Łukasz Szewczyk26.04.2012 (10:02)10 komentarzy

Orange: Więcej abonentów TV, mniej Neostrady

Już 112 tys. abonentów stacjonarnych usług Orange Polska korzysta z pakietu trzech usług, szybko rośnie liczba abonentów telewizji, niemal podwaja się liczba abonentów płatnych pakietów "n". Ubywa natomiast abonentów telefonii stacjonarnej oraz internetu szerokopasmowego.
Na koniec pierwszego kwartału 2012 roku z telefonii stacjonarnej TP korzystało 5,484 mln abonentów (spadek o 210 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz spadek o 7210 tys. w ujęciu rocznym). Dodatkowo 1,512 mln (wzrost o 42 tys.) stanową linie działające w ramach WLR, czyli abonament konkurencyjnych operatorów świadczony na łączach TP.
Z kolei z usług internetowych na liniach Grupy TP Telekomunikacji Polskiej korzystało 2,48 mln użytkowników[/b (wzrost o 2 tys.). Do tego należy doliczyć także 367 tys. (wzrost o 1 tys.) linii działających w ramach BSA, czyli internetowy abonament konkurencyjnych operatorów oferowany na łączach TP oraz 186 tys. (bez zmian) linii LLU. Liczba użytkowników Internetu ADSL (usługa Neostrada w tym PTK na bazie BSA) na koniec marca 2012 roku wyniosła 2,151 (spadek o 6 tys.). Z telefonii internetowej korzystało 152 tys.

Operator coraz lepiej radzi sobie z usługami telewizyjnymi. Na koniec pierwszego kwartału 2012 roku z telewizji internetowej (IPTV) korzystało 113 tys. abonentów (wzrost o 3 tys. abonentów), a z platformy satelitarnej - 550 tys. użytkowników (wzrost o 23 tys.). Łącznie z usług telewizyjnych TP korzysta 663 tys. użytkowników (wzrost o 27 tys. użytkowników). Z płatnych usług telewizyjnych w TP korzysta 142 tys. abonentów (wzrost o 3 tys.), w tym 43 tys. abonentów pakietów "n" (wzrost o 19 tys.) Z pakietu trzech usług (TV+BB+VoIP) korzysta 112 tys. abonentów (wzrost o 57 tys.)

Przychody z usług telefonii stacjonarnej po pierwszym kwartale 2012 roku wyniosły 1,927 mld zł i były mniejsze o 5,4 proc.. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Pozytywny rozwój wydarzeń w pierwszym kwartale jest obiecujący dla przyszłości Orange Polska. Dzięki wysiłkom podjętym we wszystkich obszarach działalności możemy dzisiaj ogłosić zadowalające wyniki finansowe. Dynamika przychodów uległa dalszej poprawie, a program optymalizacji kosztów po raz kolejny przyniósł dobre wyniki, co przełożyło się na EBITDA. Pomimo zawirowań na rynku, staramy się unikać konkurencji czysto cenowej, realizując strategię rynkową opartą na jakości obsługi klientów, pakietach usług i konwergencji. Wyniki sprzedaży ofert pakietowych ("triple play" - 3P) są obiecujące, co potwierdza wysoki popyt na tego typu rozwiązania. Podjęliśmy ostatnio szereg działań, które będą kluczowe dla naszego sukcesu rynkowego w 2012 roku. Oprócz zmiany marki usług stacjonarnych na Orange, wprowadziliśmy produkt, który zrewolucjonizuje rynek w Polsce. "Orange Open" to w pełni konwergentny pakietusług telekomunikacyjnych i medialnych, obejmujący telefonię stacjonarną, stacjonarny dostęp do Internetu oraz telewizję, a ponadto mobilną transmisję danych i telefonię komórkową. Dysponujemy obecnie najlepszą ofertą w Polsce, wspartą silną globalną marką, i jestem głęboko przekonany, że to przyczyni się do sukcesu Orange Polska w 2012 roku
- komentuje wyniki Maciej Witucki,
Prezes Zarządu

Komentarze (1 - 10 z 10)

debi le zniescie haracz za utrzymanie lacza czyli dodatkowej oplaty za internet
 6  
sam jesteś debi lem
 3  
Kolega z 1 postu ma racje.
Jeśli ktoś chce net + telefon to najlepiej mieć telefon stacjonarny w Plusie (30zł/100min) i neta od Multimo (6mb/ok 45zł)
 4  
Ceny net+tv+voip są powalające, prawie 180 zł za net 6mega, tv świat hd i jakiś tam pakiet voip. masakra
 3  
Klienci uciekają z Orange do konkurencji, bo ile mogą wytrzymać ?!

Orange bardzo mało modernizuje linii telefonicznych, więc internet stacjonarny u konkurencji jest coraz szybszy i tańszy, a w Orange jest odwrotnie i jeszcze na zapchanych centralach gdzie podstawowe usługi jak youtube ciągle buforują nawet przy łączach 40/80 mbit, więc nic dziwnego , że Klienci uciekają do konkrencji.
Czy kogoś to dziwi, że konkurencja jest lepsza i tańsza ?!

