03.02.2006 (9:04)59 komentarzy
Simplus: Bez złotówek na ekranie
Użytkownicy Simplus oraz mixPlus oferowanych przez Plus GSM, stan swojego konta widzą na wyświetlaczu swojego telefonu. Niektórych to cieszy, innych denerwuje. Przeszkadzające jest także ciągłe wyłączanie i włączanie telefonu w celu aktualizacji konta. Od kilkunastu miesięcy jest na to sposób.
Każdy klient będący posiadaczem numeru komórkowego w ramach usługi Simplus bądź MixPlus automatycznie do karty SIM ma przypisaną możliwość sprawdzania stanu konta za pomocą menu telefonu. W większości przypadkach stan konta widnieje na wyświetlaczu telefonów (w zależności od aparatu telefonicznego).
Rozwiązaniem tego "problemu" może okazać się wprowadzona w grudniu 2004 roku przez Plus GSM nowa platforma. Co prawda została ona wprowadzona głównie z myślą o tych użytkownikach, których telefony komórkowe nie posiadają funkcjonalności Advice of Charge (umożliwiającej wyświetlanie kredytu dostępnego na karcie SIM na wyświetlaczu lub w menu aparatu), ale skorzystać z niej mogą wszyscy posiadacze Simplusa i MixPlusa.
Nowa platforma pozwala na rzeczywistą kontrolę konta i powoduje, że wartość nie jest już wyświetlana na ekranie telefonu. Użytkownik w każdej chwili może bezpłatnie sprawdzić aktualny stan konta za pomocą tzw. Krótkiego Kodu. Wystarczy wybrać kombinację *100# i wybrać "zadzwoń", a na wyświetlaczu telefonu w formie odpowiedzi sieciowej pojawi się aktualny stan konta oraz informacja, do kiedy konto jest ważne. Dodatkowo po wykonaniu każdego połączenia użytkownik otrzymuje SMS-em informację o czasie oraz koszcie połączenia.
Każdy użytkownik Simplusa oraz MixPlusa może bezpłatnie aktywować nową platformę. W tym celu wystarczy wybrać Krótki Kod - *101*11*99# i nacisnąć przycisk inicjujący połączenie. Ważna informacja dla przechodzących na nową platformę: od momentu aktywacji "nowej" platformy nie ma możliwości powrotu do poprzedniej usługi - sprawdzania kredytu na karcie SIM.
Niestety nie zawsze taka forma prezentowania aktualnego stanu konta jest komfortowa dla użytkownika. Mało tego zdarza się, że widniejąca kwota jest nieaktualna - między innymi, dlatego, że obciążenie konta Simplus za wysłane SMS-y, bądź MMS-y następuje w momencie, kiedy suma opłat osiągnie lub przekroczy 2,50 zł z VAT. A w przypadku, jeżeli w ciągu 10 dni suma opłat jest mniejsza od 2,50 zł z VAT, konto zostaje zaktualizowane dopiero po 10 dniach. Dodatkowo uciążliwe SMS-y z informacją "wyłącz i włącz telefon" w celu aktualizacji stanu konta.
Rozwiązaniem tego "problemu" może okazać się wprowadzona w grudniu 2004 roku przez Plus GSM nowa platforma. Co prawda została ona wprowadzona głównie z myślą o tych użytkownikach, których telefony komórkowe nie posiadają funkcjonalności Advice of Charge (umożliwiającej wyświetlanie kredytu dostępnego na karcie SIM na wyświetlaczu lub w menu aparatu), ale skorzystać z niej mogą wszyscy posiadacze Simplusa i MixPlusa.
Nowa platforma pozwala na rzeczywistą kontrolę konta i powoduje, że wartość nie jest już wyświetlana na ekranie telefonu. Użytkownik w każdej chwili może bezpłatnie sprawdzić aktualny stan konta za pomocą tzw. Krótkiego Kodu. Wystarczy wybrać kombinację *100# i wybrać "zadzwoń", a na wyświetlaczu telefonu w formie odpowiedzi sieciowej pojawi się aktualny stan konta oraz informacja, do kiedy konto jest ważne. Dodatkowo po wykonaniu każdego połączenia użytkownik otrzymuje SMS-em informację o czasie oraz koszcie połączenia.
Każdy użytkownik Simplusa oraz MixPlusa może bezpłatnie aktywować nową platformę. W tym celu wystarczy wybrać Krótki Kod - *101*11*99# i nacisnąć przycisk inicjujący połączenie. Ważna informacja dla przechodzących na nową platformę: od momentu aktywacji "nowej" platformy nie ma możliwości powrotu do poprzedniej usługi - sprawdzania kredytu na karcie SIM.
Komentarze (1 - 10 z 59)