Beata Ratuszniak23.06.2009 (16:13)5 komentarzy

Megapanel kwiecień 2009: wyniki kategorii tematycznych

Facebook nie pozostawił na polskich serwisach społecznościowych suchej nitki i "zjadł" w kwietniu 2009 roku dwa duże serwisy: Epuls.pl oraz GoldenLine. Spore awanse w poszczególnych kategoriach notują również Gazeta.pl oraz Interia.pl, które w kwietniu kupiły ruch innych, popularnych serwisów. Zobacz raport Media2.pl.
W kategorii Informacje, publicystyka, media bez zmian w czołówce. Na czele zestawienia wciąż figurują polskie portale: Onet.pl, Wirtualna Polska, Gazeta.pl oraz Interia. Wszystkie te witryny notują jednak spadek liczby użytkowników (za wyjątkiem Wirtualnej Polski, która notuje niewielki wzrost). Prawie 350 tys. RU traci Gazeta.pl - jest to największy spadek w czołówce. Na dalszych miejscach bez większych rewolucji. O jedno awansuje serwis informacyjny Google, na 12. miejsce spada natomiast rzeczpospolita.pl.
Wykres
 INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Onet.pl - Serwisy informacyjne 4 769 478216 012 05928,96% tak
2.Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne 4 074 785142 919 25424,74% tak
3.Gazeta.pl - Serwisy informacyjne 3 674 575106 509 66722,31% tak
4.INTERIA.PL - Serwisy informacyjne 2 856 92372 657 23217,35% tak
5.Grupa Polskapresse 2 435 70931 372 00514,79% -
6.stacje TVN-tvn24.pl 2 068 43750 008 36012,56% tak
7.Grupa Media Regionalne 1 940 61744 352 40711,78% tak
8.Grupa Axel Springer - Informacje, publicystyka, media 1 468 38733 075 1088,92% tak
9.o2.pl - Serwisy informacyjne 952 90815 563 8135,79% tak
10.TVP - Informacje 856 0669 124 4005,20% tak
11.Google-google.pl-google.pl - wiadomości 847 7772 631 3255,15% -
12.rzeczpospolita.pl 810 99815 045 5894,92% tak
13.opoka.org.pl 806 54710 284 9584,90% -
14.se.pl 526 8304 825 4283,20% tak
15.trojmiasto.pl 477 15527 961 3262,90% -
16.teleman.pl 386 7194 117 0462,35% tak
17.wprost.pl 376 9521 879 5072,29% tak
18.Polskie Radio 363 2976 915 2812,21% -
19.Gery.pl - Serwisy informacyjne 353 7083 591 8572,15% tak
20.eioba.pl327 3341 037 5311,99%-

Megpanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Biznes, finanse, prawo: o jedno oczko awansują serwisy biznesowe Wirtualnej Polski, które w kwietniowym zestawieniu plasują się na 4. miejscu. Na 5. pozycję spada grupa Infor.pl. Wzrost notuje również Gazeta.pl, która mimo spadku liczby RU i zasięgu, awansuje na 7. miejsce. W kwietniu w tej kategorii awansują również serwisy z grupy O2.pl.

Wykres
 BIZNES, FINANSE, PRAWO
Lp.NazwaUzytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Onet.pl - Serwisy biznesowe 2 455 38766 123 37814,91% tak
2.Money.pl - Serwisy biznesowe 2 272 87332 260 95213,80% tak
3.Bankier.pl - Serwisy biznesowe 1 684 05740 575 17010,23% tak
4.Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe 1 620 11129 775 0529,84% tak
5.Grupa INFOR.pl - biznes, finanse, prawo 1 525 08219 328 6999,26% tak
6.INTERIA.PL - Serwisy biznesowe 1 190 14726 790 2307,23% tak
7.Gazeta.pl - Serwisy biznesowe 1 111 13916 026 0956,75% tak
8.Egospodarka.pl - Serwisy biznesowe i prawne 989 5175 924 1116,01% tak
9.Grupa Wolters Kluwer Polska 615 4484 245 8123,74% -
10.wirtualnemedia.pl 422 0372 415 5562,56% tak
11.forumprawne.org 382 7932 482 5912,32% -
12.Grupa Inwestycje.pl - biznes 376 6933 309 9302,29% tak
13.Grupa media2.pl-media2.pl 371 6662 079 5542,26% tak
14.Grupa PTWP 363 3233 853 6112,21% -
15.nf.pl 359 3892 902 1962,18% tak
16.o2.pl - Serwisy biznesowe 303 5152 312 8061,84% tak
17.biznesforum.pl 300 3351 069 6601,82% -
18.Grupa Mediarun.pl 257 2881 117 2141,56% tak
19.podatki.pl 242 5411 789 1901,47% tak
20.pb.pl224 0046 159 5961,36%tak

