Beata Ratuszniak23.09.2009 (17:50)9 komentarzy

Megapanel lipiec 2009: serwisy tematyczne

Rośnie liczba użytkowników Facebooka - wynika z danych badania Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2009. W większości kategorii nie ma rewolucyjnych zmian. Wśród Wyszukiwarek i Katalogów debiutuje bing.com ze stajni Microsoftu z wynikiem 1,2 RU. Szczegółowe zestawienia w raporcie Media2.pl.
W kategorii Biznes, Finanse, Prawo liderem pozostaje Grupa Onet.pl. Bez większych zmian w pierwszej szóstce tabeli. O jedno oczko awansuje grupa Gazeta.pl i plasuje się na 7. pozycji. O dwa oczka spada grupa o2.pl. Z 12. na 15. miejsce spada także nf.pl. Serwis Media2.pl plasuje się na pozycji 14.
Wykres
 BIZNES, FINANSE, PRAWO
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Onet.pl - Serwisy biznesowe 3 235 630 58 523 367 19,34% tak
2.Grupa Money.pl - Serwisy biznesowe 2 913 977 30 357 653 17,42% tak
3.Grupa Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe 2 044 669 31 333 123 12,22% tak
4.Grupa Bankier.pl - Serwisy biznesowe 1 726 451 35 282 426 10,32% tak
5.Grupa INFOR.pl - Serwisy biznesowe 1 615 955 16 487 343 9,66% tak
6.Grupa Interia.pl - Serwisy biznesowe 1 369 046 22 243 511 8,18% tak
7.Grupa Gazeta.pl - Serwisy biznesowe 1 192 906 13 939 085 7,13% tak
8.eGospodarka.pl - Serwisy biznesowe 1 136 018 5 528 674 6,79% tak
9.Grupa Wolters Kluwer Polska - Serwisy biznesowe 605 795 3 648 345 3,62% -
10.forumprawne.org 600 001 2 666 279 3,59% -
11.Grupa Inwestycje.pl - Serwisy biznesowe 566 390 3 463 586 3,39% -
12.Grupa o2.pl - Serwisy biznesowe 545 531 3 219 851 3,26% tak
13.wirtualnemedia.pl 492 106 2 074 727 2,94% tak
14.media2.pl 473 765 2 156 262 2,83% tak
15.nf.pl 452 651 2 882 926 2,71% tak
16.Grupa PTWP 405 431 3 531 596 2,42% -
17.di.com.pl 367 024 1 762 296 2,19% -
18.biznesforum.pl 359 987 1 518 037 2,15% -
19.mybank.pl 304 382 1 128 390 1,82% tak
20.pb.pl291 7286 398 1801,74%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Budownictwo i Nieruchomości: liderem pozostaje grupa Murator. O dwa oczka awansuje domiporta.pl i obecnie znajduje się na 6. miejscu. Spadek notuje Wirtualna Polska – trzy oczka w dół. Natomiast szybko.pl awansuje o trzy miejsca i w lipcu plasuje się na 13. miejscu zestawienia.

Wykres
 BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Murator - Budownictwo 1 346 348 14 614 729 8,05% -
2.Grupa Gazeta.pl - Budownictwo 1 275 294 17 119 560 7,62% tak
3.otodom.pl 917 873 12 519 433 5,49% -
4.gratka.pl/dom 658 573 32 259 040 3,94% tak
5.nieruchomosci-online.pl 627 773 8 427 041 3,75% tak
6.Domiporta.pl 490 896 13 046 378 2,93% tak
7.oferty.net 490 507 10 209 912 2,93% tak
8.Grupa Interia.pl - Budownictwo 490 052 17 673 130 2,93% tak
9.Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo 444 938 5 823 828 2,66% tak
10.Grupa Meble.pl - Budownictwo 420 058 3 144 352 2,51% -
11.Grupa e-budownictwo.pl 409 760 6 353 519 2,45% -
12.Grupa budujemydom.pl 405 730 2 155 714 2,43% -
13.szybko.pl 344 683 5 451 281 2,06% -
14.Grupa o2.pl - Budownictwo 326 743 2 864 133 1,95% tak
15.dom.money.pl 318 577 5 037 050 1,90% tak
16.skyscrapercity.com 263 753 6 974 457 1,58% -
17.Grupa Onet.pl - Budownictwo 234 853 6 383 741 1,40% tak
18.nportal.pl 225 631 2 099 419 1,35% tak
19.Grupa Dom.pl - Budownictwo 198 918 2 967 902 1,19% tak
20.budnet.pl171 104416 4161,02%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii E-Commerce również bez większych zmian w czołówce. O jedno oczko awansuje grupa eBay, wyprzedzając tym samym serwis aukcyjny Swistak.pl. Duży awans – o cztery miejsca – notuje quelle.pl i ostatecznie plasuje się na 9. miejscu. O trzy miejsca spada skapiec.pl. W serwisie pojawia się serwis bazarek.pl.

