Łukasz Szewczyk09.06.2018 (16:04)38 komentarzy

Empik zmienił logo na tęczowe, w sieci fala hejtu. "Wspieramy inicjatywy na rzecz równości"

Tęcza wywołuje sporo emocji w polskiej sieci. Empik z okazji Parady Równości zmienił swoje logo i pod adresem firmy posypał się hejt. Także ze środowiska LGBT.
tęczowy Empik
W Warszawie trwa Parada Równości. Z tej okazji niektóre firmy chcąc mocniej wyrazić swoje wsparcie dla równości i szacunku do drugiego człowieka, niezależnie od ich rasy, płci, pochodzenia, wyznania czy orientacji seksualnej, zmienia swoje logo na tęczowe. Od rana tęczowe logo MTV można zobaczyć na telewizyjnym ekranie. To nie koniec.
Tuż po północy, na facebookowym profilu, logo na tęczowe zmienił także Empik. Tym samym popularna sieć sprzedaży chce podkreślić, że "szanuje i wspiera inicjatywy na rzecz równości".

Mimo później pory pod "tęczowym postem" pojawiło się kilkaset komentarzy. Sporo z nich, co było łatwe do przewidzenia, było o wymowie homofobicznej. Co ciekawe, jednak właściciel profilu szybko zareagował. "Słuchajcie, jest dość późno i trochę męczące jest czytanie o tej godzinie takich brzydkich komentarzy, dlatego prosimy Was bardzo o kulturalną dyskusję. Wszelkie wpisy zawierające przekleństwa i obrażające inne osoby będą kasowane" - ostrzegł Empik na Facebooku. I faktycznie agresywne komentarze są kasowane.

Wśród negatywnych komentarze, tradycyjnie, dominowały te o męskich fantazjach erotycznych oraz sprzeciw promowaniu "wynaturzeń". Nie zabrakło także gróźb klientów, którzy deklarują, że już więcej nie zrobią zakupów (np. "Straciłem do was szacunek. Nie dużo, ale 12 książek w roku macie sprzedane mniej. Jedną w miesiącu czytam i u was kupowałem").

Nie zbrakło także komentarzy popierających ruch Empiku (m.in. "Brawo Empik, będę u was częściej kupował", "to bardzo dobry krok z Waszej strony", "fajna akcja, że każdy jest człowiekiem", "Brawo Wy!!! Potrzeba nam wszystkim więcej serca, otwartości i tolerancji", "Widać, że nawet zmiana na tęczowy kolor daje bardzo dużo. Niby tak niewiele, a tak wiele! Pomimo fali hejtu").

Środowisko LGBT pamięta...
Negatywne komentarze pod adresem LGBT nie są zaskoczeniem w polskiej sieci. W tym przypadku firmie oberwało się także od ludzi spod znaku tęczy, którzy przypominają, że w ofercie sklepu jest książka stygmatyzującą osoby homoseksualne. Dokładnie chodzi o publikację "Walka o normalność. Przewodnik do autoterapii homoseksualizmu" holenderskiego psychologa Gerarda van den Aardwega. Pod adresem sklepu pojawiła się fala krytyki nie tylko ze strony organizacji LGBT, ale także ze strony Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych. "Zdajemy sobie sprawę, że treść tej książki budzi kontrowersje (...) Jednak polityka Empiku w tego typu przypadkach jest taka sama. Bardzo często dostajemy wiadomości z prośbą o wycofanie najróżniejszych tytułów - niezależnie od przedstawionego w nich światopoglądu" - napisał wówczas Empik w odpowiedziach.

Komentarze (1 - 10 z 38)

A niech mają kolory w swoim logo jakie chcą. EMPIK to i tak drożyzna. Zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w ich sklepie internetowym.
 35  
tak to jest jak biznes miesza się do światopoglądów, na czarny marsz logo zmieniać nie musieli bo i tak jest czarne, jeśli ktoś nachalną propagandę ideową pcha w swój biznes to niech się nie dziwi że wystawia się na ostrą krytykę.
 21  
Napiszę krótko i treściwie: chłopak + dziewczyna = normalna rodzina.
Tyle na temat.
 2  
Napiszę krótko i treściwie: chłopak + kot = wzór polskiej rodziny.
Tyle w temacie.
Vizir z Radomia popierający kurnik, kurcze pióro oraz kukuryku 9.06.2018 (17:24:15)
 1  
@Vizir z Radomia popierający kurnik, kurcze pióro oraz kukuryku

Chciales chyba napisac:
stary kawaler + kot = wzor polskiej rodzyny
 21  
Ebać peeeedałów! Ale po ryju, bo w du.ę to dla nich przyjemność...
Wie to chyba każda owca, lepszy pedał od PISowca.
 12  
Napiszę krótko i na temat. Niech każdy se będzie taki jaki chce. Dopóki nie przeszkadza innym.
 26  
Napiszę krótko i treściwie: chłopak + kot = wzór polskiej rodziny.
Tyle w temacie.
Nieudana próba podszycia się pode mnie.
 14  
Nieudana próba podszycia się pode mnie.
Nie pochlebiaj sobie jajcarzu radomski = Maćku= kukuryku= kurniku = hodowco kur = wylęgaczu jajec= i innych wiele nicków.........
Podszywać się pod ciebie wyznawco byłoby ujmą na honorze i kompletnym obniżeniem do poziomu pisuaru. Tak nisko nikt myślący nie upadnie.

Więcej tutaj nie zajrzę bo wyznawcy sekty robią tu pisuar i jedzie moczem gorzej niż ze sracza.
Tyle W TEMACIE.
Vizir z Radomia popierający kurnik, kurcze pióro oraz kukuryku 9.06.2018 (19:09:28)
 4  
A media2 nie zminilo logo :(
 8