Łukasz Szewczyk29.03.2019 (11:05)6 komentarzy

Facebook zmienia mechanizmy wyświetlania reklam związanych z polityką

Przed majowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego Facebook wprowadza liczne zmiany w mechanizmie wyświetlania reklam związanych z polityką.
Facebook
Facebook poinformował o uruchomieniu nowych narzędzia, które mają pomóc osiągnąć dwa kluczowe cele, wskazane przez ekspertów jako ważne dla ochrony procesu wyborczego. Głównie chodzi o zapobieganie wykorzystywaniu reklam internetowych do ingerencji obcych państw w przebieg wyborów oraz zwiększenie transparentności reklam politycznych i społecznych.
Aby zapobiec nadużyciom i ingerencji z zewnątrz, wszyscy reklamodawcy w UE będą musieli uzyskać autoryzację w swoim kraju na publikację reklam związanych z wyborami do Parlamentu Europejskiego. Facebook poprosi ich o przesłanie stosownych dokumentów i przy pomocy odpowiednich środków technicznych potwierdzi ich tożsamości oraz lokalizację. Założenia polityki w tym zakresie będą egzekwowane przy pomocy zautomatyzowanych systemów i funkcji raportowania przez użytkowników. Facebook podkreśla, że mogą mieć miejsce próby obejścia zabezpieczeń, ale największy portal społeczności owy na świecie jest przekonany, że stworzyły solidną barierę, która powstrzyma każdego, kto zechce wykorzystać nasze reklamy do ingerencji z zewnątrz w przebieg wyborów.

Zmiany oznaczają, że że osoba kierująca do użytkownika reklamy związane z polityką lub zagadnieniami o znaczeniu krajowym została zweryfikowana, ze względu na miejsce zamieszkania na terenie danego państwa oraz musiała w sposób szczegółowy potwierdzić swoją tożsamość. Zapewni to wsparcie właściwym władzom w prowadzeniu ewentualnego śledztwa, w przypadku jakichkolwiek podejrzeń. Jest wiele kwestii, które rozstrzygnąć mogą wyłącznie organy nadzorujące przebieg wyborów, na przykład kwestie dotyczące finansowania kampanii. Nowe narzędzia Facebooka mają w tym pomóc.

To nie koniec zmian. Aby zwiększyć przejrzystość, wszystkie reklamy w UE związane z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej na Facebooku i Instagramie muszą nosić wyraźnie oznaczenie oraz zawierać informację o podmiocie finansującym ich emisję w górnej części reklamy. Dzięki temu wiadomo, kto je sfinansował oraz można poznać dane kontaktowe reklamodawcy - w przypadku firm lub organizacji. Po kliknięciu etykiety można uzyskać także dostęp do bardziej szczegółowych informacji, m.in. o budżecie kampanii, której częścią jest dana reklama, oraz o liczbie osób, które ją widziały, ich wieku, lokalizacji i płci. Reklamy związane z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej, które nie zostaną poprawnie zarejestrowane będziemy blokować od połowy kwietnia.


Wiele osób jest zainteresowanych uzyskaniem informacji o reklamach publikowanych przez kampanie polityczne. Te informacje są szczególnie przydatne dla organów nadzorujących przebieg wyborów i grup obserwatorów. Dlatego powstało nowe narzędzie zwane Biblioteką reklam, aby ułatwić wszystkim użytkownikom zapoznanie się z reklamami związanymi z polityką lub zagadnieniami o znaczeniu krajowym, które były emitowane na Facebooku. W tym miejscu zgromadzono wszystkie reklamy sklasyfikowane jako związane z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej. Będą przechowywane przez siedem lat. Po kliknięciu przycisku "Zobacz szczegóły reklamy" można uzyskać informacje o liczbie jej wyświetleń oraz zapoznać się z informacjami demograficznymi o odbiorcach, m.in. o przedziale wiekowym, lokalizacji i płci. Oprócz umożliwienia każdemu użytkownikowi przeglądania biblioteki i wyszukiwania w niej, zwiększamy również dostęp do naszego interfejsu API, dzięki czemu agencje informacyjne, regulatorzy, grupy nadzorujące i osoby fizyczne będą mogły oczekiwać od nas i od reklamodawców jeszcze większej odpowiedzialności za publikowane materiały.

Właściciel największego serwisu społecznościowego wierzy, że zapewnienie większej przejrzystości doprowadzi z czasem do zwiększenia odpowiedzialności - nie tylko Facebooka, ale także reklamodawców. Facebook zapewnia, że dużo inwestuje w kadry i lepszą technologię, aby móc aktywnie wykrywać nadużycia. Apeluje jednak do użytkowników, by zgłaszać reklamy, które poruszają kwestie polityczne lub jest związana z innymi zagadnieniami o znaczeniu krajowym, a nie zostały odpowiednio oznaczona . Facebook zapozna się z nią, a jeśli zostanie uznana za reklamę polityczną w świetle polityki dotyczącej reklam związanych z polityką, usuni eją z platformy i umieści w bibliotece reklam.

Komentarze (1 - 6 z 6)

Witam na forum w godzinach popołudniowych ;) POdszywaczowi z bólem du*y przyPOminam, że przejmuję ten POrtal tylko w godzinach popołudniowych i to nawet nie po 12:00, tylko po 13:00. Spytacie dlaczego? Bo tak długo śpię ;D A śpię tak długo, bo nie idę rano do pracy ;D A nie idę rano do pracy, bo pracy nie mam ;D A nie mam pracy, bo jestem za głupi aby mnie ktokolwiek zatrudnił. Jestem głupszy nawet od kotów (nawet od tego kota, którym mnie niedawno poszczuli w kolanko). A jestem taki głupi, bo uwielbiam PiS. W naszej sekcie głupota to jest standard (między innymi dlatego dla nas 1 to więcej niz 27).