Wykres
 E-COMMERCE
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Allegro - E-commerce 9 995 550 3 173 273 386 59,74% -
2.ceneo.pl 3 360 225 56 260 017 20,08% tak
3.nokaut.pl 2 540 711 9 368 066 15,19% tak
4.Grupa Onet.pl - E-commerce 1 879 420 177 785 083 11,23% tak
5.Grupa aukcjoner.pl 1 433 790 7 388 775 8,57% -
6.Grupa eBay 1 254 037 43 098 665 7,50% -
7.swistak.pl 1 114 483 9 797 852 6,66% -
8.merlin.pl 1 067 747 15 702 125 6,38% -
9.quelle.pl 935 359 30 672 443 5,59% -
10.empik.com 899 254 11 654 533 5,37% -
11.bonprix.pl 891 245 31 342 149 5,33% -
12.skapiec.pl 855 095 10 611 148 5,11% -
13.euro.com.pl 851 948 14 742 965 5,09% -
14.Grupa Wirtualna Polska - E-Commerce 810 832 59 577 888 4,85% tak
15.twenga.pl 791 338 3 598 221 4,73% -
16.radar.pl 784 088 2 669 225 4,69% tak
17.Grupa Interia.pl - E-commerce 673 892 12 078 654 4,03% tak
18.alejahandlowa.pl 646 413 1 895 611 3,86% tak
19.bazarek.pl 608 259 10 940 786 3,64% -
20.alejka.pl574 1691 971 1863,43%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W zestawieniu witryn Edukacyjnych pierwsza piątka bez zmian. Duży spadek notuje serwis bryk.pl, który w lipcu znalazł się na 14. pozycji. Spadek notują również grupa Gazeta.pl, o2.pl i Interia.pl. Liderem zestawienia pozostaje grupa Wikipedia.

Wykres
 EDUKACJA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Wikipedia - Edukacja 7 373 354 235 873 944 44,07% -
2.Grupa Onet.pl - Serwisy edukacyjne 2 706 681 26 400 731 16,18% tak
3.Grupa Google - Edukacja 2 604 635 22 791 520 15,57% -
4.sciaga.pl 1 132 864 2 960 252 6,77% tak
5.translate.pl 952 352 11 085 678 5,69% -
6.Grupa ling.pl 807 972 17 893 817 4,83% -
7.Grupa Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 699 851 7 057 591 4,18% tak
8.szkolnictwo.pl 666 509 2 876 175 3,98% tak
9.Grupa GG Network - Serwisy edukacyjne 590 707 6 185 090 3,53% tak
10.Serwisy edukacyjne PWN 536 871 3 492 384 3,21% tak
11.zgapa.pl 515 990 1 200 303 3,08% tak
12.iq-test.pl 514 760 4 445 230 3,08% -
13.Grupa Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 482 219 2 722 662 2,88% tak
14.bryk.pl 403 815 871 207 2,41% tak
15.ang.pl 401 901 4 585 302 2,40% tak
16.Grupa o2.pl - Serwisy edukacyjne 400 126 11 067 424 2,39% tak
17.shvoong.com 357 044 843 459 2,13% -
18.biolog.pl 314 635 1 232 349 1,88% -
19.Grupa Interia.pl - Serwisy edukacyjne 312 629 1 647 004 1,87% tak
20.translatica.pl265 2461 868 6821,59%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Erotyka zmiana w czołówce. Na drugie miejsce wskakuje serwis zbiornik.com, tym samym adultfriendfinder.com spada na pozycję 3. Zarówno Wp.pl jak i o2.pl – jedyni przedstawiciele dużych portali w tym rankingu – utrzymują swoje pozycje z poprzedniego miesiąca.

Wykres
 EROTYKA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.redtube.com 1 617 728 56 904 335 9,67% -
2.zbiornik.com 1 046 701 75 780 123 6,26% -
3.adultfriendfinder.com 994 197 5 125 424 5,94% -
4.Grupa Wirtualna Polska - Erotyka 930 094 76 841 374 5,56% tak
5.pornotuba.pl 792 275 8 066 879 4,74% -
6.pornhub.com 771 116 47 792 747 4,61% -
7.juicyaccess.com 748 701 2 801 854 4,48% -
8.livejasmin.com 746 458 9 872 067 4,46% -
9.Grupa o2.pl - Erotyka 687 039 9 087 353 4,11% tak
10.starsex.pl 651 546 17 186 930 3,89% -
11.gix.pl 637 993 5 681 274 3,81% -
12.pornobaza.pl 628 898 5 991 074 3,76% -
13.wildsex.pl 615 693 11 580 679 3,68% -
14.tube8.com 560 720 27 085 903 3,35% -
15.xvideos.com 546 966 33 512 386 3,27% -
16.youporn.com 520 171 30 343 394 3,11% -
17.fotka.sex.pl 511 409 6 890 221 3,06% -
18.sextv1.pl 509 908 12 532 397 3,05% -
19.sex-blog.pl 498 779 6 910 953 2,98% -
20.sexoaza.pl485 5724 929 7952,90%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Wśród witryn Firmowych na 3. miejsce wskakuje strona PKO BP. Tym samym o jedną pozycję spada strona firmowa Plusa. W rankingu pojawiają się dwa nowe serwisy: loteriard.pl i tesco.pl.

