Łukasz Szewczyk02.02.2013 (13:17)13 komentarzy

Sportowa TV: Eurosport na czele z dużym wzrostem. Awans TVP Sport

Początek roku do udanych może zliczyć kanał Eurosport, który wśród stacji sportowych notuje największy wzrost oglądalności i utrzymuje mocną pozycje lidera - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Wzrosty notują także m.in. Eurosport 2 i Orange sport.
Kamil Stoch
W styczniu 2013 roku pozycję lidera wśród stacji sportowych utrzymuje Eurosport ze średnią widownią na poziomie 75,9 tys. (w ujęciu rocznym wzrost o ponad 21 proc.). Na drugiej pozycji plasuje się Polsat Sport z wynikiem 29,9 tys. widzów i spadkiem udziałów o ponad 2 proc. na trzecią pozycję awansuje natomiast TVP Sport z wynikiem 28,1 tys. widzów (spadek o ponad 6 proc.)

 Grupa 4+Styczeń 2013Styczeń 2012Zmiana SHR%
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%r/r
1.Eurosport 75 9441,0760 7150,8821,8%
2.Polsat Sport 29 9450,4229 7800,43-2,1%
3.TVP Sport 28 1000,3929 1740,42-6,4%
4.Polsat Sport News 17 9550,2500,00
5.Eurosport2 14 9410,2114 0230,204,0%
6.Orange Sport 7 2100,106 7150,104,1%
7.Polsat Sport Extra 5 1780,077 1800,10-29,8%
8.Extreme Sports 4 5920,068 5200,12-48,0%
9.Canal+ Sport 4 0860,066 1550,09-36,0%
10.nSport 2 5330,0400,00
11.Sportklub 9080,017 5180,11-88,0%
12.ESPN Classic 220,007040,01-100,0%
13.Canal+ Gol 00,006180,01-100,0%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych - styczeń 2013 (grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera zajmuje Eurosport:

 Grupa 16-49Styczeń 2013Styczeń 2012Zmiana SHR%
Lp. AMRSHR%AMRSHR%r/r
1.Eurosport 25 5470,8920 3940,7124,4%
2.Polsat Sport 11 2610,3911 6930,41-4,4%
3.TVP Sport 10 6020,3712 1130,42-13,0%
4.Polsat Sport News 6 5820,2300,00
5.Eurosport2 6 1500,215 4320,1912,1%
6.Orange Sport 2 8610,103 7310,13-23,8%
7.Extreme Sports 2 5550,095 3710,19-52,7%
8.Polsat Sport Extra 2 2960,082 7600,10-16,7%
9.Canal+ Sport 2 2070,083 5620,12-37,9%
10.nSport 6270,0200,00
11.Sportklub 2430,013 3920,12-93,3%
12.ESPN Classic 10,002480,01-100,0%
13.Canal+ Gol 00,003290,01-100,0%

NAM: Oglądalność kanałów sportowych - styczeń 2013 (grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Atmedia dla Media2.pl (dane: Nielsen Audience Measurement)

Komentarze (1 - 10 z 13)

Canal + go 0 widzów łooo... to już MTV ma więcej :((
 18  
Canal+ Sport 4 tys? a Canal+ prawie 11tys. A podobno to sport jest priorytetem i przynosi najwięcej zysków. Do tego Canal+ Gol 0.

Śmierdzą mi te wyniki, i to bardzo...
 2  
Do tego Polsat Sport ma o 200 więcej a ma -2%
 6  
Po raz drugi (chyba podrząd) Canal+Gol ma 0, wybaczcie ale to jest niemożliwe. ESPN Classic w grupie komercyjnej 1 kolejny absurd. Nie wiem jak oni to badają ale w te wyniki nie można uwierzyć.

O ile cokolwiek tu jest prawdą to gratulacje EuroSport tak trzymać
 9  
PolsatSport ma -2%, ponieważ tu nie chodzi o liczbę widzów tylko o udział w rynku telewizyjnym
 6  
brawo eurosport....natomiast gdyby PSN nie był w DVB-T nie miał by tak wysokiej oglądalności;tam jest mało co interesującego,strasznie wielki spadek ESPN.....może trzeba trochę zmienić koncepcję stacji??? Bo jak tak jeszcze pójdzie,to ona za wiele nie pociągnie
 4  
Eurosport miażdzącym liderem w obu grupach wiekowych, i to dzięki głównie skokom narciarskim oraz biegom.
 9  
Wszystkie wyniki są poniżej błędu statystycznego~!
Jaka próba? 900 ? 1000 osób?
 3  
Czyżbym tylko ja oglądał ESPN Classic ?
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 2 lutego 2013 o 20:56:27 przez odrodzony).
 13  
A podobno nSport który zawsze gromadzi dziesiątki tysięcy widzów przy LM i LE ma średnią tylko 627 widzów, nie wiem czy to prawda, możliwe też że wyniki są źle badane tak jak C+Gol i ESPN Classic, te stacje to już w ógóle bardzo źle badane... przecież ktoś te 2 stacje ogląda. a nie 0.
 4