Co do głównego wątku Facebooka - konta tam nie mam i mieć nie zamierzam ;) Amerykański, lewacki portal i wszystko w temacie ;D

buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuahahahahahahahaha!!!
 24  
Twoją pracą jest pajacowanie na stanowisku: działacz2 z przewlekłym bólem du*y ;D

#kompleks johnyego'B
 23  
cd.

Jeszce nie weszło ACTA2, a już zaczyna się ograniczanie wolności w necie. Mówiłem, że to niebezpieczny dokument? Nawet poparł mnie pan Boni z PO! ;D
 23  
jaki intelekt, takie dowody... kopiowanie moich wpisów, to tutaj .Normal ny stan umysłu ;D

buuuuuuuuuuuahhahahahhahahahha!!!
 20  
Szanowni Państwo! Informuję, że wpis 29 marca 2019 (18:28:02) to wpis nawiedzonego trolla z sekty antypisowskiej, który atakuje i obraża inteligentnych zwolenników partii rządzącej, a @johny'egoB oskarża o RZEKOMĄ wielonickowość. Rzekomą, bo każdy inteligentny czytelnik tego portalu wie, że @johny'B został w wielonickowość WROBIONY przez lewackiego podszywacza, który zresztą od dawna podszywa się pod @johny'ego (bo kiedys @johny'B mu ostro i merytorycznie dopieprzył i lewak się teraz mści).

W dodatku to tyPOwy hiPOkryta, który ma czelność wyPOminać wielonickowość innym, ale z uporem maniaka nie chce dostrzegać wielonickowości wśród "samych swoich" (@dojna zmiana vel @megamix vel @trwam i trwam mać vel @zx_kolo vel @Drużyna pierścienia vel wiele innych jedno- i wielorazowych nicków). Ale hiPOkryzja dla tego towarzystwa jest rzeczą normalną i oczywistą.

Nie zalecam ani ignorancji tego antypisowskiego sekciarza, ani niczego innego. Nie muszę zalecać. Każdy inteligentny czytelnik sam zdecyduje, co z tym trollem robić.
bardzo oryginalny nick 30.03.2019 (7:59:52)
 20  

Może Państwa też atakować pod nickami @prawda, cała prawda i tylko prawda
Tylko raz zaatakował pod takim nickiem.


Wcześniej znany był jako @Marek z Braniewa popierający narodowo-konserwatywne przewietrzanie mediów
Maciej nie miał NIC wspólnego z tą osobą! To była INNA osoba!

Maciej nigdy nie pisał pod takimi nickami. To były INNE osoby.

Pisuje też jako @brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr @ kuku
Nie pisuje, tylko pisał jednorazowo. To jest chyba spora różnica. Więc znowu kłamiesz!


@kurnik
I znowu kłamiesz. Maciej nie pisuje pod takim nickiem, tylko pisywał. Czas przeszły, dokonany. Pisywał przez kilka dni w czerwcu ubiegłego roku, nigdy później tego nicka nie używał.


@PiSdek gwizdek
Też czas przeszły, dokonany. Pisywał pod takim nickiem przez krótki czas - na przełomie lutego i marca tego roku. Już nie pisuje.

@Vizir
Maciej użył takiego nicka tutaj tylko jednorazowo. I nie był to nick @Vizir, tylko @Bielszy od Vizira. Problemy z pamięcią?

@kukuryku
Pod takim nickiem Maciej też pisywał tylko przez kilka dni w czerwcu ubiegłego roku i nigdy później tego nicka nie używał. Czas przeszły, dokonany. Z twojej wypowiedzi zaś wynika, że Maciej regularnie, DO TEJ PORY pisuje pod takim nickiem, co jest podłym kłamstwem.

@johnyB - złodziej nicków
@jerzy z centrum POdający świńskie ryje na tacy.
Maciej nigdy nie pisał pod takimi nickami. To były INNE osoby.

@PO KO nie jest spoko
Ten nick został użyty przez Macieja bodaj dwa lub trzy razy. Tylko tyle i aż tyle. Nie jest to regularnie używany nick.


@Viewer @ tsetse @Vander @PLU$ @Janusz Vip
Kolejne kłamstwo. Maciej pod takimi nickami nigdy nie pisał. To są/były INNE osoby.

@Rotor
Maciej pisywał przez kilka dni pod takim nickiem, ale od wielu dni go nie używał i - z tego co mi wiadomo - nie ma w planach powrotu do używania tego nicka.


W kacie desperacji atakuje też jako @Małgośka3737
Następne podłe i bezczelnie kłamstwo. Maciej nie atakuje pod takim nickiem. Atakował w przeszłości (przez kilka dni w czerwcu ubiegłego roku), ale obecnie nie atakuje. Od ponad pół roku ani razu nie użył tego nicka (i - z tego co mi wiadomo - nie ma planów, by go kiedykolwiek znowu użyć).
Przypominam też, że Maciej wyjaśniał kiedyś, po co pisywał pod takim nickiem - wyjaśnienie jest
oraz pod groteskowymi nickami rozpoczynającymi się od @świnski...i coś o ryjach
Maciej nie pisze pod nickami rozpoczynającymi się od @świnski...i coś o ryjach.

Udowodniono też, że [email protected] czy @ aszzscczsczc to również ta sama osoba
Też kłamstwo. Maciej nigdy pod takimi nickami nie pisał, to były INNE osoby.

Ja prld, ile kłamstw i bezpodstawnych zarzutów jest w twojej wypowiedzi! :-((((
 0