Wykres
 FIRMOWE
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Microsoft - Firmowe 5 792 407 72 903 762 34,62% -
2.Grupa Mozilla 5 121 499 20 167 944 30,61% -
3.Grupa PKO BP 3 130 198 219 836 369 18,71% -
4.Grupa Plus GSM 3 009 726 78 777 274 17,99% -
5.Grupa Orange 2 867 823 113 180 124 17,14% -
6.adobe.com 2 232 082 9 377 837 13,34% -
7.loteriard.pl 2 015 854 17 692 108 12,05% -
8.Grupa PTC Era 1 881 487 52 116 054 11,25% -
9.Grupa mBank 1 708 715 69 474 711 10,21% -
10.platnosci.pl 1 632 514 4 112 385 9,76% -
11.winamp.com 1 454 428 13 602 010 8,69% -
12.Grupa ING 1 434 753 106 178 067 8,58% -
13.lotto.pl 1 409 858 16 343 438 8,43% -
14.Grupa PKP 1 271 370 7 561 452 7,60% -
15.TP.pl 1 255 777 18 589 041 7,51% -
16.tesco.pl 1 236 448 13 361 072 7,39% -
17.Grupa Pekao SA 1 125 382 92 082 748 6,73% -
18.Grupa BZWBK 1 106 490 57 839 577 6,61% -
19.Grupa PLAY 1 097 526 24 713 662 6,56% -
20.skype.com1 092 6748 650 9726,53%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Hosting zmiana na pozycji lidera: na pierwsze miejsce wskakuje Grupa Onet.pl; jednocześnie Grupa Interia.pl spada na 2. miejsce. Na 3. pozycję spada home.pl. Spadek notują również nazwa.pl, webd.pl, boo.pl. O trzy oczka awansuje Grupa Click-Media.

Wykres
 HOSTING
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Onet.pl - Hosting 2 075 115 18 439 028 12,40% tak
2.Grupa Interia.pl - Hosting 2 062 645 18 091 320 12,33% tak
3.home.pl 1 860 655 43 002 532 11,12% -
4.Grupa Yoyo.pl - Hosting 1 662 896 14 440 541 9,94% -
5.prv.pl 1 533 046 28 700 935 9,16% tak
6.nazwa.pl 1 468 778 28 986 430 8,78% -
7.Grupa Wirtualna Polska - Hosting 1 337 765 8 970 520 8,00% tak
8.Grupa ovh 1 270 157 13 941 331 7,59% -
9.Grupa Osemka.pl - Hosting 1 018 944 8 657 257 6,09% tak
10.art.pl 908 349 7 836 490 5,43% -
11.cba.pl 738 186 9 816 987 4,41% -
12.Grupa Click-Media 723 976 18 424 260 4,33% -
13.webd.pl 593 839 31 989 129 3,55% -
14.strony hostingowane neostrada.pl 534 453 3 409 429 3,19% -
15.boo.pl 507 762 16 506 604 3,03% -
16.of.pl 468 115 3 762 586 2,80% -
17.one.pl 324 934 4 403 819 1,94% -
18.strony hostingowane az.pl 261 414 2 072 175 1,56% -
19.bee.pl 254 200 1 045 513 1,52% -
20.fr.pl237 6881 258 9971,42%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Niespodzianek nie przynosi także zestawienie Informacje i Publicystyka, w którym pierwsza dziewiątka pozostaje bez zmian w porównaniu do czerwca 2009. Na miejsce 10. awansują serwisy newsowe Google, spada natomiast grupa Presspublica i TVP.

