Łukasz Szewczyk24.06.2015 (16:24)brak komentarzy

Blue Media uruchamia własne płatności online

Spółka Blue Media wchodzi na rynek e-commerce uruchamiając Płatności Online BM. Firma chce wykorzystać swoje kilkunastoletnie doświadczenie w transakcjach online oraz własne technologie wykorzystywane m.in. w rozliczeniach międzybankowych.
Blue Media od lat specjalizuje się w transakcjach online. Jest m. in. operatorem Systemu Płatności BlueCash, za pośrednictwem którego klienci banków realizują przelewy natychmiastowe. Systemy Blue Media wykorzystywane w tzw. eBOK-ach, obsługują płatności ponad 6 milionów klientów największych wystawców faktur - operatorów sieci komórkowych i telewizji kablowych, dostawców energii i innych mediów.
- Uruchomienie Płatności Online BM dla e-handlu jest naturalnym kierunkiem rozwoju oferty firmy - mówi Krystian Wesołowski z Blue Media. - Oczywiście jako nowy gracz na rynku oferujemy atrakcyjne stawki. Jest to zgodne z ogólnym trendem obniżania kosztów transakcyjnych w handlu i płatnościach elektronicznych. Ale o klientów walczyć zamierzamy również naszymi technologiami, które dostosowaliśmy specjalnie do potrzeb e-handlu.

Płatności Online BM proponują dwa standardy rozliczeń ze sklepem. Oprócz zagregowanego, w którym całość płatności klientów z określonego okresu przekazywana jest do sklepu przelewem zbiorczym, Płatności Online BM oferują system pojedynczy. Umożliwia on realizowanie wypłat na indywidualne rachunki bankowe. Ciekawą funkcją na rynku jest wykorzystanie w tym standardzie przelewów natychmiastowych. Dzięki nim środki za zakup produktu lub usługi są wypłacane na konto sklepu w czasie rzeczywistym.

Nowością na rynku jest też model udostępniania Płatności Online BM sklepom działającym w ramach platform ecommerce. Ich wdrożenie przez platformę w modelu integratorskim oznacza w praktyce, że sklep może udostępnić je swoim klientom w dosłownie trzy minuty - bez konieczności podpisywania indywidualnej umowy, bez prac programistycznych i integratorskich. Wystarczy wypełnienie formularza.

Z Płatności Online BM korzysta już blisko 400 sklepów internetowych.