10.12.2018 (12:30)7 komentarzy
Allegro zapowiada ważną zmianę. Wyszukiwanie oparte na produkcie
Allegro wprowadzi nowy wygląd listy ofert, w której poszczególne oferty zostaną zgrupowane i powiązane z konkretnym produktem. Proces zmian rozpocznie się w styczniu 2019 roku.
Wyszukiwanie oparte na produkcie / Fot. Allegro
- Zmiana, którą dzisiaj ogłaszamy jest ważna, ale nie nazwałbym jej rewolucją. Myślę, że dla każdego, kto śledzi zmiany które ostatnio wprowadzaliśmy na Allegro ma ona głęboki sens. Konsekwentnie staramy się zmieniać Allegro, żeby było bardziej przejrzyste i przyjazne dla naszych klientów. Chcemy, żeby było to miejsce, gdzie robienie zakupów jest proste, szybkie i efektywne od momentu wpisania nazwy produktu do naszej wyszukiwarki, aż do rozpakowania przesyłki w domu klienta - powiedział Francois Nuyts, CEO Allegro. - Nowy sposób prezentacji ofert jest niezbędny, żeby nasi klienci mogli zobaczyć całą różnorodność produktów oferowanych na Allegro. Dzięki temu ich zakupy będą łatwiejsze i dużo szybciej uda im się znaleźć najlepszą ofertę. Jestem przekonany, że kiedy klienci wypróbują jak to działa, na pewno docenią tę zmianę - dodaje.
Wyszukiwanie oparte o produkty jest kontynuacją zmian wprowadzonych w 2017 roku dotyczących nowego wyglądu ofert (standardowy szablon, zdjęcia na neutralnym tle, obowiązkowe parametry), co zostało dobrze przyjęte przez klientów. Jest również blisko związane z trzema obszarami, na których obecnie koncentruje się Allegro. Pierwszy, to zapewnienie klientom możliwie szerokiego wyboru produktów dostępnych na platformie, w jak najlepszej cenie. Drugi, to zapewnienie wyjątkowego doświadczenia na każdym etapie procesu zakupowego, na którego końcu jest obszar trzeci, czyli szybka i wygodna dostawa.
Prezentacja ofert oparta na produktach oznacza, że kiedy klient wpisze do wyszukiwarki frazę "telefon XYZ", zostanie przeniesiony do listy konkretnych produktów, czyli pogrupowanych ofert ze wspólną nazwą, np. "telefon XYZ, kolor: czarny". Ten etap prowadzi dalej do standardowej listy ofert Allegro, gdzie klient znajdzie wszystkie pasujące oferty. Dzięki tej zmianie, klienci będą mogli łatwiej porównać oferty różnych sprzedających i zobaczyć pełną różnorodność dostępnych produktów (m.in. warianty kolorystyczne, rozmiar czy model). Nowością jest wprowadzenie sugestii dotyczącej najlepiej dopasowanej oferty, która zostanie wyświetlona na początku listy. Zostanie ona wybrana według kryterium jakości, czyli wypadkowej ceny, trafności oraz jakości sprzedającego. Z czasem będzie to oferta jeszcze bardziej spersonalizowana, oparta na historii zakupowej klienta (i preferencji, które można z niej wywnioskować). Jest to możliwe dzięki mechanizmom głębokiego uczenia i wieloletniej relacji Allegro z klientami. Biorąc pod uwagę skalę działania Allegro, zmiana wprowadzana będzie stopniowo, a jej koniec zaplanowany jest na rok 2021.
Komentarze (1 - 7 z 7)
Tak, że słabo z tą wyszukiwarką.
Kiedyś to był dobry, polski portal, ale odkąd został sprzedany, to jest coraz gorzej.
Allegro do wygaszenia;
konkurencja np. Amazon
Pozdrawiam.