Łukasz Szewczyk20.04.2015 (13:00)10 komentarzy

Tydzień TV: Polsat liderem. "Mali giganci" rozrywkowym hitem, ATM Rozrywka w Top 20

W szesnastym tygodniu 2015 roku Polsat awansuje na pozycję lidera wśród kanałów telewizyjnych - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Media2.pl. Rozrywkowym hitem weekendu okazał się kolejny odcinek "Małych gigantów". Do Top 20 powraca ATM Rozrywka.
Podczas minionego tygodnia (od 13 do 19 kwietnia 2015 roku) w ogólnej grupie widzów (4+) na pozycję lidera utrzymuje Polsat z wynikiem ponad 848,6 tys. widzów (12,77 proc.). Na drugą pozycję zajmuje TVP1 z wynikiem ponad 790 tys. widzów (11,88 proc.). Trzecią pozycję utrzymuje TVN z wynikiem 753,9 tys. widzów (11,34 proc.). Natomiast na czwartą pozycję utrzymuje TVP2 z wynikiem 592,3 tys. widzów (8,76 proc.).
Najpopularniejszym kanałem tematycznym w minionym tygodnia okazała się informacyjna telewizja TVP Info. Natomiast do Top 20 awansował kanał ATM Rozrywka.

 13-19.04.2015Grupa 4+
Lp.Kanał TVAMRSHR%
1.Polsat 848 69012,77%
2.TVP1 790 07211,88%
3.TVN 753 97911,34%
4.TVP2 596 9218,98%
5.TVN7 233 9813,52%
6.TV4 205 2633,09%
7.TV PULS 199 3953,00%
8.TVP INFO 187 1062,81%
9.TVN24 185 1922,79%
10.Puls 2 99 1551,49%
11.TTV - Twoja Telewizja 97 3181,46%
12.Polsat2 89 6681,35%
13.TVP Seriale 84 8731,28%
14.TVP Rozrywka 80 7251,21%
15.TV6 79 8631,20%
16.TVP Regionalna 67 5901,02%
17.Polsat News 63 6470,96%
18.Stopklatka 56 6810,85%
19.Nickelodeon 56 6350,85%
20.ATM Rozrywka54 1250,81%

NAM: Top 20 kanałów TV 13-19.04.2015 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) na pozycji lidera plasuje się Polsat.

 13-19.04.2015Grupa 16-49
Lp.Kanał TVAMRSHR%
1.Polsat 380 87814,53%
2.TVN 339 46312,95%
3.TVP2 208 6107,96%
4.TVP1 204 7577,81%
5.TV PULS 97 0543,70%
6.TVN7 93 4873,57%
7.TV4 92 3313,52%
8.TVN24 60 2922,30%
9.TTV - Twoja Telewizja 43 9091,68%
10.Puls 2 43 7921,67%
11.TV6 37 8861,45%
12.TVP Seriale 37 5991,43%
13.Polsat2 33 7511,29%
14.TVP INFO 31 9131,22%
15.Polo TV 31 1581,19%
16.TVP Rozrywka 30 2401,15%
17.Stopklatka 24 4580,93%
18.ATM Rozrywka 23 7810,91%
19.TVN Style 23 6610,90%
20.Eska TV22 4870,86%

NAM: Top 20 kanałów TV 13-19.04.2015 (Grupa 16-49)

Najpopularniejszymi programami minionego tygodnia były następujące pozycje:

 Top 20 programów 13-19.04.2015Grupa 4+
Lp.ProgramKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ TVP2 14-04-2015 6 720 93540,60%
2.RANCZO /SER.KOM.POL./ TVP1 19-04-2015 6 473 42736,48%
3.NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 15-04-2015 5 225 39632,08%
4.OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 16-04-2015 4 541 20328,31%
5.SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 19-04-2015 4 004 74524,61%
6.WIADOMOŚCI TVP1 19-04-2015 3 969 19624,90%
7.BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./ TVP2 14-04-2015 3 938 67624,62%
8.TELEEXPRESS TVP1 14-04-2015 3 902 91238,93%
9.KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ TVP2 14-04-2015 3 866 24625,64%
10.MALI GIGANCI /PROG.ROZR.POL./ TVN 18-04-2015 3 421 59021,83%
11.FAKTY TVN 14-04-2015 3 339 52924,60%
12.DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./ Polsat 17-04-2015 3 284 01720,96%
13.SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./ TVP1 16-04-2015 3 120 81321,38%
14.UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ TVN 13-04-2015 2 973 34919,83%
15.JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ TVP1 19-04-2015 2 810 36618,81%
16.GOL T-MOBILE EKSTRAKLASA /MAG.PIL.POL./ TVP1 18-04-2015 2 761 25117,92%
17.NA SYGNALE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 15-04-2015 2 756 69019,35%
18.TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 18-04-2015 2 743 10923,50%
19.NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ TVN 13-04-2015 2 656 83016,51%
20.MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat19-04-20152 595 34815,23%

NAM: Top 20 programów 13-19.04.2015 (Grupa 4+)

