Łukasz Szewczyk10.12.2018 (12:30)7 komentarzy

Allegro zapowiada ważną zmianę. Wyszukiwanie oparte na produkcie

Allegro wprowadzi nowy wygląd listy ofert, w której poszczególne oferty zostaną zgrupowane i powiązane z konkretnym produktem. Proces zmian rozpocznie się w styczniu 2019 roku.
Wyszukiwanie oparte na produkcie / Fot. Allegro
Podobnie jak w przypadku innych znaczących zmian w działaniu platformy, nowy sposób prezentacji ofert zostanie najpierw wdrożony w wybranych kategoriach i widoczny dla ograniczonej liczby klientów. W styczniu 2019 roku klienci Allegro będą mieli okazję sprawdzić nowy wygląd listy ofert w wybranych kategoriach (książki i komiksy, smartfony i telefony komórkowe oraz telewizory) we wszystkich kanałach (strona www, strona mobilna oraz aplikacja). Zależnie od wyników wstępnej fazy, powstanie plan dalszego wdrożenia obejmujący docelowo oferty w prawie wszystkich kategoriach, gdzie obowiązkowe będzie powiązanie ofert z konkretnymi produktami.

- Zmiana, którą dzisiaj ogłaszamy jest ważna, ale nie nazwałbym jej rewolucją. Myślę, że dla każdego, kto śledzi zmiany które ostatnio wprowadzaliśmy na Allegro ma ona głęboki sens. Konsekwentnie staramy się zmieniać Allegro, żeby było bardziej przejrzyste i przyjazne dla naszych klientów. Chcemy, żeby było to miejsce, gdzie robienie zakupów jest proste, szybkie i efektywne od momentu wpisania nazwy produktu do naszej wyszukiwarki, aż do rozpakowania przesyłki w domu klienta - powiedział Francois Nuyts, CEO Allegro. - Nowy sposób prezentacji ofert jest niezbędny, żeby nasi klienci mogli zobaczyć całą różnorodność produktów oferowanych na Allegro. Dzięki temu ich zakupy będą łatwiejsze i dużo szybciej uda im się znaleźć najlepszą ofertę. Jestem przekonany, że kiedy klienci wypróbują jak to działa, na pewno docenią tę zmianę - dodaje.

Wyszukiwanie oparte o produkty jest kontynuacją zmian wprowadzonych w 2017 roku dotyczących nowego wyglądu ofert (standardowy szablon, zdjęcia na neutralnym tle, obowiązkowe parametry), co zostało dobrze przyjęte przez klientów. Jest również blisko związane z trzema obszarami, na których obecnie koncentruje się Allegro. Pierwszy, to zapewnienie klientom możliwie szerokiego wyboru produktów dostępnych na platformie, w jak najlepszej cenie. Drugi, to zapewnienie wyjątkowego doświadczenia na każdym etapie procesu zakupowego, na którego końcu jest obszar trzeci, czyli szybka i wygodna dostawa.

Prezentacja ofert oparta na produktach oznacza, że kiedy klient wpisze do wyszukiwarki frazę "telefon XYZ", zostanie przeniesiony do listy konkretnych produktów, czyli pogrupowanych ofert ze wspólną nazwą, np. "telefon XYZ, kolor: czarny". Ten etap prowadzi dalej do standardowej listy ofert Allegro, gdzie klient znajdzie wszystkie pasujące oferty. Dzięki tej zmianie, klienci będą mogli łatwiej porównać oferty różnych sprzedających i zobaczyć pełną różnorodność dostępnych produktów (m.in. warianty kolorystyczne, rozmiar czy model). Nowością jest wprowadzenie sugestii dotyczącej najlepiej dopasowanej oferty, która zostanie wyświetlona na początku listy. Zostanie ona wybrana według kryterium jakości, czyli wypadkowej ceny, trafności oraz jakości sprzedającego. Z czasem będzie to oferta jeszcze bardziej spersonalizowana, oparta na historii zakupowej klienta (i preferencji, które można z niej wywnioskować). Jest to możliwe dzięki mechanizmom głębokiego uczenia i wieloletniej relacji Allegro z klientami. Biorąc pod uwagę skalę działania Allegro, zmiana wprowadzana będzie stopniowo, a jej koniec zaplanowany jest na rok 2021.

Komentarze (1 - 7 z 7)

Niech ktoś spróbuje poszukać gry np na xbox czy playstation ale gry w wersji cyfrowej. Nie da się. Znajdzie masę ofert dostępu do kont z grą, a nie samą grę.

Tak, że słabo z tą wyszukiwarką.
 10  
Niech przywrócą komentarze które ludziom usunęli! Człowiek wiele lat był na Allegro, miał dużo komentarzy, a potem wszystko usunęli i wygląda jakby był nowy. Działanie skandaliczne!!! Allegro zrobiło się przy tym zwykłym sklepem wysyłkowym!
Kiedyś to był dobry, polski portal, ale odkąd został sprzedany, to jest coraz gorzej.
 14  
Kiedyś towaru się szukało w sklepach internetowych, a kupowało na Allegro. Teraz ze względu na prowizje towaru się szuka w sklepach internetowych gdzie może być nawet 10% tańszy.
 9  
Najlepsza była ta stara strona i jej wygląd.. Czemu nie można wrócić do dobrego tylko karmi się nas gó*nem.
 4  
Allegro usunęło komentarza, aby łatwiej im było sprzedawać towar samodzielnie. Pazerne prowizje, kontrola korespondencji, usunięcie komentarzy, motanie z wynikami wyszukiwania itd. Nic tak nie zachęci ludzi do Amazon jak samo Allegro.
 2  
Jak prezesi maja g. w głowach to co się dziwisz . Ich hasło przewodnie ! Co by tu jeszcze spie.... panowie .
 1  
Teoria spiskowa :
Allegro do wygaszenia;
konkurencja np. Amazon
Pozdrawiam.
 0