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W zestawieniu Kultura i rozrywka zmiana w pierwszej trójce. Na 2. miejsce awansuje Onet.pl, tym samym na 3. pozycję spadają serwisy rozrywkowe o2.pl. Liderem pozostaje Youtube.com. O jedno oczko awansuje również Interia, wyprzedzając tym samym Google. Interia jako jedyna z pierwszej piątki serwisów notuje wzrost liczby RU oraz zasięgu, pozostałe serwisy notują spadki. W zestawieniu, na miejscu 19. debiutuje serwisu e-zyczenia.pl.

Wykres
 KULTURA I ROZRYWKA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.youtube.com 7 375 623 1 014 037 863 44,79% -
2.Onet.pl - Serwisy rozrywkowe 5 253 409 1 425 562 614 31,90% tak
3.o2.pl - Serwisy rozrywkowe 5 249 746 473 798 771 31,88% tak
4.Wirtualna Polska - Kultura i rozrywka 3 873 624 410 279 126 23,52% tak
5.INTERIA.PL - Serwisy rozrywkowe 3 250 755 260 018 590 19,74% tak
6.Google - serwisy rozrywkowe 3 008 808 49 906 919 18,27% -
7.gry.pl 2 923 640 385 362 920 17,75% -
8.Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe 2 867 335 58 063 895 17,41% tak
9.imageshack.us 2 398 448 23 764 820 14,56% -
10.Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe 2 162 443 44 289 797 13,13% tak
11.filmweb.pl 2 124 709 107 107 801 12,90% tak
12.travian.pl 1 829 300 1 061 454 280 11,11% -
13.wyspagier.pl 1 657 736 148 043 732 10,07% -
14.Pino.pl - Serwisy rozrywkowe 1 591 282 15 275 093 9,66% -
15.torrenty.org 1 497 740 120 952 354 9,09% -
16.poszkole.pl 1 469 054 213 781 230 8,92% tak
17.tekstowo.pl 1 275 929 25 780 878 7,75% tak
18.gry-online.pl 1 242 851 38 494 652 7,55% tak
19.e-zyczenia.pl 1 241 833 11 389 266 7,54% -
20.zylom.com1 096 86514 257 5336,66%-

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Motoryzacja liderem wciąż otoMoto, który jednak notuje prawie 1 proc. spadku zasięgu. O dwa oczka awansują serwisy motoryzacyjne Wirtualnej Polski, które w kwietniu plasują się na 4. pozycji. Aż o pięć oczek awansuje serwis scigacz.pl, który plasuje się na 9. miejscu. O dwie pozycje spadają serwisy o2.pl oraz mobile.de.

