21.05.2025 (15:44)brak komentarzy
Komputronik uruchamia asystenta AI dla smart home. Sam sobie skonfiguruj inteligentny dom
Komputronik uruchomił nową usługę, która ma ułatwić klientom wybór i instalację urządzeń smart home.

Nowy konfigurator oparty o AI podpowiada, jak dobrać kompatybilny sprzęt, jak go zamontować, a nawet jak rozwiązać ewentualne problemy po zakupie.
Dla wielu klientów smart home to wciąż wyzwanie - ze względu na mnogość aplikacji, protokołów i problemów z kompatybilnością. Komputronik odpowiada na te bolączki wdrażając asystenta AI opartego na dużym modelu językowym (LLM). Wystarczy wpisać np. "chcę zabezpieczyć dom kamerami", a konfigurator dopyta o kluczowe szczegóły i zaproponuje dopasowany zestaw produktów.
Usługa nie wymaga znajomości technicznego żargonu i działa 24/7. Co ważne, potrafi uwzględnić sprzęt, który użytkownik już posiada, oraz dopasować do niego nowe urządzenia. Podpowie też, czy do montażu będą potrzebne np. śruby, oraz poinformuje o możliwościach zakupu na raty.
To kolejny krok Komputronika w stronę personalizacji zakupów i wsparcia klienta z pomocą sztucznej inteligencji.
Dla wielu klientów smart home to wciąż wyzwanie - ze względu na mnogość aplikacji, protokołów i problemów z kompatybilnością. Komputronik odpowiada na te bolączki wdrażając asystenta AI opartego na dużym modelu językowym (LLM). Wystarczy wpisać np. "chcę zabezpieczyć dom kamerami", a konfigurator dopyta o kluczowe szczegóły i zaproponuje dopasowany zestaw produktów.
- Nasz konfigurator nie tylko pomaga wybrać sprzęt, ale też rozwiązuje problemy z jego montażem, lokalizacją i konfiguracją - wyjaśnia Karolina Pietz-Drapińska, dyrektorka marketingu & digital development w Komputronik.
Usługa nie wymaga znajomości technicznego żargonu i działa 24/7. Co ważne, potrafi uwzględnić sprzęt, który użytkownik już posiada, oraz dopasować do niego nowe urządzenia. Podpowie też, czy do montażu będą potrzebne np. śruby, oraz poinformuje o możliwościach zakupu na raty.
To kolejny krok Komputronika w stronę personalizacji zakupów i wsparcia klienta z pomocą sztucznej inteligencji.
Informacja prasowa
Komentarze