Wykres
 INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Onet.pl - Serwisy informacyjne 6 479 630 265 635 704 38,73% tak
2.Grupa Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne 4 868 842 172 258 073 29,10% tak
3.Grupa Gazeta.pl - Serwisy informacyjne 4 714 830 118 389 703 28,18% tak
4.Grupa Interia.pl - Serwisy informacyjne 3 574 138 73 416 497 21,36% tak
5.Grupa Polskapresse 3 180 017 26 035 633 19,01% -
6.Grupa TVN - Serwisy informacyjne 2 781 485 62 860 213 16,63% tak
7.Grupa Media Regionalne - Serwisy informacyjne 2 533 257 51 766 581 15,14% tak
8.Grupa Axel Springer - Serwisy informacyjne 2 029 652 44 167 367 12,13% tak
9.Grupa o2.pl - Serwisy informacyjne 1 149 348 16 903 774 6,87% tak
10.Grupa Google - Serwisy informacyjne 1 013 975 3 154 221 6,06% -
11.Grupa Presspublica - Serwisy informacyjne 1 006 663 16 547 739 6,02% tak
12.Grupa TVP - Serwisy informacyjne 879 427 7 490 225 5,26% tak
13.Grupa Gery.pl - Serwisy informacyjne 843 405 6 346 704 5,04% tak
14.trojmiasto.pl 744 249 17 855 413 4,45% -
15.Pogodynka.pl 630 484 9 127 714 3,77% -
16.se.pl - informacje 619 280 4 448 659 3,70% tak
17.meteo.pl 570 586 12 544 529 3,41% -
18.Grupa Polskie Radio 485 080 7 381 321 2,90% -
19.wprost.pl 393 414 1 357 956 2,35% tak
20.teleman.pl388 1733 432 7672,32%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Kultura i rozrywka: również bez większych zmian. Na 10. miejsce wskakuje Grupa Medousa.pl, spada natomiast imageshack.us, travian.pl i torrenty.org. O dwa oczka awansują gry-online.pl. W zestawieniu pojawia się witryna zieloneimperium.pl.

Wykres
 KULTURA I ROZRYWKA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.YouTube.com 9 178 294 1 178 350 745 54,86% -
2.Grupa Onet.pl - Serwisy rozrywkowe 6 982 842 1 312 057 893 41,74% tak
3.Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe 6 084 561 474 153 893 36,37% tak
4.Grupa Wirtualna Polska - Serwisy rozrywkowe 5 239 402 345 671 039 31,32% tak
5.Grupa Interia.pl - Serwisy rozrywkowe 3 935 957 272 604 815 23,53% tak
6.gry.pl 3 516 777 466 230 219 21,02% -
7.Grupa Google - Serwisy rozrywkowe 3 020 974 94 289 075 18,06% -
8.Grupa Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe 2 808 133 44 840 713 16,78% tak
9.filmweb.pl 2 743 479 113 281 481 16,40% tak
10.Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe 2 710 576 41 645 664 16,20% tak
11.imageshack.us 2 630 089 19 726 488 15,72% -
12.travian.pl 2 500 822 1 120 273 746 14,95% -
13.wyspagier.pl 2 101 352 157 949 676 12,56% -
14.Grupa Pino.pl - Serwisy rozrywkowe 1 995 648 13 810 501 11,93% -
15.tekstowo.pl 1 781 514 29 937 409 10,65% tak
16.Grupa gry-online.pl 1 673 345 41 253 332 10,00% tak
17.poszkole.pl 1 624 698 221 626 626 9,71% tak
18.torrenty.org 1 579 476 89 061 117 9,44% -
19.zieloneimperium.pl 1 552 183 89 237 155 9,28% -
20.zylom.com1 549 79117 386 7539,26%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Mapy i Lokalizatory pierwsza szóstka bez zmian. Wciąż liderem tabeli pozostaje Google. O jedno oczko spada lokalizator Wp.pl – DoCelu.pl, który obecnie plasuje się na 8. miejscu. O trzy miejsca do góry awansuje serwis dojazd.org.

Wykres
 MAPY I LOKALIZATORY
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Google - Mapy i lokalizatory 5 693 151 26 461 025 34,03% -
2.Grupa Onet.pl - Lokalizator zumi.pl 4 537 790 36 558 746 27,12% tak
3.szukacz.pl - mapy 1 179 227 3 753 541 7,05% tak
4.targeo.pl 1 105 143 2 972 288 6,61% tak
5.mapa.pf.pl 822 888 1 874 218 4,92% tak
6.Grupa Interia.pl - map24.interia.pl 488 260 17 824 388 2,92% tak
7.planmiasta.info 290 933 830 319 1,74% -
8.Grupa Wirtualna Polska - Lokalizator Docelu.pl 278 487 959 392 1,66% tak
9.dojazd.org 226 621 666 551 1,35% -
10.miplo.pl 205 855 1 066 791 1,23% -
11.wikimapia.org 142 682 1 133 338 0,85% -
12.mapgo.pl 132 051 367 403 0,79% -
13.mapy.pkt.pl 118 177 433 664 0,71% tak
14.ad24.pl 105 765 268 547 0,63% -
15.um.warszawa.pl - mapy 66 069 129 687 0,39% -
16.map24.com 64 470 310 391 0,39% -
17.viamichelin.com 60 433 174 079 0,36% -
18.karto.pl56 599253 7520,34%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Motoryzacja: bez zmian pierwsza czwórka. Na 5. pozycję awansują serwisy grupy Gratka.pl, tym samym na 6. miejsce spada Grupa Gazeta.pl . O trzy oczka awansują Grupa Axel Springer i Grupa Mobile. O dwa miejsca spada natomiast grupa o2.pl, która w lipcu uplasowała się na 12. miejscu.

