16.05.2017 (14:00)9 komentarzy
Newsweek.pl w nowej odsłonie. Więcej kultury, nauki, historii, stylu życia
Ruszyła nowa odsłona Newsweek.pl. Zmiany objęły design strony, poszerzenie serwisu, zmianę nawigacji i architektury na stronie oraz optymalizację produktu reklamowego.
Nowy Newsweek.pl
Serwis został zoptymalizowany pod kątem UX,. Projekt powstał przy współpracy ze studiem LaWonderlab. Ulepszono też architekturę informacji, a w związku z rosnącą liczbą eksperckich treści - w serwisie pojawi się więcej treści o kulturze, nauce, stylu życia, podróżach i psychologii.
- DNA Newsweeka się nie zmienia: polityka i sprawy zagraniczne to główne tematy serwisu. Nowe treści to materiały związane z nauką, zdrowiem, psychologią, podróżami, historią. Często takie artykuły są najdłużej czytane i są bardzo popularne na Facebooku. W Trendach pojawi się dużo nowych tematów poświęconych kulturze i trendom miejskim - mówi Aleksandra Karasińska, redaktor naczelna Newsweek.pl
Zmieniono także szerokość serwisu z 1020 px na 1250 px, co pozwala na przejrzyste prezentowanie treści, zwiększa czytelność reklam oraz wprowadza nowe formaty reklamowe.
Serwis Newsweek.pl oferuje treści za darmo oraz płatne (paywall) - w nowym układzie strony, na końcu każdego artykułu pojawia się możliwość bezpośredniego przejścia do treści płatnych.
- Zmiany na Newsweek.pl wprowadzane są etapami od ponad roku - w tym czasie pojawiły się m. in. ajaxowe galerie foto i stream artykułowy. Te dwie zmiany pozwoliły na zwiększenie liczby odsłon o 30 proc. na sesję. Dodaliśmy kilka gadżetów, m.in. - możliwość bezpośredniej publikacji treści w mediach społecznościowych - mówi Marta Ogórkiewicz, Product Manager Newsweeka. - [i]Nie jest to koniec zmian na Newsweek.pl. Nasze najbliższe plany dotyczą rozwoju platformy paid content Newsweek PLUS - zapowiada Marta Ogórkiewicz.
Newsweek.pl to serwis, który miesięcznie odwiedza 3,4 miliona internautów. Aż 1,9 mln z nich korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych, a 47 proc. wszystkich odsłon na Newsweek.pl dokonywanych jest z takich urządzeń. (Dane: Gemius/PBI, styczeń-kwiecień 2017). Znaczącym źródłem ruchu w serwisie są media społecznościowe. W ostatnim kwartale Użytkownicy Facebooka zwiększyli ruch na stronie o 62 proc., a transmisje live miały zasięg nawet 2,8 mln użytkowników.
Komentarze (1 - 9 z 9)
O to byłbym spokojny.