08.05.2009 (11:43)2 komentarze
ZKDP: Sprzedaż Dziennika ciągle spada
Marzec nie był przychylnym miesiącem dla wszystkich dzienników ogólnopolskich. Wszystkim tytułom spadła sprzedaż. Najwięcej, w porównaniu do ubiegłego roku, stracił Dziennik. Szczegóły w raporcie Media2.pl.
W marcu 2009 najwięcej stracił Dziennik - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tytuł, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, stracił ponad 38,9 proc. Dziennik wprawdzie w styczniu tego roku, po podwyżce ceny egzemplarzowej, nieco zwiększył sprzedaż, natomiast w ciągu pierwszego kwartału 2009 roku znów spada. Na czele rankingu pozostaje Fakt, którego sprzedaż również nieco spadła. Pozostałe dzienniki także nie radzą sobie najlepiej. Spadła sprzedaż Gazety Wyborczej (370 tys. sprzedanych egzemplarzy w marcu - spadek o 11,5 proc.) a także Super Expressu (198 tys. egzemplarzy w marcu 2009 - spadek o 4,3 proc.).
Porównując wyniki miesiąc do miesiąca, sprzedaż wzrosła jedynie Gazecie Wyborczej. Pozostałe tytuły zanotowały spadki, w tym największy - Przegląd Sportowy. Liderem zestawienia pozostaje Fakt.
Najgorszy wynik sprzedaży w swojej historii zanotowała Rzeczpospolita - 120 tys. sprzedanych egzemplarzy to o 13,67 proc. słabiej, niż w ubiegłym roku.
ZDKP: Dzienniki ogólnopolskie | Marzec 2009 | Marzec 2008 | |||
Lp. | Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
---|---|---|---|---|---|
1. | Fakt | 667 240 | 490 898 | 718 676 | 531 800 |
2. | Gazeta Wyborcza | 514 361 | 370 784 | 589 302 | 418 997 |
3. | Super Express | 322 115 | 198 399 | 359 621 | 207 418 |
4. | Rzeczpospolita | 194 733 | 120 172 | 231 419 | 139 206 |
5. | Dziennik | 215 195 | 83 460 | 267 041 | 136 706 |
6. | Gazeta Prawna | 105 241 | 70 323 | 107 849 | 73 234 |
7. | Przegląd Sportowy | 114 220 | 58 521 | 124 948 | 66 462 |
8. | Puls Biznesu | 22 565 | 15 852 | 29 959 | 19 578 |
9. | Parkiet | 19 596 | 8 998 | 27 185 | 11 860 |
ZKDP: Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w marcu 2009
ZKDP: Dzienniki ogólnopolskie | Marzec 2009 | Luty 2009 | |||
Lp. | Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
---|---|---|---|---|---|
1. | Fakt | 667 240 | 490 898 | 675 588 | 500 066 |
2. | Gazeta Wyborcza | 514 361 | 370 784 | 516 466 | 365 209 |
3. | Super Express | 322 115 | 198 399 | 328 204 | 211 497 |
4. | Rzeczpospolita | 194 733 | 120 172 | 201 371 | 126 623 |
5. | Dziennik | 215 195 | 83 460 | 218 412 | 87 871 |
6. | Gazeta Prawna | 105 241 | 70 323 | 117 942 | 82 285 |
7. | Przegląd Sportowy | 114 220 | 58 521 | 111 559 | 60 361 |
8. | Puls Biznesu | 22 565 | 15 852 | 22 802 | 16 088 |
9. | Parkiet | 19 596 | 8 998 | 21 808 | 9 262 |
ZKDP: Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w marcu 2009
ZKDP
Komentarze (1 - 2 z 2)