Wykres
 MOTORYZACJA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.otoMoto 3 033 030 253 193 135 18,42% -
2.Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 730 138 68 929 197 10,51% tak
3.INTERIA.PL - Serwisy motoryzacyjne 1 398 077 45 918 601 8,49% tak
4.Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne 1 112 973 20 709 934 6,76% tak
5.Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 071 926 17 963 051 6,51% tak
6.Grupa Gratka - Serwisy motoryzacyjne 1 036 038 45 264 995 6,29% tak
7.autocentrum.pl 689 902 14 524 483 4,19% tak
8.Grupa V10.pl 647 815 4 959 202 3,93% -
9.scigacz.pl 488 501 6 240 957 2,97% tak
10.www.auto.pl 477 723 6 033 196 2,90% tak
11.o2.pl - Serwisy motoryzacyjne 471 127 7 512 364 2,86% tak
12.mobile.de 406 040 76 888 089 2,47% -
13.Bankier.pl - mojeauto.pl 389 846 6 746 677 2,37% tak
14.Grupa Axel Springer - Motoryzacja 377 205 3 082 877 2,29% tak
15.wroom.pl 349 941 3 770 762 2,12% tak
16.autogielda.pl 328 008 14 882 478 1,99% tak
17.motonews.pl 254 189 2 395 970 1,54% tak
18.autoteam.pl 199 425 1 171 742 1,21% tak
19.Money.pl - Motoryzacja 195 472 1 561 287 1,19% tak
20.AutoScout24186 28511 580 0331,13%-

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Budownictwo i nieruchomości: pierwsza trójka bez zmian. Duży skok notuje serwis grupy Trader - domiporta.pl, który w kwietniowym zestawieniu plasuje się na 6. pozycji, mimo spadku liczby Real Users i zasięgu. O pięć oczek spadają serwisy grupy Meble.pl. Spadki notują także m.in. Money.pl i szybko.pl, o jedno oczko awansuje zaś grupa o2.pl.

Wykres
 BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Gazeta.pl - Budownictwo i nieruchomości 1 094 504 16 864 293 6,65% tak
2.Grupa Murator - Budownictwo i nieruchomości 1 075 209 16 425 050 6,53% -
3.otoDom 557 444 12 705 396 3,38% -
4.Grupa Gratka-gratka.pl-gratka.pl/dom 480 279 31 044 157 2,92% tak
5.Grupa NNV-nieruchomosci-online.pl 365 774 7 477 085 2,22% tak
6.Grupa Trader - domiporta.pl 346 308 12 179 382 2,10% tak
7.Wirtualna Polska - Budownictwo i nieruchomości 342 923 3 198 971 2,08% tak
8.oferty.net 316 829 7 140 590 1,92% tak
9.Grupa e-budownictwo.pl 311 455 4 483 261 1,89% -
10.Grupa Meble.pl - budownictwo 310 843 2 604 701 1,89% -
11.skyscrapercity.com 287 184 7 602 095 1,74% -
12.budujemydom.pl 284 066 2 181 152 1,72% -
13.Money.pl-dom.money.pl 229 701 4 392 734 1,39% tak
14.Onet.pl - Budownictwo i nieruchomości 204 890 5 617 173 1,24% tak
15.szybko.pl 199 268 4 046 341 1,21% tak
16.o2.pl - Budownictwo i nieruchomości 162 246 2 449 955 0,99% tak
17.Grupa Dom.pl 160 989 3 789 133 0,98% tak
18.nportal.pl 121 741 1 185 711 0,74% tak
19.budnet.pl 119 228 380 838 0,72% tak
20.Grupa KRN Media112 4852 349 1750,68%-

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W zestawieniu Edukacja spory awans notują serwisy Gazety.pl, która awansuje o pięć oczek na 5. pozycję. Kolejne pięć serwisów, w tym Wirtualna Polska, notują spadki. W kategorii pojawiają się, na miejscu 19., serwisy edukacyjne Interii, z wynikiem 408 tys. RU, 2,48 proc. zasięgu oraz 3,2 mln odsłon.

