Łukasz Szewczyk04.06.2013 (17:24)10 komentarzy

Filmowa TV: Kino Polska wyprzedza AXN, największy wzrost TVP Seriale

Polskie seriale wciąż cieszą się największą popularnością wśród Polaków. Dzięki temu TVP Seriale utrzymuje pozycje lidera i notuje największy wzrost udziałów. Z kolei Kino Polska wyprzedza AXN - wynika z danych Atmedia dla Media2.pl.
W maju 2013 roku, najpopularniejszym kanałem telewizyjnym wśród stacji filmowo-serialowych pozostaje TVP Seriale ze średnią oglądalnością na poziomie 62,7 tys. widzów (wzrost udziałów o ponad 111 proc.). Na drugą pozycję awansuje kanał Kino Polska z wynikiem 52,6 tys. widzów i wzrostem o ponad 26 proc., z koleina trzecią pozycję utrzymuje kanał AXN z wynikiem 44,6 tys.widzów (spadek o 78 proc.). W ujęciu rocznym, największe wzrosty udziałów oglądalności notują stacje: TVP Seriale (111,4 proc.), Canal+ (89,2 proc.) oraz FOX (67,6 proc.). Najwięcej tracą natomiast: Cinemax (60,5 proc.), CBS Action (54,8 proc.) oraz HBO2 (53 proc.).
 Grupa 4+Maj 2013Maj 2012Zmiana SHR%
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%r/r
1.TVP Seriale 62 7111,1028 1900,52111,4%
2.Kino Polska 52 6860,9239 5130,7326,7%
3.AXN 44 4310,7849 8940,92-15,3%
4.ATM Rozrywka 41 1710,7200,00
5.TVP Rozrywka 26 5190,4600,00
6.Polsat Film 26 2220,4621 1630,3917,7%
7.TVP Kultura 21 2120,3713 6140,2548,0%
8.Comedy Central 20 7420,3624 0490,44-18,1%
9.Tele5 14 4570,2515 9380,29-13,7%
10.13th Street Universal 13 3380,2320 4900,38-38,0%
11.HBO 12 1300,2116 2570,30-29,1%
12.Canal+ 12 0100,216 0600,1189,2%
13.Ale Kino+ 11 5360,2014 3760,26-23,9%
14.FilmBox 9 0500,168 9860,17-4,2%
15.TCM 7 2360,1310 3330,19-33,7%
16.CBS Europa 7 1060,129 4670,17-28,7%
17.Canal+ Film 6 9650,125 5200,1020,8%
18.FOXLife 6 8440,128 4820,16-23,1%
19.Comedy Central Family 6 3500,119 9470,18-39,3%
20.Universal Channel 6 1880,1111 6710,21-49,5%
21.Canal+ Film 2 5 7100,1000,00
22.HBO2 5 3050,0910 7600,20-53,0%
23.BBC Entertainment 5 2040,095 5190,10-9,9%
24.HBO Comedy 4 2520,075 4940,10-26,7%
25.AXN Crime 4 1960,078 0530,15-50,7%
26.FOX 3 5620,062 0300,0467,6%
27.AXN Sci-Fi 2 9740,052 1210,0433,3%
28.MGM 2 8910,0500,00
29.CBS Action 2 6810,055 6430,10-54,8%
30.Scifi Universal 1 4700,032 7950,05-49,0%
31.Cinemax2 9630,021 7030,03-45,2%
32.Cinemax8440,022 0430,04-60,5%

NAM: Oglądalność kanałów filmowo-serialowych - maj 2013 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) na pozycję lidera utrzymuje kanał TVP Seriale:

Grupa 16-49Grupa 4+Grupa 16-49Zmiana SHR%
Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%r/r
TVP Seriale 29 9491,2914 7200,6598,9%
Kino Polska 22 2460,9619 7060,8710,4%
AXN 18 6260,8024 6821,08-26,3%
Comedy Central 16 1620,6919 2050,84-17,7%
ATM Rozrywka 15 6930,6700,00
Polsat Film 13 7700,5911 2360,4919,9%
TVP Rozrywka 12 3390,5300,00
HBO 8 3560,3611 4310,50-28,5%
TVP Kultura 6 9970,305 6160,2521,5%
Tele5 5 9420,266 2590,28-7,3%
Canal+ 5 5610,243 4620,1557,2%
Comedy Central Family 4 8610,217 7740,34-38,7%
Ale Kino+ 4 2950,184 9580,22-15,6%
FOXLife 4 2920,186 3670,28-34,1%
Canal+ Film 3 9140,173 0620,1325,4%
13th Street Universal 3 7380,166 7080,29-45,6%
HBO2 3 6720,167 5500,33-52,3%
FilmBox 3 0440,134 3260,19-31,1%
HBO Comedy 3 0310,134 1230,18-28,2%
BBC Entertainment 3 0320,133 6770,16-19,3%
Canal+ Film 2 2 9700,1300,00
TCM 2 5990,114 6530,20-45,1%
CBS Europa 2 4070,103 9340,17-40,5%
Universal Channel 2 2880,104 3250,19-48,4%
FOX 2 1360,091 2740,0664,3%
AXN Crime 1 3190,063 3370,15-61,2%
AXN Sci-Fi 1 2200,051 6560,07-28,8%
Cinemax2 6460,031 3070,06-50,9%
MGM 6490,0300,00
Cinemax 5720,031 5870,07-64,3%
Scifi Universal 4840,021 8120,08-73,8%
CBS Action 4170,027230,03-43,8%

NAM: Oglądalność kanałów filmowo-serialowych - maj 2013 (Grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Atmedia dla Media2.pl (dane: Nielsen Audience Measurement)

Komentarze (1 - 10 z 10)

Stacje filmowe a tu TVP Rozrywka, która od początku nie nadała żadnego filmu ani odcinka serialu...
 19  
Jak to możliwe że Cinemax 2 ma większą oglądalność niż Cinemax ?
 16  
Trochę jestem zawiedziony programem, bo co włączę trafiam na mocno współczesne seriale typu Rodzinka, Ranczo, Ojciec Mateusz, a starsze seriale ciągle oglądam w Kino Polska.
@Dawidek421 - w zupełności się zgadzam TVP Rozrywka w tym zestawieniu to pomyłka, ale po prostu kategorii "rozrywka" nie ma więc gdzieś trzeba było go przypisać.
 7  
Te wyniki są nieprawdziwe !!!
 3  
axn zaczyna spadać na kupę z tym częstym puszczaniem reklam..............
 10  
Sondaże ogłupiają, czasami nawet bardziej niż współczesne seriale...
 5  
Sundance Channel brak, a jest TVP Rozrywka?
 2  
Całkiem możliwe. Najbardziej "twórcze" są badania powiązane z polityką, zero prawdy.
 3  
Z innej półki, Animal Planet, już nie oglądam, Żona też, dzieciom nie włączę, reklama i inne przerywniki na okrągło. TV SAT schodzi na psy. Sytuację ratują np. TVP 1, 2 itp., którzy nie przerywają programów reklamami. nie podnoszą natężenia dźwięku w reklamach. Rozważam rezygnację z płatnej TV SAT, zostanę przy DVB-T, FTA
 3  
Jak na to patrzę,to aż mi szkoda tych którzy oglądają kanały zajmujące 4 i 5 miejsce
 3