23.02.2012 (0:15)22 komentarze
UPC: Mniej abonentów telewizji, rośnie internet i telefon
UPC Polska w czwartym kwartale 2011 roku notuje spadek ogólnej liczby abonentów usług telewizyjnych. Przybywa natomiast abonentów telewizji cyfrowej, Internetu i telefonu - wynika z opublikowanego raportu Liberty Global.
Na koniec 2011 roku z usług UPC Polska korzystało łącznie 1,497 mln abonentów, co oznacza wzrost o 3,1 tys. nowych abonentów w czwartym kwartale 2011 roku. Największą część bazy abonenckiej stanowią stanowią abonenci cyfrowych i analogowych usług telewizyjnych (1,353 mln) , co - jak wynika z raportu Liberty Global - oznacza spadek o 6 tys. abonentów telewizji w ostatnim kwartale.
W 2011 roku z internetu UPC korzystało 775,8 tys. abonentów, co oznacza, że w czwartym kwartale operator pozyskał 25,6 tys. nowych abonentów tej usługi. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało 85% sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza, możliwość oferowania szybkiego Internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2,1 mln gospodarstwach domowych.
Z kolei z telefonu w UPC korzysta już 365,2 tys. abonentów, co oznacza w czwartym kwartale 2011 dynamiczny wzrost o 29,1 tys. abonentów, która swoją popularność zawdzięcza oferowanym taryfom, w tym m.in. możliwości wykonywania połączeń na telefony komórkowe w ramach abonamentu.
Jak informuje operator, rok 2011 przyniósł wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału 2011 roku z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48% abonentów. Obecnie usługi UPC obejmują zasięgiem ponad 2,6 mln gospodarstw domowych.
W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem będzie również zakończenie integracji UPC i Aster, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom. Zgodnie z zapowiedziami, usługi UPC (telewizja, internet, telefon) na sieci Aster mają być dostępne od marca 2012 roku.
Na koniec grudnia 2011 roku UPC Polska obsługiwała 626,1 tys. abonentów telewizji cyfrowej, co oznacza kwartalny wzrost o 41,5 tys. abonentów. Wciąż większą część stanowią klienci abonenci telewizji analogowej - 727,3 tys., co oznacza spadek w czwartym kwartale o 47,5 tys abonentów. Spadek ten ma związek z przechodzeniem dotychczasowych abonentów telewizji analogowej na telewizję cyfrową, jednak liczba rezygnujących z telewizji analogowej jest o 6 tys. większa niż nowych abonentów telewizacji cyfrowej.
W 2011 roku z internetu UPC korzystało 775,8 tys. abonentów, co oznacza, że w czwartym kwartale operator pozyskał 25,6 tys. nowych abonentów tej usługi. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało 85% sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza, możliwość oferowania szybkiego Internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2,1 mln gospodarstwach domowych.
Z kolei z telefonu w UPC korzysta już 365,2 tys. abonentów, co oznacza w czwartym kwartale 2011 dynamiczny wzrost o 29,1 tys. abonentów, która swoją popularność zawdzięcza oferowanym taryfom, w tym m.in. możliwości wykonywania połączeń na telefony komórkowe w ramach abonamentu.
Jak informuje operator, rok 2011 przyniósł wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału 2011 roku z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48% abonentów. Obecnie usługi UPC obejmują zasięgiem ponad 2,6 mln gospodarstw domowych.
W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem będzie również zakończenie integracji UPC i Aster, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom. Zgodnie z zapowiedziami, usługi UPC (telewizja, internet, telefon) na sieci Aster mają być dostępne od marca 2012 roku.
Komentarze (1 - 10 z 22)
Tylko nie popuść. Fakt TV to lipa, ale w dzisiejszych czasach kto ma czas siedzieć przed telewizorem jak idiota?
nic nowego od ponad roku nie mam
są daleko w tyle za konkurencjom
skupiają się tylko na przjęciu Aster i mają w dupie resztę kL
ja się żegnam za niegługo ze złodziejami
A DRODZY JAK cholera są