Łukasz Szewczyk03.01.2011 (19:00)5 komentarzy

Rok 2010: Przed TV 5 minut dłużej

W 2010 roku Polacy telewizję oglądali o 5 minut dłużej. Liderem oglądalności jest TVP1, wśród kodowanych stacji tematycznych prowadzi TVN24, a na rynku reklamy TVN - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
5 minut dłużej przed TV
Polacy coraz więcej czasu poświęcają na oglądania telewizji. W 2010 roku średni dobowy czas spędzony przed telewizorem wyniósł 4 godziny 5 minut 8 sekund, czyli o 5 minut więcej w porównaniu z 2009 rokiem (4 godz.).
Najchętniej oglądane stacje TV
W 2010 roku cztery czołowe stacje telewizyjne tracą udziały w rynku. Najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym pozostaje telewizyjna Jedynka z udziałami na poziomie 19,35 proc., jest to jednak o 1,54 pkt. proc. gorszy wynik w porównaniu z poprzednim rokiem. Kolejne miejsca zajmują: TVN - 15,21 proc. (spadek o 0,71 pkt. proc.), TVP2 - 14,49 proc. (spadek o 0,9 pkt. proc.) oraz Polsat - 13,84 proc. (spadek 0,97 pkt. proc.). Zyskują natomiast mniejsze stacja nadające naziemnie: TV4 - 2,14 proc. (wzrost o 0,38 pkt. proc.) oraz TV Puls - 1,21 proc. (wzrost o 0,08 pkt. proc).

Wśród kodowanych kanałów telewizyjnych, dostępnych w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych, prowadzi informacyjny kanał TVN24 z wynikiem 3,45 proc., co w ciągu roku oznacza wzrost o 0,76 pkt. proc. Z kolei do rankingu TOP20 awansowały kanały Kino Polska oraz Polsat News.

 Ranking stacji pod względem oglądalności - 2010 r.
Lp.Kanał TVAMRSHR%
1.TVP1 1 184 15019,35%
2.TVN 930 93215,21%
3.TVP2 886 89314,49%
4.Polsat 847 10913,84%
5.TVP Info 301 2234,92%
6.TVN24 210 8563,45%
7.TV4 130 8702,14%
8.TVN7 99 5191,63%
9.TV Puls 92 2261,51%
10.Disney Channel 70 9681,16%
11.Disney XD 57 1920,93%
12.Cartoon Network 54 5270,89%
13.Polsat2 54 0130,88%
14.AXN 46 2410,76%
15.MiniMini 43 9240,72%
16.Discovery 41 4630,68%
17.TVPolonia 39 4340,64%
18.VIVA Polska 38 9800,64%
19.Polsat News 38 0580,62%
20.Kino Polska34 3160,56%

NAM: Top 20 stacji telewizyjnych - 2010 rok

 Ranking stacji pod względem oglądalności - 2009 r.
Lp.Kanał TVAMRSHR%
1.TVP1 1 252 36520,89%
2.TVN 954 40015,92%
3.TVP2 922 88615,39%
4.Polsat 887 89414,81%
5.TVP Info 264 4404,41%
6.TVN24 161 2422,69%
7.TV4 123 5382,06%
8.TVN7 99 6991,66%
9.TV Puls 67 8231,13%
10.Disney Channel 63 4101,06%
11.Disney XD 59 8340,93%
12.Jetix 52 7580,90%
13.Polsat2 52 0300,87%
14.Cartoon Network/TCM 49 4850,83%
15.MiniMini 48 0610,80%
16.Polsat Sport 45 6490,76%
17.AXN 43 6610,73%
18.TVPolonia 43 2190,72%
19.VIVA Polska 38 1140,64%
20.Discovery35 6930,60%

NAM: Top 20 stacji telewizyjnych - 2009 rok

Najpopularniejsze programy
Najwięcej emocji przed telewizorami dają sportowe transmisje i to one okazały się największymi hitami w 2010 roku. Wśród 20 najpopularniejszych programów telewizyjnych na czele pozostają sporty zimowe - a konkretnie skoki narciarskie z udziałem Adama Małysza podczas zimowej olimpiady w Vancouver 2010.

Reklamy - najwięcej dla TVN
Pod względem przychodów z reklam w 2010 roku liderem pozostaje telewizja TVN.
Mimo spadku udziałów w oglądalności wszystkie cztery główne stacje notują wzrost przychodów z reklam: TVP1 o ponad 539 mln zł, TVP2 o 400 mln zł, Polsat o ponad 332 mln zł oraz TVN o prawie 330 mln zł.

 Wpływy z reklam - 2010
Lp.Stacjacennikowe wpływy w zł
1.TVN 3 068 036 065
2.Polsat 2 909 060 625
3.TVP1 2 270 757 970
4.TVP2 1 530 907 015
5.VIVA Polska 609 028 090
6.TV Puls 569 242 590
7.AXN 447 666 345
8.4fun.tv 326 860 200
9.TVN24 315 746 724
10.Discovery280 918 000

NAM: Ranking stacji pod względem wpływów z reklam - 2010

 Wpływy z reklam - 2009
Lp.Stacjacennikowe wpływy w zł
1.TVN 2 738 166 710
2.Polsat 2 576 740 774
3.TVP1 1 731 316 640
4.TVP2 1 130 512 110
5.AXN 357 608 285
6.VIVA Polska 342 520 710
7.TV4 288 879 113
8.TV Puls 279 778 945
9.TVN24 249 669 907
10.MTV Polska212 671 710

NAM: Ranking stacji pod względem wpływów z reklam - 2009

Nielsen Audience Measurement

Komentarze (1 - 5 z 5)

a gdzie puls pownien miec z 200 000 tyś
 0  
No to ja przeczę średniej, bo oglądam w sumie mniej tv- na tych kanalach najbardziej " oglądanych" oferta jest mocno denna. No ale gratuluje wszystkim wplywow i oczekuje corocznego spadku jakosci programow i filmow prezentowanych na tych kanalach. Wpisuje sie to w tradycje polskiego zascianka i hasla " tego oczekuja od nas abonenci" ! :)
 0  
BTW- pozycja disneya niezachwiana, bezrobotna mamusia w tym czasie czyta fakt jarając tanie szlugi, a dzieciaczek sobie ogląda bajeczki 4 godziny dziennie- mamusia ma spokój a dzieciaczek się odmóżdża ;) Ile takich ( podobnych ) scenek widuje u ludzi w domach.. ;) Tak czy tak - gratuluje kazdemu z tej listy, mozecie byc z siebie bardzo dumni :D Widzom tez gratuluje ( jeszcze nie wiem czego ! ) :D
 0  
Wybaczcie moja chamska ironie, ale ja te kanały uważam za "nieoglądalne" ;)
 0  
Czyli w Polsce się nic nie zmieni dalej Polacy omamieni propagandą sukcesu przez tvn będą głosować na żydokomunę smutny będzie nasz koniec
 0