Łukasz Szewczyk06.02.2017 (10:57)6 komentarzy

PKP Intercity zapowiada rozwój sprzedaży biletów online i WiFi

PKP Intercity zamierza w tym roku rozwijać sprzedaż internetową biletów, która już dziś stanowi 40 proc. całej sprzedaży. Dodatkowe udogodnienia, jak WiFi w Pendolino, oraz zakup i modernizacja pociągów mają zachęcić do podróżowania koleją jeszcze więcej pasażerów niż w tym roku.
PKP Intercity
- Sprzedaż przez internet z każdym rokiem cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Obecnie rezerwacje online stanowią ok. 40 proc. całej sprzedaży. Chcemy też wprowadzić możliwość zakupu biletu łączonego w ramach jednej transakcji. Przykładowo, w przypadku mamy z dziećmi wiadomo, że cała trójka musi siedzieć w pociągu obok siebie. Pracujemy nad tym od strony informatycznej. W tym roku chcemy też, aby w pociągach Pendolino było dostępne WiFi - zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
Rozwój sprzedaży i obsługi klienta to jedno z głównych zadań przewoźnika na 2017 roku. PKP Intercity zależy przede wszystkim na usprawnieniu sprzedaży biletów przez internet. Dlatego w nadchodzących miesiącach rozszerzy ofertę biletową i wprowadzi możliwość sprzedaży biletów z różnymi typami zniżek w ramach jednej transakcji.

Z usług PKP Intercity skorzystało w ubiegłym roku 38,5 mln pasażerów, czyli o 7,3 mln więcej niż jeszcze rok wcześniej (24 proc.) i 1,5 mln więcej, niż prognozowano. Wzrosty były widoczne we wszystkich grupach klientów. Z usług przewoźnika skorzystało o 51 proc. więcej seniorów, 32 proc. rodzin i 26 proc. studentów. Największą popularnością cieszyły się pociągi ekonomiczne, którymi podróżowało 27 proc. więcej pasażerów niż jeszcze rok wcześniej.

- Nasze działania są skierowane do różnych grup klientów. Ubiegłoroczne wyniki pokazują, że mamy więcej przejazdów rodzinnych, przewozimy więcej seniorów i studentów. Chcemy też rozwijać oferty dedykowane różnych wydarzeniom, imprezom, na przykład w wakacje albo na Sylwestra - zapowiada Marek Chraniuk.

Celem przewoźnika na 2017 rok jest przewiezienie 39,2 mln pasażerów oraz utrzymanie dodatnich wyników finansowych. Po raz pierwszy od ośmiu lat spółka wypracowała też dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł. W porównaniu z 2015 rokiem, w którym wynik ukształtował się 56,8 mln zł na minusie, oznacza to wzrost o ponad 103 mln zł w ciągu roku. Przewoźnik odnotował też najwyższe przychody przewozowe w swojej historii, które sięgnęły 1,77 mld zł (o 24 proc. więcej rok do roku).

W tym roku PKP Intercity zamierza uruchomić nowe połączenia międzynarodowe.

- Otwieramy nowe trasy i nowe połączenia na Wschód. Od 23 grudnia mamy dobre połączenie z Kijowem i już wiemy, że mamy dwukrotnie większą liczbę pasażerów, czyli zainteresowanie jest. Chcemy też rozwijać system SUW 2000, który pozwoli nam szybciej przewozić pasażerów na Ukrainę. Szerokość torów jest tam inna, więc system ma za zadanie umożliwić szybkie przestawienie wagonów na inne tory - mówi Marek Chraniuk.

Kluczowa w nadchodzącym roku będzie też nowa strategia taborowa na lata 2016-2020. Plan zakłada, że PKP Intercity przeznaczy na modernizację swojego taboru i zaplecza technicznego łącznie 2,5 mld zł, co pozwoli utrzymać konkurencyjność wobec innych przewoźników.

W ramach tej kwoty spółka kupi 55 nowych wagonów oraz 40 lokomotyw (30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych), zmodernizuje 455 wagonów i 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07, które mają zostać przystosowane do rozwijania prędkości 160 km/godz.

W ramach inwestycji w zaplecze techniczne, przewoźnik planuje unowocześnić 15 swoich stacji postojowych. Część z nich (m.in. w: Warszawie, Szczecinie, Olsztynie, Lublinie i w Kołobrzegu) zostanie wyposażona w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody oraz urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie.

- Stawiamy akcent na ekologię. Chcemy, żeby przy okazji modernizacji myjnie spełniały wszelkie normy, uwzględniały solary i nowoczesne urządzenia grzewcze, które będą ekologiczne. Uwzględniamy wzorce zachodnie i współpracujemy z doświadczonymi firmami z Polski, które wcześniej produkowały już takie myjnie dla kolei niemieckich - mówi Marek Chraniuk.
Newseria

Komentarze (1 - 6 z 6)

Bilety do Barcelony na lipiec kupiłem w październiku czyli jakieś 9 miesięcy wcześniej. Biletu do Poznania nie mogę kupić na marzec choć to jest za 1 miesiąc. To jakaś paranoja.
 3  
I dobrze że krajowe bilety są dostępne jedynie z miesięcznym wyprzedzeniem. To zupełnie wystarcza i zapobiega spekulacją z biletami superpromo. Nie każdy ma możliwość zaplanować wyjazd np do Gdyni z kilkumiesiecznym wyprzedzeniem. Gdyby tak było to nie miałbym okazji kupić biletu w cenie 49 zł.
 3  
TEraz WIFI w pkp ? TEraz jak każdy ma 3G, 4G :)) niech najpierw wstawią gniazdka do ładowania.
 1  
No tak. Dwa normalne z ulgą Karty Dużej Rodziny i trzy ulgowe ustawowe uczniowskie - obok siebie. Od lat nad tym pracują. Wszystko na osobnych transakcjach z rozrzutem na przestrzeni czterech wagonów (przypadek osobisty). Wstyd...
 0  
system sprzedaży biletów od intercity to kaszana i porażka, od kilku lat nic sie nie zmienia istotnego, biletów na przejazd z przesiadką nadal brak, matka z dzieckiem czy ktokolwiek z dzieckiem by uzyskac ulge którą ma prawo miec musi isc do kasy biletowej a ta nieraz jest kilkadziesiąt km w większym mieście. Jedziesz z dzieckiem to ci przysluguje 30 procent i tobie i dziecku. Macie pasażerów za debili i taka jest prawda
 0  
Jeśli chcą zwiększyć sprzedaż biletów przez internet to niech zmienia możliwość zapłaty za nie. Przelatując do polski z Wielkiej Brytanii korzystam PKP ic ale nie mogę kupić biletu przez neta bo tylko tam działa ten ich durny skycash a gdyż dzwonię na infolinie by zapytać czy mogę zapłacić angielska karta pani mówi mi ze nie. Drogie PKP mamy 21wiek a wy z usługami internetowymi i kupnem biletu jesteście w średniowieczu porównując was No do wielkiej Brytanii.
 0