Łukasz Szewczyk06.09.2013 (0:44)15 komentarzy

Filmowa TV: TVP Seriale liderem, duże wzrosty ATM Rozrywka i FOX

Tematyczny kanał TVP Seriale w sierpniu 2013 roku utrzymał pozycję lidera wśród kanałów filmowo-serialowych - wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Największe wzrosty notują jednak kanały ATM Rozrywka oraz FOX.
W sierpniu 2013 roku, najpopularniejszym kanałem telewizyjnym wśród stacji filmowo-serialowych pozostaje TVP Seriale ze średnią oglądalnością na poziomie 83 tys. widzów (wzrost udziałów o 95,5 proc.). Na drugą pozycję awansuje kanał ATM Rozrywka z wynikiem 45,4 tys. widzów i wzrostem o prawie 130 proc., natomiast trzecią pozycję zajmuje AXN z wynikiem 43,4 tys.widzów (spadek o ponad 20 proc.). Wśród kanałów premium na prowadzenie wysuwa się kanał HBO (spadek o 27,6 proc.), wyprzedzając Canal+ (wzrost o 67 proc.).W ujęciu rocznym, największe wzrosty udziałów oglądalności notują stacje: FOX (187,5 proc.), ATM Rozrywka (129,4 proc.) i TVP Seriale (95,5 proc.). Najwięcej tracą natomiast: CBS Europa (50,4 proc.), Cinemax 2 (39,3 proc.) oraz Ale kino+ (36,3 proc.).Listę czterech najpopularniejszych programów zdominowały pozycje TVP Seriale: "Ranczo" - 708,7 tys. widzów, "Ojciec Mateusz" - 349,9 tys. widzów czy też "Kulisy serialu Rodzinka.pl" - 287,6 tys. widzów. Na kolejnej pozycji znała się propozycja ATM Rozrywka - "Świat według Kiepskich" - 286 tys. widzów.
 Grupa 4+Sierpień 2013Sierpień 2012Zmiana SHR%
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%r/r
1.TVP Seriale 83 0991,5842 0890,8195,5%
2.ATM Rozrywka 45 7230,8719 7460,38129,4%
3.AXN 43 4120,8254 1991,04-20,6%
4.Kino Polska 42 6310,8140 5080,784,4%
5.TVP Kultura 28 2060,5416 1990,3172,6%
6.Comedy Central 23 0240,4421 0340,408,4%
7.Polsat Film 19 6110,3713 9530,2739,3%
8.13th Street Universal 13 9720,2719 4810,37-29,0%
9.Comedy Central Family 12 0550,2310 4310,2014,5%
10.Tele5 11 2530,2113 6480,26-18,4%
11.Ale Kino+ 10 5220,2016 4270,31-36,3%
12.HBO 9 9490,1913 6590,26-27,6%
13.Universal Channel 9 6890,1812 9680,25-25,8%
14.Canal+ 9 0620,175 3840,1067,0%
15.FilmBox 8 1760,169 2750,18-12,9%
16.FOXLife 7 7940,1511 9280,23-35,1%
17.BBC Entertainment 6 8270,137 4540,14-9,1%
18.HBO2 6 4070,129 7350,19-34,4%
19.TCM 6 2270,127 9330,15-22,4%
20.Canal+ Film 6 2320,124 9290,0925,5%
21.FOX 6 0780,122 0720,04187,5%
22.CBS Europa 6 0060,1112 0210,23-50,4%
23.AXN Crime 5 3010,105 3150,10-1,0%
24.HBO Comedy 5 2020,108 0460,15-35,7%
25.Canal+ Film 2 5 1120,1000,00
26.AXN Sci-Fi 3 2930,062 0120,0459,0%
27.MGM 2 3400,0400,00
28.CBS Action 2 2580,042 5270,05-10,4%
29.Scifi Universal 1 9320,042 9700,06-35,1%
30.Cinemax 1 6970,032 1270,04-22,0%
31.Cinemax29070,021 4810,03-39,3%

NAM: Oglądalność kanałów filmowo-serialowych - sierpień 2013 (4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) na pozycję lidera utrzymuje kanał TVP Seriale:

 Grupa16-49Sierpień 2013Sierpień 2012Zmiana SHR%
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%r/r
1.TVP Seriale 40 1531,8919 4360,88115,0%
2.ATM Rozrywka 22 1841,049 1590,41152,2%
3.AXN 19 0010,9028 8401,31-31,4%
4.Kino Polska 18 1740,8620 0400,91-5,6%
5.Comedy Central 17 5350,8316 3280,7411,8%
6.Polsat Film 9 4280,447 7510,3526,5%
7.Comedy Central Family 9 1490,437 7600,3522,8%
8.TVP Kultura 9 0760,436 3940,2947,8%
9.HBO 6 3690,309 1170,41-27,2%
10.FOXLife 5 2320,258 5060,39-36,1%
11.Canal+ 5 2070,252 8330,1391,4%
12.HBO2 4 2340,206 9120,31-36,4%
13.BBC Entertainment 3 8520,185 0690,23-21,0%
14.FOX 3 7900,181 4860,07165,7%
15.Tele5 3 7100,186 2470,28-38,2%
16.Universal Channel 3 7020,175 8870,27-34,6%
17.Ale Kino+ 3 6580,177 0170,32-45,7%
18.HBO Comedy 3 5620,175 1760,23-28,2%
19.Canal+ Film 3 3340,162 9020,1319,8%
20.13th Street Universal 3 2750,156 6190,30-48,5%
21.FilmBox 3 1290,153 7990,17-14,5%
22.Canal+ Film 2 3 0810,1500,00
23.TCM 2 6780,133 3550,15-17,1%
24.CBS Europa 1 9840,094 6160,21-55,5%
25.AXN Sci-Fi 1 5640,071 4310,0713,8%
26.AXN Crime 1 2280,061 9930,09-35,6%
27.Cinemax 1 0660,051 7730,08-37,5%
28.Scifi Universal 7450,041 6560,08-53,3%
29.CBS Action 6050,033270,0286,7%
30.MGM 5730,0300,00
31.Cinemax25250,039450,04-41,9%

NAM: Oglądalność kanałów filmowo-serialowych - sierpień 2013 (16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Atmedia dla Media2.pl (dane: Nielsen Audience Measurement)

Komentarze (1 - 10 z 15)

coś nie chce mi się wierzyć, że ATMu nie ma w grupie komercyjnej. To znaczy, że co?
Poniżej 500 osób to ogląda w grupie komercyjnej? to ten kanał powinien już dawno się zwijać...

Oglądają to tylko ludzie po 50tce i małolaty?
HodowcaZwierzatFuterkowyh 6.09.2013 (1:06:31)
 6  
Skąd oni biorą te wyniki. Im większe badziewie tym większa oglądalność.
 19  
Te wiadomości są wyssane z palca .
Jak ATM moze zwiększyć oglądalniość to kanał powtórkowy
To jest zwykle nakręcanie
 17  
Kiedy patrzę na wyniki oglądalności tv i słuchalności radia zastanawiam się, czy nadal chcę żyć w tym kraju.
 15  
mam tyle czasu, że mogę obdzielić co najwyżej dwa kanały z tej listy a jest ich przeszło 30. Ciekawi mnie opłacalność nadawania kanału dla 500 osób.
 10  
Skąd oni biorą te wyniki. Im większe badziewie tym większa oglądalność.
Sama się nad tym zastanawiam. :)
 7  
i czy tu sie chwalicie ATM Rozrywka(Polsat Powtorka) ze stare babcie i dziadki was ogladaja,zero ambicji w was,ramowka to amatorka robiona na odpiernicz.Do tego oszukujecie ludzi ,gdzie te nowe filmy,seriale zagraniczne i bajki co tak szumnie was Prezesunio na jesien zapowiadal,bo nadal tylko ten sam Pasztet odrzewacie.Wstyd.
 13  
ATM Rozrywka ,czyli Polsatowskie stare kotlety dno i sto kilo mułu.
 11  
ten kanał chyba jest tylko aby blokować miejsce dal innych dużo poważniejszych i ambitniejszych graczy.Ramówka robiona praktycznie zerowym kosztem.Ten sam film co tydzien i te same bajki codziennie.Seriale powtarzane non stop te same nawet od tysięcznego odcinka.Amatorka kompletna i największa kompromitacja w polskim DVB-T.
 7  
Spokojnie niedługo ramówka ATM Rozrywka ulegnie zmianie:)A skoro przy nawet takiej ramówce jest niezła oglądalność choć też mi i wielu innym to się ona nie podoba,to stacja ma z tego niezłą kasę na rozwój ramówki:)
 2