Wykres
 MOTORYZACJA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.otoMoto 3 863 877 187 553 261 23,09% -
2.Grupa Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne 2 417 492 59 508 161 14,45% tak
3.Grupa Interia.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 944 383 41 132 065 11,62% tak
4.Grupa Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne 1 553 491 21 957 934 9,29% tak
5.Grupa Gratka - Serwisy motoryzacyjne 1 220 803 35 763 513 7,30% tak
6.Grupa Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 105 026 14 736 980 6,60% tak
7.autocentrum.pl 841 290 14 152 394 5,03% tak
8.Grupa V10.pl 816 940 3 741 412 4,88% tak
9.Grupa Axel Springer - Serwisy motoryzacyjne 725 000 4 950 574 4,33% tak
10.Grupa MOBILE 688 829 105 005 146 4,12% -
11.Grupa auto.pl 590 589 5 390 838 3,53% tak
12.Grupa o2.pl - Serwisy motoryzacyjne 544 379 6 438 377 3,25% tak
13.autogielda.pl 509 186 14 844 280 3,04% tak
14.scigacz.pl 506 548 4 910 375 3,03% tak
15.Grupa Bankier - Serwisy motoryzacyjne 505 211 6 160 728 3,02% tak
16.autoteam.pl 281 196 1 321 567 1,68% tak
17.motonews.pl 277 467 1 885 503 1,66% tak
18.forumsamochodowe.pl 266 076 853 198 1,59% tak
19.Grupa wroom.pl 260 276 1 980 676 1,56% tak
20.Grupa Money.pl - Serwisy motoryzacyjne250 0051 566 7241,49%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Nowe Technologie na 2. miejsce awansuje grupa Onet.pl. Liderem zestawienia pozostaje grupa Interia; na 3. miejsce spada serwis dobreprogramy.pl. Duży awans notuje serwis pobierz.pl (cztery oczka w górę) i obecnie plasuje się na 14. miejscu.

Wykres
 NOWE TECHNOLOGIE
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Interia.pl - Nowe technologie 4 131 152 31 982 899 24,69% tak
2.Grupa Onet.pl - Nowe technologie 3 390 432 34 016 757 20,26% tak
3.dobreprogramy.pl 3 305 434 23 176 125 19,76% tak
4.Grupa IDG - Nowe technologie 2 845 107 14 281 899 17,01% tak
5.Grupa Gazeta.pl - Nowe technologie 1 900 782 8 462 467 11,36% tak
6.Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie 1 823 705 12 860 328 10,90% tak
7.instalki.pl 1 635 116 6 895 946 9,77% tak
8.SoftMania.pl 1 196 469 4 290 213 7,15% tak
9.frazpc.pl 1 104 288 3 761 148 6,60% tak
10.programosy.pl 1 015 256 3 575 715 6,07% -
11.download.net.pl 787 467 4 812 940 4,71% -
12.bfmsa.com.pl 761 438 2 962 427 4,55% -
13.Grupa CATALIST.pl - Nowe Technologie 751 368 4 386 839 4,49% -
14.pobierz.pl 720 966 5 361 068 4,31% -
15.telepolis.pl 693 641 6 231 086 4,15% tak
16.Grupa Axel Springer - Nowe technologie 669 995 2 942 295 4,00% tak
17.cnet.com 649 749 2 041 582 3,88% -
18.chip.eu 578 751 3 615 339 3,46% -
19.juup.com 573 019 9 316 787 3,42% -
20.wapster.pl540 1966 094 3103,23%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Kategoria Praca również nie przynosi większych zmian. Na 4. miejsce awansuje serwis jobrapido.pl. O trzy oczka awansuje także gowork.pl, który znajduje się obecnie na 10. pozycji.

Wykres
 PRACA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Gazeta.pl - Praca 1 828 937 36 528 170 10,93% tak
2.Grupa Pracuj - Praca 1 508 300 34 350 934 9,02% tak
3.Grupa Wirtualna Polska - Praca 1 237 521 10 377 383 7,40% tak
4.infopraca.pl 1 093 597 27 914 610 6,54% -
5.jobrapido.pl 838 041 9 770 158 5,01% -
6.praca.pl 779 570 9 830 115 4,66% -
7.praca.money.pl 777 805 11 955 099 4,65% tak
8.Grupa Allegro - Praca 646 220 5 595 419 3,86% -
9.gratka.pl/praca 639 988 11 016 814 3,83% tak
10.gowork.pl 577 698 8 526 411 3,45% -
11.Grupa Axel Springer - Praca 520 922 3 491 420 3,11% tak
12.monsterpolska.pl 514 537 2 912 228 3,08% -
13.praca.egospodarka.pl 455 775 4 503 220 2,72% tak
14.szybkopraca.pl 378 820 2 723 391 2,26% -
15.careerjet.pl 238 770 3 710 469 1,43% -
16.Grupa Onet.pl - Praca 218 635 3 518 065 1,31% tak
17.Grupa hrc.pl 192 502 1 482 311 1,15% -
18.Grupa jobs.pl - Praca 170 038 1 187 944 1,02% -
19.jobisjob.pl 147 785 912 767 0,88% -
20.kariera.pl141 957810 0040,85%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Wśród witryn Publicznych duży awans notuje serwis Zus.pl – w lipcu plasuje się na miejscu 2. Zmiana na pozycji lidera: o jedno oczko awansuje policja.gov.pl i obejmuje prowadzenie w rankingu. O dwa oczka spada natomiast serwis organizacji pozarządowych ngo.pl.

