Łukasz Szewczyk21.03.2011 (13:00)12 komentarzy

"X-Factor" na prowadzeniu, "Ranczo" bezkonkurencyjne

Najpopularniejszą pozycją weekendu pozostaje serial telewizyjnej Jedynki "Ranczo" - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Media2.pl. Z kolei wśród wiosennych programów muzycznych pozycję lidera utrzymuje show telewizji TVN - 'X-Factor".
X-Factor
Najpopularniejszą pozycją minionego weekendu (od 18 do 20 marca 2011 roku) pozostaje serial "Ranczo" emitowany w niedzielne wieczory w TVP1. Ostatni odcinek notuje ponad 7,2 mln widzów, co daje stacji udziały na poziomie prawie 40 proc. Wśród programów rozrywkowych prowadzi "Jaka to melodia" (TVP1) z wynikiem ponad 5 mln widzów.
 Top 20 programów weekendu (18-20.03.2011)Grupa 4+
Lp.ProgramKanał TVDataAMRSHR%
1.RANCZO /SER.KOM.POL./ TVP1 20-03-2011 7 222 91739,55%
2.SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 20-03-2011 5 990 12233,84%
3.PROGNOZA POGODY TVP1 20-03-2011 5 668 48531,98%
4.WIADOMOSCI TVP1 18-03-2011 5 221 55233,73%
5.JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ TVP1 20-03-2011 5 059 99533,69%
6.FAKTY TVN 20-03-2011 5 014 99030,62%
7.NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 18-03-2011 4 808 60328,98%
8.TELEEXPRESS TVP1 18-03-2011 4 787 65640,51%
9.X FACTOR /PROG.ROZR.POL./ TVN 20-03-2011 4 784 67526,62%
10.PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH TVP1 20-03-2011 4 520 09140,08%
11.STUDIO SPORT TVP1 20-03-2011 4 374 32037,20%
12.OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 20-03-2011 4 342 39531,98%
13.BITWA NA GLOSY /WYNIKI/ TVP2 19-03-2011 4 119 01427,91%
14.BITWA NA GLOSY /PROG.ROZR.POL./ TVP2 19-03-2011 3 859 42424,05%
15.MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA /PROGR.ROZR.POL./ Polsat 19-03-2011 3 792 91523,72%
16.CHICHOT LOSU /SER.OBYCZ.POL./ TVP1 19-03-2011 3 691 95422,78%
17.UWAGA ! /MAG.SENS.POL./ TVN 20-03-2011 3 684 85420,90%
18.PLEBANIA /TELENOW.POL./ TVP1 18-03-2011 3 681 77629,77%
19.KLAN /TELENOWELA POL./ TVP1 18-03-2011 3 668 52628,25%
20.PRZEPIS NA ZYCIE /SER.KOM.OBYCZ.POL./TVN20-03-20113 419 98723,50%

Top 20 programów weekendu (18-20.03.2011)

Od trzech tygodni trzech największych graczy telewizyjnego rynku walczy o widza swoimi nowymi muzycznymi programami. Jak na razie rywalizacje o widza wygrywa "X-Factor" nadawany przez TVN, którego widownia po trzech odcinkach wynosi ponad 4,687 mln widzów. Drugie miejsce zajmuje "Must be the music. Tylko muzyka" Polsatu (3,765 mln widzów), a trzecie "Bitwa na głosy" TVP2 (3,755 mln widzów).

"X-Factor" (TVN)Grupa 4+Grupa 16-49
Data emisjiAMRSHR%AMRSHR%
06-03-2011 4 302 92324,10% 2 495 03131,43%
13-03-2011 4 975 52928,24% 2 720 97035,64%
20-03-2011 4 784 67526,62% 2 571 87932,10%
Średnio:4 687 18326,31%2 595 83633,02%

NAM: Oglądalność programu "X-Factor" (TVN)

"Must be the music." (Polsat)Grupa 4+Grupa 16-49
Data emisjiAMRSHR%AMRSHR%
05-03-2011 3 699 11524,45% 1 850 34330,54%
12-03-2011 3 803 37125,16% 2 002 75031,31%
19-03-2011 3 792 91523,72% 2 063 08730,87%
Średnio:3 765 39024,43%1 972 68430,91%