Wykres
 EDUKACJA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.wikipedia.org 6 506 551 215 137 765 39,51% -
2.Onet.pl - Serwisy edukacyjne 2 764 052 40 561 011 16,78% tak
3.sciaga.pl 2 612 733 22 063 262 15,87% tak
4.bryk.pl 1 470 928 8 634 982 8,93% tak
5.Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 1 433 377 16 384 566 8,70% tak
6.translate.pl 1 081 508 20 976 907 6,57% -
7.wikimedia.org 1 055 587 7 978 774 6,41% -
8.Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 993 861 11 828 301 6,04% tak
9.Grupa nauka.pl 841 971 10 323 485 5,11% tak
10.zgapa.pl 815 922 2 659 232 4,95% tak
11.szkolnictwo.pl 776 591 4 478 181 4,72% tak
12.shvoong.com 716 629 3 087 604 4,35% -
13.klp.pl 664 655 14 979 759 4,04% tak
14.ling.pl 609 916 27 023 344 3,70% tak
15.ang.pl 550 262 7 580 100 3,34% tak
16.eszkola.pl 542 922 2 307 259 3,30% -
17.wiktionary.org 445 600 9 702 719 2,71% -
18.interklasa.pl 438 134 7 542 333 2,66% -
19.INTERIA.PL - Serwisy edukacyjne 408 446 3 234 029 2,48% tak
20.o2.pl - Serwisy edukacyjne399 72212 001 4132,43%tak

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Sport o dwa oczka awansuje Gazeta.pl i tym samym trafia do pierwszej trójki zestawienia. O ponad 911 tys. RU Gazeta.pl wzbogaciła swój wynik, co spowodowane jest zakupem jednego z najpopularniejszych for sportowych - sfd.pl. Zakup ten sprawił, że ruch forum liczy się teraz wraz z ruchem pozostałych sportowych serwisów Gazety. W pozostałej części rankingu również sporo awansów. Do góry skacze o2.pl, 90minut.pl, livesports.pl czy sportowefakty.pl.

Wykres
 SPORT
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Onet.pl - Serwisy sportowe 2 700 451 129 648 607 16,40% tak
2.Wirtualna Polska - Serwisy sportowe 2 145 766 94 090 399 13,03% tak
3.Gazeta.pl - Serwisy sportowe 2 139 879 54 022 032 12,99% tak
4.INTERIA.PL - Serwisy sportowe 1 162 899 62 537 432 7,06% tak
5.o2.pl - Serwisy sportowe 409 923 5 202 539 2,49% tak
6.90minut.pl 349 135 20 767 328 2,12% tak
7.livesports.pl 244 145 16 868 241 1,48% tak
8.sportowefakty.pl 238 751 25 965 580 1,45% tak
9.futbolowo.pl 219 226 14 682 787 1,33% tak
10.tvp.pl - sport 193 910 3 693 189 1,18% tak
11.fit.pl 192 756 881 281 1,17% tak
12.kfd.pl 188 726 834 489 1,15% -
13.soccer-live.pl 170 167 2 757 655 1,03% tak
14.livescore.com 163 176 27 248 142 0,99% -
15.aktywni.pl 162 109 946 789 0,98% tak
16.Grupa Axel Springer - Sport 136 437 2 922 250 0,83% tak
17.Eurosport 124 000 7 936 959 0,75% -
18.formula1.pl 113 881 3 880 701 0,69% tak
19.meczyki.pl 107 883 1 722 936 0,66% -
20.livescore.pl97 7436 574 1050,59%-

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Styl Życia pierwsza trójka bez zmian - liderem pozostaje Onet.pl. Roszada na miejscu 4. i 5.; awansuje Interia.pl, tym samym Gazeta spada o jedno oczko. O jedno miejsce awansują również serwisy z grupy wydawnictwa Gruner+Jahr Polska, które w kwietniowym zestawieniu plasują się na 7. miejscu. Spadek notuje serwis We-Dwoje.pl. W rankingu na 20. pozycji pojawiają się serwisy grupy Axel Springer Polska.