Wykres
 PUBLICZNE
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.policja.gov.pl 668 498 12 228 154 4,00% -
2.zus.pl 559 026 7 535 508 3,34% -
3.ngo.pl 501 119 2 690 234 3,00% -
4.Grupa Uniwersytet Warszawski 455 398 15 756 353 2,72% -
5.new7wonders.com 428 134 3 694 293 2,56% -
6.pajacyk.pl 426 742 10 371 628 2,55% tak
7.stat.gov.pl 386 164 13 677 137 2,31% -
8.Grupa AGH 377 055 10 249 336 2,25% -
9.Uniwersytet Jagielloński 343 882 16 254 895 2,06% -
10.sejm.gov.pl 319 693 4 844 569 1,91% -
11.Grupa praca.gov.pl 292 136 11 339 728 1,75% -
12.Grupa mf.gov.pl 285 785 2 918 305 1,71% -
13.europa.eu 284 941 4 754 797 1,70% -
14.bip.gov.pl 282 235 1 296 202 1,69% -
15.policja.pl 256 700 1 687 631 1,53% -
16.Uniwersytet Wrocławski 241 834 7 955 635 1,45% -
17.Uniwersytet M. Kopernika 238 101 8 508 516 1,42% -
18.Uniwersytet A. Mickiewicza 217 883 9 278 368 1,30% -
19.Uniwersytet Śląski 217 230 13 510 757 1,30% -
20.men.gov.pl199 0605 918 0391,19%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Społeczności pierwsza piątka bez zmian. Na 6. miejsce awansują społeczności Interia.pl, spada natomiast Google. Na 13. pozycję awansuje facebook.com, umacniając tym samym swoją pozycję i zdobywając kolejnych użytkowników. Grono.net awansuje o trzy pozycje i w lipcu plasuje się na 14. miejscu. O dwa miejsca spada Goldenline.pl.

Wykres
 SPOŁECZNOŚCI
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.nasza-klasa.pl 11 664 931 10 156 671 794 69,72% -
2.Grupa Gazeta.pl - Społeczności 5 650 543 307 141 549 33,77% tak
3.Grupa Onet.pl - Społeczności 4 720 587 94 507 105 28,22% tak
4.Grupa Wirtualna Polska - Społeczności 4 332 957 49 516 802 25,90% tak
5.Grupa GG Network - Społeczności 3 858 019 96 749 261 23,06% tak
6.Grupa Interia.pl - Społeczności 3 562 174 100 339 150 21,29% tak
7.Grupa Google - Społeczności 3 475 482 30 002 671 20,77% -
8.Grupa o2.pl - Społeczności 3 032 374 69 708 440 18,12% tak
9.fotka.pl 2 401 152 1 042 599 513 14,35% tak
10.odsiebie.com 2 076 019 80 969 588 12,41% tak
11.peb.pl 1 894 620 36 763 614 11,32% -
12.wordpress.com 1 647 785 7 266 327 9,85% -
13.facebook.com 1 600 878 179 029 343 9,57% -
14.grono.net 1 313 309 219 746 355 7,85% tak
15.zapytaj.com.pl 1 302 345 25 020 121 7,78% -
16.cokupic.pl 1 232 869 11 449 285 7,37% -
17.goldenline.pl - serwis 1 061 604 37 594 041 6,35% -
18.precyl.pl 1 028 618 7 320 382 6,15% -
19.myspace.com - serwis 1 009 297 24 348 168 6,03% -
20.Grupa G+J Polska - Społeczności707 17148 125 7654,23%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Sport: na 2. miejsce awansuje Grupa Wirtualna Polska, tym samym Grupa Gazeta.pl notuje spadek. Na pozycji lidera pozostaje Grupa Onet.pl. O trzy oczka awansują serwisy sportowe Grupy Axel Springer; wzrostem może pochwalić się także Eurosport.

