Redakcja17.06.2025 (11:33)brak komentarzy

AI przyspiesza reklamacje. VeloBank wdraża system wieloagentowy oparty na GenAI

VeloBank wprowadził nowy system obsługi reklamacji oparty na generatywnej sztucznej inteligencji, wykorzystując architekturę wieloagentową.
AI przyspiesza reklamacje. VeloBank wdraża system wieloagentowy oparty na GenAI
Projekt zrealizowano we współpracy z Accenture, a rozwiązanie oparte jest na modelu GPT-4o uruchomionym w środowisku Azure OpenAI.
Cztery wyspecjalizowane agenty AI wspierają pracowników banku na każdym etapie procesu reklamacyjnego:
● pierwszy rozpoznaje i wypełnia dane z formularza,
● drugi klasyfikuje zgłoszenia,
● trzeci pobiera dane z systemów bankowych,
● czwarty generuje propozycję odpowiedzi dla klienta.

Ostateczną decyzję zawsze podejmuje pracownik.

Celem wdrożenia było zwiększenie efektywności i skrócenie czasu rozpatrywania reklamacji. Rozwiązanie zintegrowano z wewnętrzną infrastrukturą banku, z zachowaniem rygorystycznych norm bezpieczeństwa oraz zgodności z wymaganiami KNF.

- Nowy system pozwala nie tylko przyspieszyć obsługę zgłoszeń, ale też poprawić komfort pracy zespołów - mówi Krzysztof Wojciechowski z Accenture, lider projektu po stronie partnera technologicznego.

To kolejny projekt GenAI w VeloBanku. Wcześniej bank uruchomił m.in. chatbot wspierający pracowników call center w obsłudze "Bezpiecznego kredytu 2%".

Bank zapowiada dalszą automatyzację procesów w obszarze reklamacji.
Informacja prasowa