 Top 20 programów 13-19.04.2015Grupa 16-49
Lp.ProgramKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ TVP2 13-04-2015 2 250 25033,88%
2.RANCZO /SER.KOM.POL./ TVP1 19-04-2015 2 013 69727,78%
3.NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 15-04-2015 1 619 25925,52%
4.KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ TVP2 14-04-2015 1 391 51421,66%
5.SHREK TRZECI /FILM ANIM.USA/ TVN 17-04-2015 1 315 95321,84%
6.MALI GIGANCI /PROG.ROZR.POL./ TVN 18-04-2015 1 225 42019,89%
7.KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ TVN 16-04-2015 1 191 71420,31%
8.YOU CAN DANCE - PO PROSTU TANCZ! TVN 13-04-2015 1 153 81318,66%
9.BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./ TVP2 13-04-2015 1 153 43619,46%
10.X-MEN PIERWSZA KLASA /FILM SF USA/ Polsat 13-04-2015 1 145 92818,51%
11.WYDARZENIA Polsat 14-04-2015 1 142 42824,46%
12.SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 19-04-2015 1 138 26717,74%
13.WIADOMOŚCI TVP1 19-04-2015 1 131 86118,14%
14.PIERWSZA MIŁOŚĆ /SER.OBYCZ.POL./ Polsat 14-04-2015 1 129 67325,97%
15.TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 18-04-2015 1 119 76420,61%
16.NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ TVN 13-04-2015 1 117 71918,25%
17.HELLS KITCHEN PIEKIELNA KUCHNIA /REALITY SHOW POL./ Polsat 14-04-2015 1 116 10917,54%
18.OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 16-04-2015 1 092 71217,32%
19.UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ TVN 13-04-2015 1 086 98720,17%
20.FAKTY TVN19-04-20151 069 26217,94%

NAM: Top 20 programów 13-19.04.2015 (Grupa 16-49)

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu

Komentarze (1 - 10 z 10)

jestem ciekaw, w jaki sposób są policzone osoby co do jednej, które oglądały dany program. Rozumiem, 100 tyś, 1mln., 102 tyś. Można to policzyć proporcjonalnie poprzez obdzwonienie np 1000 ludzi, ale co jednego??
 5  
A nie lepiej, zamiast pisać głupoty, po prostu poczytać....?
Na stronie Nielsena: /Telemetria,,badania,ogladalnosci,telewizja,ranking,program,telemetr,panel,358.html
 1  
Telemetria

System Siedmiu Kroków stosowany w krajach Nielsen Audience Measurement gwarantuje wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych:

Pierwszy krok
Analiza struktury społeczeństwa (tzw. sondaż założycielski - Establishment Survey).

Drugi krok
Wybór grupy rodzin, która pozwoli odtworzyć strukturę demograficzną Polski w mniejszej skali (budowa panelu telemetrycznego).

Trzeci krok
Instalacja mierników telemetrycznych, dzięki którym gromadzone są informacje.

Czwarty krok
Codzienna transmisja danych od rodzin do komputerowej "biblioteki" Nielsen Audience Measurement.

Piąty Krok
Obróbka danych i stworzenie z tysięcy elementów jednej spójnej bazy danych.

Szósty Krok
Opisanie sekunda po sekundzie, jakie programy były nadawane przez poszczególne stacje.

Siódmy krok
Przekazanie klientom Nielsen Audience Measurement plików, które po umieszczeniu w oprogramowaniu dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
 3  
Wszystko fajno tylko chyba nie zrozumiales pytania piłaaaał. On tylko zdziwil sie pytaniem o podawanie wynikow z dokladnoscia co do 1 osoby. Kazdy kto mysli wie ze podawanie wynikow z taka dokladnoscia nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. Za duzo zmiennych za mala proba rzeby odzwierciedlic cale spoleczenstwo przed TV. Szczegolnie ze nie ma sposobu zeby te wyniki z badan telemetrycznych mozna udowodnic. To taka sama sciema jak badanie odwiedzin stron internetowych.
 3  
W poprzednim tygodniu świetny był Taniec z gwiazdami. Jedna z najlepszych edycji, a to dodatkowo znakomity odcinek. Brawo za to dla Polsatu, bo z formatu, który wydawał się być już wyczerpany, zrobili jeden z głównych gwoździ programu nie tylko w Polsacie, ale ogólnie w telewizji.
 3  
lubie mali giganci.
 4  
Talianka, doby film
 1  
Wszystko zmierza ku temu, że Polsat podobnie jak jesienną, tak teraz wygra oglądalnością i wiosenną ramówkę. Nawet grupa ogólna została zdobyta przez Polsat. Ofertę programów rozrywkowych ma najlepszą jakby nie było.
 1  
Pozycja lidera Polsatu nie jest niczym zaskakującym, to bardzo popularna stacja, lubiana przez widzów. Nie zamierzam oceniać jakości oferty programowej, bo każdy szuka w TV czego innego, ale też trzeba przyznać większość osób znajdzie u nich coś dla siebie. No i nie oszukujmy się - większość widzów lubi lekka rozrywkę, jakiej w Polsacie jest sporo..
 1  
Z naziemnej od dwóch lat oglądam Tylko ATM Rozrywka i TVP Rozrywka , bo lubię dobro rozrywka , a nie głupie polityczne świnie i seriale i paradokumenty oraz pełno reklam, .Te wymienione kanały poświęcam 4 godz tygodniowo , bo na inne kodowane komedie ulubione dla mnie - oglądam 20 godz tygodniowo , a na muzykę 60 godz tygodniowo poświęcam czau i bardzo mnie to uszczęśliwia . Mam gdzieś mordy wpatrzone jak ktoś tańcuje , gotuje , szyje , chce se pośpiewać i inne dupne show .
 2