Wykres
 STYL ŻYCIA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Onet.pl - Styl życia 3 917 555 222 934 188 23,79% tak
2.o2.pl - Styl życia 3 718 390 210 670 382 22,58% tak
3.Wirtualna Polska - Styl życia 3 401 886 217 863 876 20,66% tak
4.INTERIA.PL - Styl życia 2 616 281 87 077 902 15,89% tak
5.Gazeta.pl - Styl życia 2 551 063 67 431 405 15,49% tak
6.wizaz.pl 1 328 866 26 193 159 8,07% tak
7.G+J Guj.pl - Styl Życia 1 056 299 20 889 820 6,41% tak
8.We-Dwoje.pl-We-Dwoje.pl - Styl życia 1 038 615 8 581 589 6,31% tak
9.kozaczek.pl 930 373 18 684 932 5,65% tak
10.dlastudenta.pl 668 169 5 759 758 4,06% tak
11.Grupa Edipresse - Styl Życia 662 833 10 384 400 4,02% -
12.Grupa Murator - kobieta, zdrowie, rodzina 662 512 2 958 308 4,02% tak
13.gotowanie.wkl.pl 534 245 8 654 350 3,24% tak
14.Grupa Medforum 525 436 2 630 589 3,19% tak
15.Grupa Styl.fm 512 942 34 578 160 3,11% -
16.Grupa medigo.pl 512 717 1 975 876 3,11% -
17.rynekmedyczny.pl 410 209 2 902 970 2,49% tak
18.Grupa Stylistka 404 405 5 465 225 2,46% -
19.mediweb.pl 404 276 1 614 694 2,45% -
20.Grupa Axel Springer - Styl Życia400 9003 165 4552,43%tak

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Bez większych rewolucji w kategorii Turystyka - pierwsza siódemka bez zmian. Na 8. miejsce awansuje gazeta.pl wraz ze swoimi serwisami turystycznymi. O dwa miejsca spada serwis rozklady.pl, spadek notuje również Grupa travelplanet.

Wykres
 TURYSTYKA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Onet.pl - Serwisy turystyczne 1 888 248 34 723 937 11,47% tak
2.rozklad-pkp.pl 1 508 765 46 525 152 9,16% -
3.Grupa eholiday.pl 833 399 8 797 091 5,06% tak
4.Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne 768 624 6 777 555 4,67% tak
5.INTERIA.PL - Serwisy turystyczne 608 268 7 447 528 3,69% tak
6.odleglosci.pl 381 850 1 967 042 2,32% tak
7.G+J Guj.pl - Podróże 348 978 2 091 964 2,12% tak
8.Gazeta.pl - Serwisy turystyczne 322 274 3 953 919 1,96% tak
9.Grupa Travelplanet.pl SA 288 485 3 907 279 1,75% -
10.Grupa nocowanie.pl - serwisy turystyczne 263 038 4 307 493 1,60% -
11.tur-info.pl 262 685 1 123 806 1,60% -
12.rozklady.pl 247 972 1 235 696 1,51% -
13.Grupa Wakacje.pl 233 480 5 002 147 1,42% -
14.Grupa Easygo.pl 215 270 8 069 177 1,31% tak
15.turystyka-polska.pl 197 495 618 848 1,20% -
16.panoramio.com 182 777 5 392 378 1,11% -
17.meteor.turystyka.pl 176 413 2 435 164 1,07% -
18.booking.com 175 559 1 188 849 1,07% -
19.obiektyturystyczne.pl 169 390 1 195 531 1,03% -
20.rozklad.info.pl169 0371 729 6851,03%-

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Nowe Technologie: bardzo duży awans notuje Gazeta.pl, która z 13. pozycji wskakuje na 6. - serwisy Gazety traktujące o technologiach zanotowały w kwietniu wzrost o ponad 687 tys. RU, 4,17 proc. zasięgu i 2,1 mln odsłon. Spory awans notuje również serwis Wapster.pl, który wskakuje z 19. na 13. miejsce.