Stacjonarka w Orange za 40 zł bez pakietu minut na komórki w standardzie to DNO ! Wszyscy operatorzy alternatywni np. kablówki mają stacjonarki z pakietem minut i za 30 zł miesięcznie bez łaski. Kogoś dziwi, że ubywa liczba stacjonarek w Orange jeżeli oferta jest słaba ?!

Na przypływ Klientów trzeba sobie pracować cały czas, a nie czasami..
 6  
Wy macie kablówki ale MyORANGE mamy wszystko wszystko resztę HAHAHA...
I się cieszcie że macie w ogóle hehehe
 0  
A ten stacjonarny w Plusie to nie jest radiowy? Bo jeśli tak to na kablu trzeba doliczyć 30zł za utrzymanie linii..
 0  
Mnie ciekawi kiedy telekom wielkości TPSA (pardon, Orange Polska), a nie jakieś pseudo-resellerzy "zza wielkiej wody", wprowadzi profesjonalny VOIP! Usługi stacjonarne w obecnej formie to archaizm - cenowy, technologiczny i funkcjonalny. Z kolei dostać profesjonalnego VOIPa to sztuka (same firmy-krzaki).
 0  
Internet stacjonarny w Orange po kablu telefonicznym - horror.W Warszawie na osiedlu nie ma szans na wiecej niz 6 Mb/s ,chociaz mieszkam bardzo blisko centrali 0.5 km.W innych osiedlowych rejonach maja jeszcze nizsze predkosci.Powod-stare kable z lat 80.I nie ma szans ze to sie poprawi-za duze koszta wymiany kabli telefonicznych w infrastrukturze osiedlowej.A taka predkosc za 65 zł. Czas zmienic operatora na UPC lub VECTRA.
 0  
Trzymajcie się jak najdalej od Orange (TP)!!! W zeszłym tygodniu zadzwoniła kobieta i naciągnęła mnie na nową umowę - szybszy internet, rozmowy na terenie UE za darmo, tańszy abonament. Niestety, "zapomniała" dodać, że chodzi o telefonię internetową (którą nie jestem zainteresowana). We wtorek kurier przyniósł umowę, nowy modem i dekoder do telewizora (?). Godzinę później straciłam możliwość korzystania z telefonu stacjonarnego (wyłączyli mi go)! Gdy zadzwoniłam na 801505505 aby zgłosić usterkę, powiedziano mi, że przygotowują linię do podłączenia telefonii internetowej (dopiero wtedy dowiedziałam się, że takową będę miała). Wieczorem odłączono mi internet. Chcąc nie chcąc wypakowałam nowy modem, podłączyłam go myśląc, że telefon i internet zaczną działać. Niestety, tak się nie stało. Na drugi dzień przed południem poszłam do salonu Orange, by oddać dekoder oraz modem, przywieziony przez kuriera oraz odstąpić od umowy. Pani w salonie przyjęła zgłoszenie, dostałam kopię odstąpienia od umowy. Pani w salonie była zdziwiona, że nie działa mój telefon stacjonarny oraz internet i powiedziała, że do momentu aktywacji nowej usługi stara powinna być ciągle aktywna.
Po powrocie do domu zadzwoniłam ponownie pod numer 801 505 505 i poinformowałam, że odstąpiłam od umowy. Pan, z którym rozmawiałam powiedział mi, że jeśli tak rzeczywiście jest, to wkrótce stary internet powinien być znów aktywny, ale telefon ponownie zacznie działać dopiero w ciągu 24 godzin. Rzeczywiście, internet w ciągu godziny zaczął działać, jednak telefon stacjonarny nie działa nadal, mimo, że minęło już ponad 72 godziny od odstąpienia od umowy.
Gdy wczoraj rano zadzwoniłam ponownie do Orange aby zgłosić usterkę, pani radosnym głosem oznajmiła mi, że zamówinoa przeze mnie usługa (telefonia internetowa) jest już zrealizowana i mogę korzystać z telefonii internetowej! Bardzo zdziwiona i zdenerwowana odpowiedziałam, że z tej usługi zrezygnowałam 2 dni temu i nie powinna być ona realizowana!
Wczoraj złożyłam w Orange reklamację. Niestety, telefon stacjonarny nadal milczy - od wtorku! Napisałam też skargę na Orange do Urzędu Komunikacji Elektronicznej - obiecali, że się tym zajmą.
Jak to jest, że telefon odłączono mi w ciągu godziny od wyjścia kuriera, a na ponowne podłączenie - od momentu odstąpienia od umowy - czekam już 3 dni (i nie wiem, jak długo jeszcze będę czekać)?!!!
Trzymajcie sie jak najdalej od Orange!!!!
 0