karta SIM musi pracować na tzw.starej platformie z advice of charge; niektóre nowe telefony nie posiadają zaimplementowanej tej funkcjonalności i po to została stworzona nowa platforma; w przeciwnym wypadku (karta z AoC i telefon bez Aoc) połaczenia przychodzące i wychodzące są rozłączane po około 3s.
 0  
Mi sie w ogóle nie oojawie napis ze stanem konte
 0  

Polecamy