Wykres
 SPORT
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Onet.pl - Serwisy sportowe 3 366 940 134 469 602 20,12% tak
2.Grupa Wirtualna Polska - Serwisy sportowe 3 060 921 107 934 309 18,30% tak
3.Grupa Gazeta.pl - Serwisy sportowe 2 841 301 53 674 917 16,98% tak
4.Grupa Interia.pl - Serwisy sportowe 1 423 569 62 232 715 8,51% tak
5.Grupa o2.pl - Serwisy sportowe 556 357 5 126 458 3,33% tak
6.90minut.pl 414 060 26 217 251 2,47% tak
7.kfd.pl 337 246 1 204 048 2,02% -
8.sportowefakty.pl 332 185 30 949 803 1,99% tak
9.Grupa Axel Springer - Serwisy sportowe 258 731 4 542 168 1,55% tak
10.futbolowo.pl 248 379 13 542 033 1,48% tak
11.Grupa Eurosport 230 870 7 349 295 1,38% -
12.livesports.pl 198 728 8 799 390 1,19% tak
13.livescore.com 187 743 12 580 974 1,12% -
14.futbolnet.pl 182 227 1 139 304 1,09% -
15.tvp.pl - sport 172 527 2 444 870 1,03% tak
16.soccer-live.pl 157 398 1 721 701 0,94% tak
17.realmadrid.pl 156 494 11 341 902 0,94% tak
18.Grupa wislakrakow.com 133 314 9 263 661 0,80% -
19.Grupa sport24.pl 126 443 4 003 743 0,76% -
20.legia.com117 0623 301 4240,70%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W kategorii Styl Życia bez zmian w pierwszej trójce, na 4. miejsce awansuje zaś Grupa Interia.pl. Tym samym na 5. pozycję spadają serwisy Grupy Gazeta.pl. Wzrost notują serwisy grupy G+J Polska, spada natomiast serwis dlaStudenta.pl. Duży wzrost notuje Axel Springer Polska.

Wykres
 STYL ŻYCIA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Onet.pl - Styl życia 4 979 063 215 292 625 29,76% tak
2.Grupa o2.pl - Styl życia 4 895 397 218 089 672 29,26% tak
3.Grupa Wirtualna Polska - Styl życia 4 324 810 254 838 508 25,85% tak
4.Grupa Interia.pl - Styl życia 3 371 794 100 104 836 20,15% tak
5.Grupa Gazeta.pl - Styl życia 3 369 477 78 052 270 20,14% tak
6.wizaz.pl 1 770 795 27 695 547 10,58% tak
7.Grupa G+J Polska - Styl życia 1 583 929 24 331 073 9,47% tak
8.We-Dwoje.pl - Styl życia 1 247 810 7 902 967 7,46% tak
9.kozaczek.pl 1 241 035 22 897 301 7,42% tak
10.Grupa Edipresse - Styl życia 1 017 605 10 884 810 6,08% -
11.dlastudenta.pl 923 733 6 813 216 5,52% tak
12.Grupa Axel Springer - Styl życia 782 636 5 902 668 4,68% tak
13.Grupa Medforum 748 399 2 713 965 4,47% -
14.biomedical.pl 738 908 3 291 394 4,42% -
15.Grupa Styl.fm 707 475 20 930 060 4,23% -
16.Grupa Murator - Styl życia 702 144 1 998 088 4,20% tak
17.wielkiezarcie.com 679 276 7 869 877 4,06% tak
18.Grupa Stylistka - Styl życia 634 598 4 991 027 3,79% -
19.gotujmy.pl 624 093 3 114 775 3,73% tak
20.Grupa mediweb.pl623 8011 972 4043,73%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
W zestawieniu serwisów Turystycznych na 3. miejsce awansuje Grupa Wirtualna Polska. Liderem zestawienia pozostaje Grupa Onet.pl. Na 4. pozycję spada Grupa eholiday.pl. O trzy oczka w górę awansuje Grupa Wakacje.pl i w lipcu 2009 zajmuje 12. miejsce w zestawieniu.

Wykres
 TURYSTYKA
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Onet.pl - Serwisy turystyczne 2 748 937 39 265 162 16,43% tak
2.rozklad-pkp.pl 2 322 854 60 263 739 13,88% -
3.Grupa Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne 1 274 532 10 628 681 7,62% tak
4.Grupa eholiday.pl 1 224 963 13 175 943 7,32% tak
5.Grupa Interia.pl - Serwisy turystyczne 1 019 435 10 732 743 6,09% tak
6.Grupa Meteor24.pl 932 332 7 962 321 5,57% tak
7.Grupa Fajnewczasy.pl 843 658 11 581 903 5,04% -
8.Grupa nocowanie.pl 767 394 8 611 063 4,59% -
9.Grupa Travelplanet.pl SA 647 879 8 458 312 3,87% -
10.odleglosci.pl 634 990 2 706 186 3,80% tak
11.turystyka-polska.pl 588 303 1 542 384 3,52% -
12.Grupa Wakacje.pl 583 328 11 550 430 3,49% -
13.Grupa Gazeta.pl - Serwisy turystyczne 566 359 7 474 607 3,39% tak
14.Grupa G+J Polska - Serwisy turystyczne 496 375 2 955 859 2,97% tak
15.holidaycheck.pl 494 224 12 171 486 2,95% -
16.tur-info.pl 463 784 1 377 828 2,77% -
17.obiektyturystyczne.pl 454 226 3 968 009 2,71% -
18.Grupa Easygo.pl 433 241 20 216 661 2,59% tak
19.Grupa Allegro.pl - Turystyka 425 606 2 412 265 2,54% -
20.spanie.pl405 7759 361 8402,43%-