Wykres
 NOWE TECHNOLOGIE
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.INTERIA.PL - Nowe technologie 2 922 006 28 242 581 17,74% tak
2.dobreprogramy.pl 2 543 781 24 113 592 15,45% tak
3.IDG - Nowe technologie 2 459 830 16 751 730 14,94% tak
4.Onet.pl - Nowe technologie 1 671 631 22 766 725 10,15% tak
5.Wirtualna Polska - Nowe technologie 1 558 780 13 115 296 9,47% tak
6.Gazeta.pl - Nowe technologie 1 522 105 9 204 365 9,24% tak
7.instalki.pl 1 314 301 7 147 995 7,98% tak
8.pclab.pl 1 089 705 9 997 860 6,62% tak
9.frazpc.pl 977 642 4 271 021 5,94% tak
10.softmania.pl (d. underpl.org) 864 706 6 284 506 5,25% tak
11.programosy.pl 805 965 4 169 258 4,89% -
12.bfmsa.com.pl 715 701 4 081 989 4,35% -
13.wapster.pl 547 817 8 974 399 3,33% -
14.download.net.pl 542 693 3 265 267 3,30% -
15.telepolis.pl 498 801 5 602 106 3,03% tak
16.cnet.com 466 198 2 166 004 2,83% -
17.programs.pl 447 441 2 149 752 2,72% tak
18.pobieralnia.pl 427 442 2 877 930 2,60% tak
19.chip.eu 412 531 3 157 633 2,51% -
20.sourceforge.net409 8852 319 9232,49%-

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Praca pierwsza trójka bez zmian. W nowej formie prezentuje się serwis pracy od Allegro, który w rankingu widnieje jako otopraca.pl. W marcu serwis Allegro plasował się na 5. miejscu, obecnie zajmuje miejsce 10. O dwa oczka spada serwis Money.pl, awansują tym samym serwisy Wirtualnej Polski i praca.pl.

Wykres
 PRACA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Gazeta.pl - Praca 1 347 607 33 513 023 8,18% tak
2.Pracuj.pl - Praca 1 192 558 30 900 078 7,24% tak
3.infopraca.pl 802 679 24 513 676 4,87% -
4.Wirtualna Polska - Praca 614 419 4 993 633 3,73% tak
5.praca.pl 563 009 7 485 218 3,42% -
6.Money.pl - Praca 529 499 10 420 449 3,22% tak
7.jobrapido.pl 483 267 5 488 208 2,93% -
8.Grupa Gratka-gratka.pl-gratka.pl/praca 482 250 10 866 269 2,93% tak
9.egospodarka.pl-praca.egospodarka.pl 356 990 3 578 494 2,17% tak
10.otopraca.pl 317 802 3 678 088 1,93% -
11.szybkopraca.pl 281 459 2 949 240 1,71% -
12.Grupa Axel Springer - Praca 257 570 2 215 869 1,56% tak
13.monsterpolska.pl 251 610 1 794 613 1,53% -
14.gowork.pl 208 093 4 313 741 1,26% -
15.careerjet.pl 183 293 2 969 218 1,11% -
16.Allegro - Praca 143 139 2 138 116 0,87% -
17.jobpilot.pl 138 539 1 713 554 0,84% -
18.Grupa jobs.pl - praca 130 487 1 170 032 0,79% tak
19.hrc.pl 129 837 1 042 677 0,79% -
20.Onet.pl - Praca129 0982 778 1330,78%tak

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Społeczności: ponad 2 mld odsłon traci w kwietniu nasza-klasa.pl - wynika z zestawienia. Serwis nadal jednak utrzymuje porażającą przewagę nad pozostałymi witrynami w tej kategorii. O dwa oczka pnie się w górę Wirtualna Polska, spadają natomiast społeczności Onet.pl i grupa GG Network. O pięć oczek w górę rośnie Interia.pl - w kwietniu bowiem do ruchu serwisu zostały doliczone statystyki Chomikuj.pl, który samodzielnie nie jest już uwzględniany w zestawieniu (w marcu serwis z plikami znajdował się na 10. miejscu kategorii Społeczności). Awans notuje również Fotka.pl. O trzy oczka awansuje także facebook.com, który powoli zdobywa polskie rzesze internautów. Facebook w kwietniu prześcignął GoldenLine oraz Epuls.pl (należący do wydawnictwa G+J Polska).

