15.10.2018 (15:11)10 komentarzy
"Posłuchaj Polski". Przedwyborczy multireportaż, dziennikarze Wyborcza.pl pytają Polaków
Sprawy lokalne, reforma edukacji, ochrona zdrowia, bezpieczeństwo, prawa kobiet i pieniądze - to główne tematy, o które pytali Polaków dziennikarze serwisu Wyborcza.pl w ramach nowego projektu wideo "Posłuchaj Polski".
Dwudziestu wideoreporterów Wyborcza.pl wyruszyło w Polskę, aby poznać lokalne problemy mieszkańców wsi oraz mniejszych miast, a także dowiedzieć się, jakie są nastroje Polaków przed nadchodzącymi wyborami samorządowymi. Efekty tych spotkań zobaczyć można w nowym multireportażu "Posłuchaj Polski". Jego autorzy odwiedzili w sumie 53 miejscowości: zarówno te, w których mieszka zaledwie 17 osób, jak i te, gdzie zameldowanych jest ich 200 tysięcy. Omijali jednak większe miasta, aby skupić się na regionach, do których wozy transmisyjne często nie dojeżdżają.
Reporterzy nagrali w sumie sto krótkich filmów z mieszkańcami każdego polskiego województwa. Tuż przed wyborami samorządowymi sprawdzali, co powinno zmienić się w otoczeniu rozmówców i jak żyje się im na co dzień. Zapytali Polaków, co sądzą m.in. o reformie edukacji, wysokości emerytur, czy są zadowoleni z wykonywanej pracy, co by zmienili w swoim regionie, czy czują się w kraju bezpiecznie oraz jaki mają stosunek do równouprawnienia kobiet i mężczyzn.
- To jest taka akcja i taki efekt, który powinni zobaczyć wszyscy Polacy, zwłaszcza mieszkający w dużych miastach. Bohaterowie reportażu są zadowoleni z życia: chwalą sobie ciszę i spokój. Narzekają jednak, że wszyscy młodzi wyjechali, a to hamuje rozwój tych miejscowości - komentuje akcję prof. Krystyna Skarżyńska z Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w programie "Świat, którym żyjemy. Extra" Doroty Schnepf-Wysockiej.
Przedwyborczy multireportaż zostanie opublikowany w środę - 17 października br. na Wyborcza.pl/Wideo.
Projekt "Posłuchaj Polski" serwisu Wyborcza.pl wspiera promocja w Radiu TOK FM, Internecie oraz autopromocja na łamach dziennika i na Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział promocji Gazety Wyborczej.
- Dziesiątki osób podzieliły się z nami swoimi historiami. Opowiedziały nam m.in. jak się żyje za 800 złotych emerytury, czy jak się wychowuje siedmioro dzieci i prosi o podwózkę sąsiada do przychodni, bo komunikację miejską zlikwidowano wiele lat temu. Głosy naszych bohaterów, wysłuchane tuż przed wyborami samorządowymi, można ciekawie konfrontować z tym, co proponują kandydujący. A to przecież dopiero początek serii wyborów - mówi Edyta Iwaniuk, pomysłodawczyni, producent i koordynator projektu "Posłuchaj Polski".
Reporterzy nagrali w sumie sto krótkich filmów z mieszkańcami każdego polskiego województwa. Tuż przed wyborami samorządowymi sprawdzali, co powinno zmienić się w otoczeniu rozmówców i jak żyje się im na co dzień. Zapytali Polaków, co sądzą m.in. o reformie edukacji, wysokości emerytur, czy są zadowoleni z wykonywanej pracy, co by zmienili w swoim regionie, czy czują się w kraju bezpiecznie oraz jaki mają stosunek do równouprawnienia kobiet i mężczyzn.
- To jest taka akcja i taki efekt, który powinni zobaczyć wszyscy Polacy, zwłaszcza mieszkający w dużych miastach. Bohaterowie reportażu są zadowoleni z życia: chwalą sobie ciszę i spokój. Narzekają jednak, że wszyscy młodzi wyjechali, a to hamuje rozwój tych miejscowości - komentuje akcję prof. Krystyna Skarżyńska z Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w programie "Świat, którym żyjemy. Extra" Doroty Schnepf-Wysockiej.
Przedwyborczy multireportaż zostanie opublikowany w środę - 17 października br. na Wyborcza.pl/Wideo.
Projekt "Posłuchaj Polski" serwisu Wyborcza.pl wspiera promocja w Radiu TOK FM, Internecie oraz autopromocja na łamach dziennika i na Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział promocji Gazety Wyborczej.
Komentarze (1 - 10 z 10)
Tut tut tut głosować na Platfusow tut tut tut
afera hazardowa
aferę stoczniową
aferę Amber Gold
aferę teleinformatyczną. „
Wysoko postawieni urzędnicy masowo ustawiali przetargi na sprzęt informatyczny.
afera NIK
aferę gazową, dotyczącą m.in. opóźnionej budowa Gazoportu
aferę autostradową
afera paliwowa
aferze pendolino:
aferę OFE
Tolerowanie działań działaczy PSL nakierowanych na uzyskiwanie korzyści materialnych i zawłaszczanie przez nich środków publicznych i majątku, PO trwała w koalicji z PSL zmieszanym w aferę podkarpacką, tolerowała sytuację w Elewarrze, nie reagowała na informacje o nepotyzmie w agencjach opanowanych przez PSL, nie reagowała na powiązania PSL z Kwiatkowskim (NIK)
Małe sprostowanie:
1. Nikt tu nie mówi o tym czy kwota została wydana, czy nie przez prywatny bank, tylko o tym że Morawiecki wyraził niepohamowaną radość z cudzego wypadku, bo dzięki temu nie będzie musiał sponsorować. Ergo w przeciwnym razie mieli sponsorować. Chodzi o styl !!!
2. Teraz na tą małą rzekomo jak nazywasz mało popularną dyscyplinę państwowy Orlen prędziutko chce wydać 40 mln PLN.
Zatem bardzo dobrze wtedy że prywatny nie wydał, a teraz też dobrze że państwowy gigant wydaje z naszych podatków?
#braklogigi w obronie kłamczuszka