Łukasz Szewczyk23.02.2012 (0:15)22 komentarze

UPC: Mniej abonentów telewizji, rośnie internet i telefon

UPC Polska w czwartym kwartale 2011 roku notuje spadek ogólnej liczby abonentów usług telewizyjnych. Przybywa natomiast abonentów telewizji cyfrowej, Internetu i telefonu - wynika z opublikowanego raportu Liberty Global.
Na koniec 2011 roku z usług UPC Polska korzystało łącznie 1,497 mln abonentów, co oznacza wzrost o 3,1 tys. nowych abonentów w czwartym kwartale 2011 roku. Największą część bazy abonenckiej stanowią stanowią abonenci cyfrowych i analogowych usług telewizyjnych (1,353 mln) , co - jak wynika z raportu Liberty Global - oznacza spadek o 6 tys. abonentów telewizji w ostatnim kwartale.
Na koniec grudnia 2011 roku UPC Polska obsługiwała 626,1 tys. abonentów telewizji cyfrowej, co oznacza kwartalny wzrost o 41,5 tys. abonentów. Wciąż większą część stanowią klienci abonenci telewizji analogowej - 727,3 tys., co oznacza spadek w czwartym kwartale o 47,5 tys abonentów. Spadek ten ma związek z przechodzeniem dotychczasowych abonentów telewizji analogowej na telewizję cyfrową, jednak liczba rezygnujących z telewizji analogowej jest o 6 tys. większa niż nowych abonentów telewizacji cyfrowej.

W 2011 roku z internetu UPC korzystało 775,8 tys. abonentów, co oznacza, że w czwartym kwartale operator pozyskał 25,6 tys. nowych abonentów tej usługi. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało 85% sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza, możliwość oferowania szybkiego Internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2,1 mln gospodarstwach domowych.

Z kolei z telefonu w UPC korzysta już 365,2 tys. abonentów, co oznacza w czwartym kwartale 2011 dynamiczny wzrost o 29,1 tys. abonentów, która swoją popularność zawdzięcza oferowanym taryfom, w tym m.in. możliwości wykonywania połączeń na telefony komórkowe w ramach abonamentu.

Jak informuje operator, rok 2011 przyniósł wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału 2011 roku z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48% abonentów. Obecnie usługi UPC obejmują zasięgiem ponad 2,6 mln gospodarstw domowych.

W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem będzie również zakończenie integracji UPC i Aster, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom. Zgodnie z zapowiedziami, usługi UPC (telewizja, internet, telefon) na sieci Aster mają być dostępne od marca 2012 roku.

Komentarze (1 - 10 z 22)

nie dziwie sie ze mniej...
 2  
niedługo będzie ogromny spadek jeśli nie zaczną dodawać kanałów!
 3  
ha ha i dobrze tak patalachom co od ponad roku praktycznie nie rozwijaja oferty programowej a chwala sie ciagle tylko vodem i netem!!! Uwaga od marca kompletny hit w ich ofercie_ tv dla rolnikow -TVR !!!!HA HA SMIECH NA SALI !!!!!
 1  
@pit456
Tylko nie popuść. Fakt TV to lipa, ale w dzisiejszych czasach kto ma czas siedzieć przed telewizorem jak idiota?
 1  
Od blisko dwóch lat nie mam telewizora w domu. Polecam.
 1  
I nic w tym dziwnego, skoro oferta telewizyjna jest gorzej niż żałosna. Pakiety o dumnie brzmiących nazwach Select HD i Max HD - oba z tymi samymi 4 kanałami HD na krzyż. Dekodery PVR za słoną dopłatą, reszta kanałów HD (których i tak jest dużo mniej niż u konkurencji) też w dodatkowym pakiecie. Dużo bardziej opłaca się założyć satelitę.
 2  
ja sie w dziwie upc jak wprowadzi nowy kanal to bedzie wielkie swieto.
 1  
ja sie w dziwie upc jak wprowadzi nowy kanal to bedzie wielkie swieto.
Toż to pomówienie. A TVR od marca? :D
 1  
no masakra jeżleli chodzi o telewizję masakra
nic nowego od ponad roku nie mam

są daleko w tyle za konkurencjom

skupiają się tylko na przjęciu Aster i mają w dupie resztę kL

ja się żegnam za niegługo ze złodziejami

A DRODZY JAK cholera są
 0  
się powtórzę, na pewno będzie jeszcze większy spadek TV bo gorszej oferty tv nie ma żadna kablówka!
 1