Łukasz Szewczyk01.10.2013 (0:10)11 komentarzy

Tydzień TV: Liderem TVN, awans TV6 i Polsat Sport News do Top 20

W ostatnim tygodniu września pozycję lidera wśród kanałów telewizyjnych utrzymuje TVN, natomiast do pierwszej dwudziestki awansują kanały DVB-T - Polsat Sport News i TV6 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Media2.pl. Programowymi hitami pozostają seriale TVP.
Podczas minionego tygodnia (od 23 do 29 września 2013 roku) w ogólnej grupie widzów pozycję lidera zajmuje TVN z wynikiem 787,2 tys. widzów (13,18 proc.). Drugą pozycję utrzymuje Polsat z wynikiem 762,5 tys. widzów (12,77 proc.),a trzecią TVP1 - 705,1 tys. widzów (11,81 proc.). Natomiast czwartą pozycję utrzymuje TVP2 z wynikiem 650,7 tys. widzów (10,90 proc.). Ciekawe zmiany zachodzą w dalszej części tabeli. W minionym tygodniu do pierwszej dwudziestki awansowały dwa kanały dostępne w ramach naziemnej telewizji cyfrowej - TV6 oraz Polsat Sport News.
 23-29.09.2013Grupa 4+
Lp.Kanał TVAMRSHR%
1.TVN 787 29513,18%
2.Polsat 762 53212,77%
3.TVP1 705 15111,81%
4.TVP2 650 79510,90%
5.TVN7 199 4463,34%
6.TVN24 189 8303,18%
7.TV PULS 183 5263,07%
8.TV4 168 4972,82%
9.Polsat2 100 6591,69%
10.Polsat Sport 86 9851,46%
11.Puls 2 75 9791,27%
12.TVP Seriale 73 1361,22%
13.TVP INFO 71 8691,20%
14.TVP Regionalna 63 3731,06%
15.TTV - Twoja Telewizja 61 1581,02%
16.Polsat News 56 3590,94%
17.ATM Rozrywka 51 8590,87%
18.MiniMini+ 44 2810,74%
19.TV6 43 4140,73%
20.Polsat Sport News42 9890,72%

NAM: Top 20 kanałów TV 23-29.09.2013 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera utrzymuje telewizja TVN.

 23-29.09.2013Grupa 16-49
Lp.Kanał TVAMRSHR%
1.TVN 374 12915,38%
2.Polsat 340 91514,01%
3.TVP2 223 9879,21%
4.TVP1 193 1107,94%
5.TV PULS 85 4273,51%
6.TVN7 75 8453,12%
7.TV4 68 3892,81%
8.TVN24 56 3102,31%
9.Polsat2 40 5651,67%
10.Polsat Sport 39 9471,64%
11.TVP Seriale 36 1931,49%
12.Puls 2 31 3501,29%
13.TTV - Twoja Telewizja 27 1331,12%
14.Eska TV 26 7211,10%
15.Discovery 23 5820,97%
16.Polo TV 23 2110,95%
17.ATM Rozrywka 22 4350,92%
18.TVN Style 21 7860,90%
19.TV6 20 1940,83%
20.AXN18 7760,77%

NAM: Top 20 kanałów TV 23-29.09.2013 (Grupa 16-49)

Jakie programy cieszyły się największą popularnością?. Hitem pozostaje nowy sezon serialu "M jak miłość" (TVP2). Drugą pozycję utrzymuje "Na dobre i na złe" (TVP2), a trzecią "Ojciec Mateusz" (TVP1).

 Top 20 programów 23-29.09.2013Grupa 4+
Lp.ProgramKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ TVP2 24-09-2013 6 567 94540,61%
2.NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 25-09-2013 5 276 94433,91%
3.OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 26-09-2013 4 762 41631,04%
4.BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ TVP2 23-09-2013 4 374 31627,66%
5.FAKTY TVN 29-09-2013 4 089 66827,92%
6.WIADOMOSCI TVP1 26-09-2013 3 989 87627,08%
7.TELEEXPRESS TVP1 26-09-2013 3 659 73036,82%
8.MAM TALENT! / PROGR./ROZR./ TVN 28-09-2013 3 558 06924,41%
9.SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 26-09-2013 3 485 21422,66%
10.KULISY SERIALU M JAK MILOSC TVP2 24-09-2013 3 393 53922,90%
11.SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./ TVP1 26-09-2013 3 363 25323,88%
12.BLONDYNKA /SER.OBYCZ.POL./ TVP1 29-09-2013 3 141 16118,84%
13.GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIL.POL./ TVP1 26-09-2013 2 972 64919,20%
14.MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 29-09-2013 2 960 69118,28%
15.MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ TVN 29-09-2013 2 937 64517,82%
16.WYDARZENIA Polsat 26-09-2013 2 906 23722,50%
17.NA WSPOLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ TVN 25-09-2013 2 856 01618,35%
18.KOMISARZ ALEX /SER.KRYM.POL/ TVP1 28-09-2013 2 834 11119,08%
19.UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ TVN 25-09-2013 2 725 51818,11%
20.JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/TVP129-09-20132 679 26719,74%