Wykres
 SPOŁECZNOŚCI
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.nasza-klasa.pl 9 384 632 9 701 023 893 56,99% -
2.Gazeta.pl - Społeczności 4 134 725 303 601 481 25,11% tak
3.Wirtualna Polska - Społeczności 3 774 469 53 882 786 22,92% tak
4.Onet.pl - Społeczności 3 521 869 94 146 220 21,39% tak
5.Grupa GG Network - serwisy społecznościowe 3 333 505 119 041 342 20,24% tak
6.INTERIA.PL - Społeczności 3 083 403 126 055 696 18,72% tak
7.Google-blogger.com 3 003 629 18 768 049 18,24% -
8.Grupa Fotka.pl-fotka.pl 2 459 273 1 192 052 434 14,93% tak
9.o2.pl - Społeczności 2 086 466 63 720 955 12,67% tak
10.peb.pl 2 007 643 59 977 578 12,19% tak
11.wordpress.com 1 460 725 7 786 333 8,87% -
12.odsiebie.com 1 257 600 40 954 856 7,64% tak
13.zapytaj.com.pl 1 106 755 17 483 851 6,72% -
14.myspace.com 1 088 030 29 204 671 6,61% -
15.facebook.com 1 056 793 106 505 391 6,42% -
16.G+J Guj.pl - Epuls 824 747 188 334 972 5,01% tak
17.goldenline.pl-goldenline.pl - serwis 754 639 47 077 157 4,58% -
18.Grupa Odpowiedz.pl 746 434 2 217 621 4,53% tak
19.grono.net 732 597 299 184 748 4,45% tak
20.ajo.pl631 3808 966 3583,83%tak

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Mapy i Lokalizatory bez rewolucji. O jedno oczko awansuje lokalizator Docelu.pl od Wirtualnej Polski spada natomiast planmiasta.pl. W kwietniu Mapy Google notują wzrost liczby RU o prawie 135 tys. O 109 tys. spada liczba użytkowników lokalizatora Onetu, zumi.pl.

Wykres
 MAPY I LOKALIZATORY
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Google - mapy 4 466 079 13 738 071 27,12% -
2.Onet.pl - lokalizator zumi.pl 3 144 128 29 543 084 19,09% tak
3.szukacz.pl-szukacz.pl - mapy 730 223 2 447 578 4,43% -
4.pf.pl-mapa.pf.pl 600 045 1 659 194 3,64% tak
5.targeo.pl 599 833 4 061 471 3,64% -
6.INTERIA.PL - map24.interia.pl 294 019 13 754 962 1,79% tak
7.Wirtualna Polska - lokalizator Docelu.pl 258 305 910 564 1,57% tak
8.planmiasta.info 176 299 689 394 1,07% -
9.dojazd.org 153 140 633 027 0,93% -
10.miplo.pl137 908538 6900,84%-

Megapanel PBI/Gemius - kwiecień 2009

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Megapanel PBI/Gemius

Komentarze (1 - 5 z 5)

Szanowna redakcjo, kiedy będą dodatkowe kategorie tematyczne? Bo za marzec niestety nie było ich w ogóle, a były bardzo przydatne.
 0  
Np regionalne by się przydały
 0  
Ja też dopisuję się do chętnych na dodatkowe kategorie! Jeśli nie umieścicie, to proszę chociaż o jakieś wyjaśnienie w postaci komentarza, dlaczego z tego zrezygnowaliście...
 0  
If time is money you've made me a wealtheir woman.
 0  
I watched the sgenemt with Steven Pinker. Is this guy for real?? He was recently on Jon Stewart's show, and Jon raked him over the coals. Pinker posits that violence as a percentage of the total world population has declined over the course of history. Stewart points out that this tells us NOTHING about the real trend in violence. The total world population continually grows, year after year. So the ABSOLUTE # of incidents of violence can remain the same or INCREASE, but can decline as a percent of the total population. So PInker went to Harvard and spent YEARS doing research on this??? I wish Dylan or one of the panel members had caught him on this one.
 0