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Również bez większych zmian w zestawieniu Wyszukiwarki i Katalogi. Na 8. miejscu pojawia się wyszukiwarka Microsoftu – bing.pl z wynikiem 1,2 RU. Liderem kategorii pozostaje Google z wynikiem ponad 15 mln RU.

Wykres
 WYSZUKIWARKI I KATALOGI
Lp.NazwaUżytkownicy (Real Users)OdsłonyZasięgAudyt site-centric
1.Grupa Google - Wyszukiwarki i katalogi 15 585 980 3 421 861 668 93,16% -
2.Grupa pf.pl - Wyszukiwarki 3 754 320 24 830 398 22,44% tak
3.pkt.pl - pozostale 3 012 238 11 289 126 18,00% tak
4.Grupa Onet.pl - Wyszukiwarki i katalogi 2 517 649 42 691 335 15,05% tak
5.Grupa Wirtualna Polska - Wyszukiwarki 1 752 497 17 866 509 10,47% tak
6.firmy.net 1 733 695 6 866 816 10,36% tak
7.yellowpages.pl 1 671 114 5 697 427 9,99% -
8.bing.com 1 205 293 19 399 587 7,20% -
9.mywebsearch.com 998 543 14 103 433 5,97% -
10.Grupa Interia.pl - Wyszukiwarki 911 974 15 029 371 5,45% tak
11.ask.com 837 713 15 390 584 5,01% -
12.favore.pl 756 207 2 334 240 4,52% tak
13.search.yahoo.com 744 445 9 887 207 4,45% -
14.Grupa toplista.pl 684 048 3 518 269 4,09% -
15.webwweb.pl 598 268 1 647 962 3,58% -
16.rapidlibrary.com 598 266 3 402 963 3,58% -
17.gwiazdor.pl 573 733 2 717 195 3,43% -
18.trovit.pl 476 147 1 942 546 2,85% -
19.elefanta.pl 402 996 1 771 869 2,41% -
20.Grupa Gazeta.pl - Wyszukiwarki349 1522 641 8642,09%tak

Megapanel PBI/Gemius - lipiec 2009 - kategorie tematyczne

wzrost spadek bez zmian nowy
w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Megapanel PBI/Gemius lipiec 2009

Komentarze (1 - 9 z 9)

No i znowu, nie rozumiem dlaczego nie ma vwgolf.pl na 18 miejscu. Google Analytics pokazuje 273 869 - Bezwzględna liczba niepowtarzalnych użytkowników. O co tu chodzi? :)

Gdzie można znaleźć kontakt do ludzi, którzy robią te badania celem ich weryfikacji?
 0  
ygd te badania obcinaja gdzies 26% tego co jest w google analytics
 0  
@ygd: żeby być uwzglednionym przez Gemius w badaniach, trzeba najpierw wkleic ich kod na strone...
 0  
kto pisze te rankingi?
 0  
To nie jest liczba UNIKALNYCH użytkowników, ale REALNYCH. O różnicy proponuję sobie poczytać. Wtedy będzie wiadomo skąd takie różnice. Gemius bardzo wyraźnie podaje zasady wyliczania liczby internautów - w odróżnieniu do Google. Nikt nie wie, jakimi kryteriami kieruje się ten drugi.
 0  
google wstawil kod gemiusa na strone?

hehe
 0  
prawda jest taka ze wyniki 'badan' gemiusa sa od zawsze pisane z palca na zamowienie reklamobiorcow
 0  
@ygd, wejdź sobie ma swoją stronę korzystając z laptopa z Firefox, Expolerera, Opery, Safari, Chrome. Zrób to samo korzystając z komputera firmowego w pracy. Powtórz to samo korzystając z komputera żony. Na koniec jeszcze wejdź z ajfona na swoją stronę.

I sprawdź teraz statystyki, ile Google Analytics wskaże tych niepowtarzalnych użytkowników? zapewne tyle co przeglądarek na różnych komputerach czyli trochę więcej niż jedna realna osoba, którą byłeś Ty, zgodzisz się?
 0  
a komunikatory gdzie ?
 0