Łukasz Szewczyk06.08.2019 (17:04)brak komentarzy

Rusza projekt 1939 Na żywo. Co byłoby, gdyby w czasie II wojny światowej istniały social media?

Międzynarodowy koncern medialny Viasat World ogłosił oficjalny start inicjatywy 1939 Na żywo. Nowatorski projekt cyfrowy, przy użyciu nowoczesnych kanałów komunikacji, pozwala w trybie rzeczywistym śledzić wydarzenia z przeszłości opowiedziane autentycznym głosem ich uczestników.
1939 na żywo
"1939 Na żywo" to przygotowana przez Viasat World platforma internetowa upamiętniającą 80. rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę. Projekt bazuje na oryginalnych źródłach i bezpośrednich relacjach, przedstawiając historię tamtego okresu za pośrednictwem mediów społecznościowych, tak jakby miała miejsce w czasie rzeczywistym. Inicjatywa będzie funkcjonowała w polskiej (b]1939nazywo.pl[/b]), jak i angielskiej wersji językowej (1939live.com), a dostęp do aplikacji będzie możliwy na całym świecie.
Uzupełnieniem cyfrowej rzeczywistości będzie kolekcja skłaniających do refleksji historycznych filmów dokumentalnych, emitowanych w ramach dedykowanego pasma tematycznego na kanale Polsat Viasat History. Materiał filmowy zostanie również udostępniony na platformie internetowej w postaci VOD, co umożliwi nowym odbiorcom dotarcie do atrakcyjnych treści programowych oferowanych przez stację.

Inicjatywa uzyskała patronat instytucjonalny Prezydenta Miasta Gdańska, Muzeum Historii Polski oraz patronat medialny portalu Dzieje.pl. Strategicznym partnerem projektu jest portal Onet.pl.