Łukasz Szewczyk03.04.2019 (13:29)20 komentarzy

Gazeta Wyborcza w czołówce światowych tytułów prasowych z największą liczbą prenumerat cyfrowych

W raporcie "Global Digital Subscription Snapshot 2019", opublikowanym przez międzynarodowe stowarzyszenie FIPP, Gazeta Wyborcza ze 170 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych zajęła 15. miejsce w zestawieniu najchętniej kupowanych cyfrowych wydań.
Nowa Wyborcza.pl
W drugiej edycji raportu międzynarodowego stowarzyszenia FIPP (Fédération Internationale de la Presse Périodique - Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej), który przedstawia zmiany na globalnym rynku subskrypcji cyfrowych, znalazło się ponad 50 tytułów prasowych z całego świata. Pod względem liczby sprzedanych prenumerat "Gazeta Wyborcza" uplasowała się na 15. miejscu, wyprzedzając m.in. takie tytuły, jak amerykański "The New Yorker" (167 tys. subskrypcji), włoski "Corriere della Sera" (133 tys. subskrypcji), amerykański "National Geographic" (123 tys. subskrypcji) czy francuski "Le Figaro" (110 tys. subskrypcji).
Pierwsze trzy miejsca w rankingu niezmiennie zajmują amerykańskie tytuły prasowe: "New York Times" (3,3 mln prenumeratorów); "Wall Street Journal" (1,5 mln) oraz "Washington Post" (1,2 mln).

Raport "Global Digital Subscription Snapshot 2019" - najchętniej kupowane cyfrowe wydania / Fot. materiały prasowe
Raport "Global Digital Subscription Snapshot 2019" - najchętniej kupowane cyfrowe wydania / Fot. materiały prasowe
- Sądzę, że sukcesy prenumerat cyfrowych to powrót do dziennikarskich czy prasowych korzeni. Dotyczy to nie tylko modelu biznesowego - dotychczas płatności za treści w internecie były niespotykane, ale dla prasy to oczywistość, bo czytelnicy za wartościowe treści płacili od zawsze. Dodatkowo redakcje prasowe powracają do misji i istoty dziennikarstwa. Duże tytuły światowe postawiły sobie w końcu pytanie - po co i dla kogo istnieją, a nowe technologie i cyfrowy marketing pomogły im znaleźć odpowiedzi w permanentnym dialogu z czytelnikami - mówi Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej". - Z kolei sukces "Gazety Wyborczej", choć w kontekście globalnego rankingu FIPP wolę mówić o mocnej zapowiedzi sukcesu, wynika po prostu z tego, że jesteśmy potrzebni czytelnikom - i to coraz bardziej, skoro tak chętnie płacą za subskrypcje cyfrowe. A przy tym wciąż jeszcze kupują codziennie ok. 100 tys. egzemplarzy papierowego wydania dziennika. Pierwsze 3 lata rozwoju oferty cyfrowej "Gazety Wyborczej" to odważny i duży, ale zaledwie pierwszy krok w przyszłość - mamy przygotowane następne - dodaje.

"Gazeta Wyborcza" jest liderem cyfryzacji prasy w Polsce - w lutym 2014 r. jako pierwszy polski tytuł wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę płatnej prenumeraty cyfrowej. Na koniec 2018 r. dziennik miał 170 549 aktywnych prenumerat cyfrowych. Łącznie w całym ubiegłym roku użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji "Gazety Wyborczej". Dzięki temu w 2018 r. już ponad 20% przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności.

- Raport ukazuje "Gazetę Wyborczą" na tle szerszego globalnego trendu. Cieszymy się, że efekty odważnych decyzji wydawniczych i biznesowych w "Gazecie Wyborczej" są, przy zachowaniu proporcji, na miarę czołówki światowych tytułów. Dla nas to naturalny krok z punktu widzenia misji wobec czytelników i pozycji "Gazety Wyborczej", który pozwoli jej dalej się rozwijać w zrównoważony sposób. Taki zastrzyk wsparcia od czytelników daje zespołowi niesamowitą energię do pracy w szczególności w obliczu obchodzonego w tym roku 30-lecia "Gazety Wyborczej" - mówi Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju cyfrowego "Gazety Wyborczej".

FIPP to Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej, która zrzesza ponad 500 wydawców prasy z kilkudziesięciu krajów. Raport "Global Digital Subscription Snapshot 2019" opracowała we współpracy z CeleraOne.

Komentarze (1 - 10 z 20)

A jak wygląda sprzedaż cyfrowych wydań polskich prawicowych gazet ?
 3  
A ile z tych subskrypcji jest opłacanych z samorządowych jednostek budżetowych (urzędy w miastach, powiatach, gminach + firmy i spółki samorządowe) ?
Albo sprzedawanych za pół darmo (studenci, inne promocje) ?
I kto uwierzy w to, że francuski "LE MONDE" (najbardziej znany dziennik w 67-milionowej zamożnej Francji) ma podobną liczbę subskrybentów co "Gazeta Wyborcza" ?
 9  
A ileż może być 3% całości sprzedaży? Myśl trochę !
 5  
Już o tym wiemy. Uporczywie powtarzasz to samo Macieju. To jest trolling !!
 2  
Cóż za wspaniały portal medialny i zupełnie apolityczny, wystarczy spojrzeć na tytuły żeby mieć pewność:
Gazeta Wyborcza w czołówce światowych tytułów prasowych z największą liczbą prenumerat cyfrowych
Inicjatywa Wolne Sądy i Jerzy Owsiak z Nagroda Radia TOK FM
Kanały informacyjne w marcu: TVN24 umacnia pozycję lidera
 8  
ps.to mój nowy nick. Małgośka3737 już mi się znudził.
 1  
Kto to gó..o jeszcze kupuje??? Gazetę która nienawidzi Polski i Polaków.
 1  
Sądząc po słownictwie Ty nienawidzisz Polaków którzy mają czelność mieć inne zdanie niż Ty.
 0  
Może mamy szanować i chwalić Polaków, którzy popierają i konsumują antypolskie media? Dobry żart, ale trochę spóźniony, bo primaaprilis było 5 dni temu...
 0  
Raz jesteś Mimo innych razem Mimochód. Cudownie.
Mimo wszystko Ci odpowiem, zacznij pouczanie od siebie, bo nie masz żadnego prawa, ani Twoje zdanie nie zostało przez nikogo wskazane jako jedynie słuszne i obowiązujące. To że Tobie się wydaje że inne media są antypolskie, świadczy jedynie o Twoim poziomie wyprania Ci mózgu przez prorosyjskie media.
I w ten sposób zniżyłem się do Twojego poziomu rozumowania świata.
 1  

Polecamy