NAM: Top 20 programów 23-29.09.2013 (Grupa 4+)

 Top 15 programów 23-29.09.2013Grupa 16-49
Lp.ProgramKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ TVP2 23-09-2013 2 397 01635,62%
2.NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 25-09-2013 1 909 69529,85%
3.MAM TALENT! / PROGR./ROZR./ TVN 28-09-2013 1 687 26228,54%
4.FAKTY TVN 29-09-2013 1 617 76729,15%
5.MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ TVN 29-09-2013 1 606 72023,99%
6.AVATAR /FILM SF ANG.USA/ Polsat 23-09-2013 1 521 45726,39%
7.MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 29-09-2013 1 364 09919,89%
8.BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ TVP2 23-09-2013 1 305 53821,27%
9.SHREK /FILM ANIM. USA/ TVN 27-09-2013 1 291 51321,85%
10.KULISY SERIALU M JAK MILOSC TVP2 24-09-2013 1 287 85820,14%
11.KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ TVN 26-09-2013 1 285 46321,31%
12.OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 26-09-2013 1 263 03820,61%
13.RODZINKA.PL /SER.KOM.POL./ TVP2 27-09-2013 1 249 06920,55%
14.PRZEPIS NA ZYCIE /SER.KOM.OBYCZ.POL./ TVN 29-09-2013 1 247 41717,66%
15.NA WSPOLNEJ /SER.OBYCZ.POL./TVN25-09-20131 245 30221,02%

NAM: Top 15 programów 23-29.09.2013 (Grupa 16-49)

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Nielsen Audience Measurement dla Media2.p

Komentarze (1 - 10 z 11)

Polsat Sport News jest w dwudziestce, super że jedyny kanał sportowy w DVB-T w tym tygodniu poradził sobie dobrze.
 15  
MŚ w kolarstwie zrobiły swoje. Szkoda że jakis Polak indywidualnie nie wygrał, wtedy PSN byłby jeszcze wyżej.
 18  
brak TVP INFO w pierwszej 20-stce w grupie 16-49??? coś tu nie gra z tym zestawieniem... W ogóle jakoś nie chce mi się wierzyć, że widzowie tak radykalnie się odwrócicli od tej stacji. Czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
 8  
Polsat Sport News w 20 bo były transmisje na żywo w weekend no i można było zobaczyć w niedzielę Kolarskie MŚ z udziałem Polaków, który to jeden prowadził przez długi czas.
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 1 października 2013 o 9:03:15 przez pawel21).
 18  
brak TVP INFO w pierwszej 20-stce w grupie 16-49??? coś tu nie gra z tym zestawieniem... W ogóle jakoś nie chce mi się wierzyć, że widzowie tak radykalnie się odwrócicli od tej stacji. Czy ktoś potrafi to wyjaśnić?
Tak już jest od 4 tygodni kiedy doszło do zmiany wizerunku TVP INFO - kanał ma udział na poziomie 0,6-0,7% w gr. komercyjnej. Część widzów odeszła do TVP REGIONY a część wogóle zrezygnowała z oglądania kanału lub /i TV
 13  
Kanał poznikal z kablowek i został zastąpionym regionami, więc czemu się dziwić?
da nim w SD koło in Szczecin 1.10.2013 (10:12:30)
 12  
Tak już jest od 4 tygodni kiedy doszło do zmiany wizerunku TVP INFO - kanał ma udział na poziomie 0,6-0,7% w gr. komercyjnej. Część widzów odeszła do TVP REGIONY a część wogóle zrezygnowała z oglądania kanału lub /i TV
sugerujesz, że tylko dzieciaki oglądają TVP INFO? Conajmniej dziwne...
 12  
Większość kanałów w top 20 obecna jest w dvbt, przydałby się Top 30.
 11  
Polsat Sport najwyżej notowanym kanałem sportowym. Jednak dobre transmisje robią swoje. Ostatnio siatkówka, kolarstwo itd. Stacja godna polecenia.
 9  
Osób powyżej 49 roku życia raczej dzieciakami bym nie nazywał. Chociaż kto tam wie, przecież jest powiedzenie, że na starość się dziecinnieje ;).

W przypadku TVP Info to właśnie starsze osoby, które są bardziej przywiązane do "marki" TVP stanowią większość widowni.
 8