Łukasz Szewczyk18.11.2014 (16:46)brak komentarzy

Czytelnictwo prasy: Na czele wciąż Fakt, Tele Tydzień i Twój Styl

Najchętniej czytanym przez Polaków dziennikiem pozostaje Fakt, wśród tygodników prowadzi Tele Tydzień, a wśród miesięczników przoduje Twój Styl - wynika z najnowszych danych Polskich Badań Czytelnictwa.
W okresie od kwietnia do września 2014 roku, liderem wśród dzienników pod względem czytelnictwa był Fakt (12,29 proc.), który wyprzedza Gazetę Wyborczą (8,63 proc.). Trzecią pozycję zajmuje Super Express (4,77 proc.).
 Czytelnictwo dzienników (IV-IX.14)
Lp.TytułProcent respondentów
1.Fakt 12,29%
2.Gazeta Wyborcza 8,63%
3.Super Express 4,77%
4.Metro 3,03%
5.Przegląd Sportowy 2,99%
6.Rzeczpospolita 2,09%
7.Dziennik Gazeta Prawna 1,71%
8.Nasze Miasto 1,22%
9.Gazeta Podatkowa 0,56%
10.Sport 0,49%
11.Puls Biznesu 0,22%
12.Parkiet Gazeta Giełdy0,09%

PBC: Czytelnictwo dzienników: kwiecień - wrzesień 2014 (15-79 lat)

Wśród tygodników największym czytelnictwem cieszy się tygodnik z programem TV - Tele Tydzień 24,61 proc.), a kolejne dwa miejsca zajmują pisma kierowane do kobiet: Życie na gorąco (15,15 proc.) oraz Chwila dla Ciebie (12,00 proc.).

 Czytelnictwo tygodników (IV-IX.14)
Lp.TytułProcent respondentów
1.Tele Tydzień 24,61%
2.Życie na Gorąco 15,15%
3.Chwila dla Ciebie 12,00%
4.Angora 10,43%
5.Newsweek 7,19%
6.Auto Świat 5,92%
7.Wprost 5,79%
8.Twoje Imperium 4,68%
9.To & Owo 4,58%
10.Polityka 4,35%
11.Gość Niedzielny 4,27%
12.Na Żywo 4,19%
13.Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,14%
14.Motor 2,73%
15.Rewia 2,65%
16.Tele Max 2,15%
17.Świat & Ludzie 2,15%
18.Teleprogramy 1,91%
19.Super TV 1,85%
20.W Sieci 1,45%
21.Teraz 1,32%
22.Tygodnik Siedlecki 0,60%
23.MM Moje Miasto 0,53%
24.Tygodnik Ostrołęcki 0,52%
25.TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,48%
26.Teraz Opole0,03%

PBC: Czytelnictwo tygodników: kwiecień - wrzesień 2014 (15-79 lat)

Wśród dwutygodników na czele czytelnictwa plasują się: Przyjaciółka (12,57 proc.), Pani Domu (11,21 proc.) oraz Tina z wynikiem 10,03 proc.

 Czytelnictwo dwutygodników (IV-IX.14)
Lp.TytułProcent respondentów
1.Przyjaciółka 12,57%
2.Pani Domu 11,21%
3.Tina 10,03%
4.Naj 9,12%
5.Viva 8,54%
6.Gala 7,89%
7.Z Życia Wzięte 6,51%
8.Party Życie Gwiazd 6,33%
9.Tele Świat 4,56%
10.Show 4,00%
11.Takie jest Życie 3,84%
12.Świat Seriali 3,09%
13.Sukcesy i Porażki 2,76%
14.Bravo 2,17%
15.Bravo Sport 1,93%
16.Flesz Gwiazdy & Styl 1,81%
17.Super TV 1,67%
18.Relaks 1,55%
19.TV14 1,37%
20.Tele Max 1,19%
21.Grazia 1,14%
22.Forum0,73%

PBC: Czytelnictwo dwutygodników: kwiecień - wrzesień 2014 (15-79 lat)

Wśród miesięczników najwyższe czytelnictwo wciąż utrzymuje kierowany do kobiet Twój Styl (10,60 proc.). Kolejne dwa miejsca zajmują: Claudia (7,37 proc.) oraz miesięcznik Mój Piękny Ogród (6,66 proc.)

Wykres
 BIZNES, FINANSE, PRAWO
Lp.NazwaUzytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Onet.pl - Serwisy biznesowe 2 455 38766 123 37814,91% tak
2.Money.pl - Serwisy biznesowe 2 272 87332 260 95213,80% tak
3.Bankier.pl - Serwisy biznesowe 1 684 05740 575 17010,23% tak
4.Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe 1 620 11129 775 0529,84% tak
5.Grupa INFOR.pl - biznes, finanse, prawo 1 525 08219 328 6999,26% tak
6.INTERIA.PL - Serwisy biznesowe 1 190 14726 790 2307,23% tak
7.Gazeta.pl - Serwisy biznesowe 1 111 13916 026 0956,75% tak
8.Egospodarka.pl - Serwisy biznesowe i prawne 989 5175 924 1116,01% tak
9.Grupa Wolters Kluwer Polska 615 4484 245 8123,74% -
10.wirtualnemedia.pl 422 0372 415 5562,56% tak
11.forumprawne.org 382 7932 482 5912,32% -
12.Grupa Inwestycje.pl - biznes 376 6933 309 9302,29% tak
13.Grupa media2.pl-media2.pl 371 6662 079 5542,26% tak
14.Grupa PTWP 363 3233 853 6112,21% -
15.nf.pl 359 3892 902 1962,18% tak
16.o2.pl - Serwisy biznesowe 303 5152 312 8061,84% tak
17.biznesforum.pl 300 3351 069 6601,82% -
18.Grupa Mediarun.pl 257 2881 117 2141,56% tak
19.podatki.pl 242 5411 789 1901,47% tak
20.pb.pl224 0046 159 5961,36%tak

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Wśród dwumiesięczników największym czytelnictwem może pochwalić się tytuł Komputer Świat Twój Niezbędnik.

Czytelnictwo dwumiesięczników (IV-IX.14)
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 1,67%
Auto Świat 4x4 1,55%
Sól i Pieprz 0,81%
Women's Health 0,72%
Elle Decoration 0,40%
Weranda Country0,37%

PBC: Czytelnictwo dwumiesięczników: kwiecień - wrzesień 2014 (15-79 lat)