Łukasz Szewczyk16.01.2018 (17:41)1 komentarz

eBay: Wzrost profesjonalnych sprzedawców w Polsce. Startuje "Strefa Sprzedawców"

eBay zamyka poprzedni rok z łączną liczbą prawie 200 tys. nowych sprzedawców na swoich europejskich serwisach. Z danych jednego z największych portali aukcyjnych na świecie wynika, że w Polsce w ostatnim roku liczba sprzedawców profesjonalnych wzrosła o 20 proc., z czego znaczna większość zdecydowała się rozpocząć działalność w pierwszych trzech miesiącach roku.
Siedziba eBay w Berlinie
Dane eBay za 2017 r. pokazują, że obroty 10 największych sprzedawców z Polski, którzy dołączyli do platformy w ubiegłym roku, wyniosły prawie milion euro. Oznacza to, że każdy z przedsiębiorców wygenerował średnio 100 000 euro obrotów w pierwszym roku sprzedaży online. To więcej niż średni wynik nowych sprzedawców eBay z Francji, Włoch czy Hiszpanii i prawie tyle samo, ile wygenerowali nowi sprzedawcy eBay z Niemiec.
Najchętniej wybieranymi działami przez nowych sprzedawców eBay w 2017 r. były Dom i Ogród, Moda, Elektronika i Motoryzacja. Łącznie nowi sprzedawcy z Polski na aukcjach wystawili około 700 000 przedmiotów. Chętnie też wychodzili ze swoją ofertą na rynki międzynarodowe. W 2017 r. każdy z nich eksportował swoje produkty średnio do 21 krajów. Najpopularniejszymi kierunkami pozostawały Niemcy i Wielka Brytania.

Startuje specjalna "Strefa Sprzedawców"
15 stycznia 2018 roku eBay uruchomił Strefę Sprzedawcy. To miejsce, w którym można znaleźć przydatne informacje na temat głównych kategorii eksportowych polskich firm, kosztów prowadzenia sklepu czy wskazówek na temat konkretnych narzędzi i rozwiązań, które mogą pomóc w rozwoju potencjału firmy.

- Nasze dane pokazują, że w 2017 r. aż 36% nowych sprzedawców dołączyło do eBay w styczniu. Dlatego właśnie teraz zdecydowaliśmy się uruchomić specjalną strefę, która ma z jednej strony pomóc potencjalnym sprzedawcom w pierwszych krokach na eBay, a z drugiej ułatwić rozwój biznesu tym, którzy mają już doświadczenie w sprzedaży online na naszej platformie - mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

W 2017 roku eBay ogłosił szereg nowych funkcjonalności dla sprzedawców w Polsce w ramach rozwoju portalu. Wśród nich znalazło się m.in. zniesienie opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl, udostępnienie bezpłatnego narzędzia "eBaymag" do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach czy umożliwienie udziału w programie "Okazje", który umożliwia wystawianie limitowanych ofert z darmową dostawą objętych rabatami od 20 do nawet 90 procent. W grudniu eBay rozpoczął również współpracę z Shoplo, czyli platformą, na której sprzedawcy mogą koordynować sprzedać w wielu kanałach jednocześnie.

Komentarze (1 - 1 z 1)

Dobrze by było, gdyby wreszcie jakiś serwis aukcyjny przełamał zbyt silną pozycję allegro. Dodatkowo powinna zniknąć opłata za możliwość wystawienia przedmiotu na sprzedaż, oraz opłatę za ustawienie kwoty minimalnej, którą trzeba zapłacić nawet gdy tego przedmiotu nie sprzedamy. Wszystkim powinno zależeć na jak największej konkurencji i jak największej ilości serwisów oferujących podobne usługi.
 8