NAM: Oglądalność programu "Must be the music. Tylko muzyka" (Polsat)

"Bitwa na głosy"Grupa 4+Grupa 16-49
Data emisjiAMRSHR%AMRSHR%
05-03-2011 3 746 73925,03% 1 370 49422,50%
12-03-2011 3 614 49924,21% 1 344 64121,05%
19-03-2011 3 895 96124,56% 1 393 90620,76%
Średnio:3 755 90124,60%1 370 28221,40%

NAM: Oglądalnośc programu "Bitwa na głosy" (TVP2)

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Nielsen Audience Measurement dla Media2.pl

Komentarze (1 - 10 z 12)

Zawsze można zazdrościć całej TVP - ich propozycje zawsze są w stanie zgromadzić największą liczbę widzów, chociaż większość ich propozycji jest nic nie warta, ale cieszy się popularnością (...) "Ranczo" jest bardzo fajne, ale ich program informacyjny - "Wiadomości", dalej "M jak miłość", "Barwy szczęścia", "Na dobre i na złe", "Plebania", "Klan", "Bitwa na głosy" i inne propozycje TVP - to są totalne głupoty. Zarazem jak można wygrać z TVP, kiedy ma w swoim zasięgu największą grupę odbiorców, dla których też przede wszystkim istnieje TVP1, TVP2 oraz osoby które oglądają te głupoty TVP, które mnie więcej wymieniłem - osoby starsze wiekiem, mieszkańcy małych miast i wsi (...) dobrze że są też fajne seriale w TVP, jak "Ranczo" i inne, ale dlaczego tak wiele głupot cieszy się cały czas największą popularnością (...) źle to świadczy o społeczeństwie naszego kraju - tak sobie myślę
 0  
A czy X Factor nie jest zarazem wielkim przegranym, skoro nie może sobie poradzić z Ranczem? W soboty na prowadzeniu wysuwają się Bitwa na głosy i Must Be The Music i to one tak naprawdę toczą ze sobą bój.
 0  
nie rozumiem dlaczego twym zdaniem z 5 mln. widownią ma być przegranym?
 0  
LUDZIE TELEWIZJA TO PIENIĄDZ
CO Z TEGO ŻE RANCZO MA 2 MLN PRZEWAGI
JAK TVN I TAK ZAROBI WIĘCEJ NA REKLAMACH
 0  
Dokładnie, gdyby TVN chciał mieć największą oglądalność to by ją miał. Ale im chodzi o maksymalne zyski z reklam, a nie ilość widzów.
 0  
@mkl
to jest prawda jakby tylko im się chciało poszliby do parku w niedzielę łapać widzów, rzuciliby przed telewizory i włączyli im tvn.

Program jest jaki jest i autentycznie prowadzi w tych statystykach, to jest czarno na białym wykazane, jak dla mnie jednak ważniejszy jest udział procentowy, bo jak pokazują powyższe badania w niedzielę przed telewizorem jest większa liczba widzów; jak tak na to popatrzeć to wszystkie show idą łeb w łeb, ze wskazaniem na tvn.
 0  
Nie lubię Rancza.
 0  
Pierwszy raz wczoraj obejrzałem ten program i... no właśnie, i nic... zupełnie nic... mam nadzieję, że to była tylko wpadka, a nie standard? Fakt jury się lansuje, Kuba - ok. ale ta reszta? jeden nie potrafi się wysłowić po Polsku, druga szuka... no właśnie, czego ona szuka, bo mam wrażenie, że nie o śpiew i osobowość jej chodzi... Jeżeli w ten sposób u nas w kraju wyławia się "talenty" to wcale się nie dziwię, że mamy artystów takich jakich mamy...
 0  
3.8 mln szoła polsatu, oj chyba sie utrzymają na kolejny rok, poprzednie pomysły typu tylko nas dwoje czy jak sie tam zwąło mialy 2,7mln
 0  
Jaka to melodia ma większa oglądalność niż fakty PEOWSKIE i te polsatowskie szoły
 0