Łukasz Szewczyk25.11.2011 (0:26)brak komentarzy

Coraz więcej kobiet robi zakupy w e-delikatesach

Wciąż głównie mamy zajmują się kupowaniem produktów dla niemowląt i małych dzieci - wynika z raportu A.pl Internet na temat zakupów spożywczych w sieci. Kobiety stanowią aż 75,7% kupujących tego typu produkty.
Jedzenie i artykuły higieniczne dla niemowląt stanowią przy tym główną pozycję w koszyku zakupowym rodziców. Podczas jednorazowych odwiedzin w internetowym sklepie spożywczym wydają oni średnio 46 zł na produkty dla dziecka, co stanowi ponad 20% całych zakupów. To więcej niż na nabiał, chemię, wodę i napoje oraz mięso i wędliny. Średnia wartość całego koszyka klienta kupującego m.in. produkty dla dzieci w okresie od stycznia do października 2011 r. wyniosła 225 zł.
Dane A.pl Internet pokazują, że aż 65% osób regularnie kupuje w sieci jedzenie i artykuły higieniczne dla niemowląt i liczba ta systematycznie rośnie. Obecnie ponad 21% osób kupuje takie produkty częściej niż raz w miesiącu.


- W naszym sklepie od początku roku liczba zamówień z produktami dla dzieci wzrosła o 73%, a liczba kobiet robiących takie zakupy o 65%. Kupowanie w sieci artykułów codziennej potrzeby ma bowiem wiele atutów, bardzo ważnych dla rodziców. Nie trzeba wychodzić z domu, co w przypadku opieki nad niemowlęciem czy małym dzieckiem zawsze jest wyprawą. Nie trzeba stać w kolejkach, przepychać się w korkach czy taszczyć do domu zazwyczaj dość ciężkich zakupów spożywczych. Można spokojnie w domu, na przykład podczas snu dziecka, wybrać przez internet produkty, które kurier wniesie do mieszkania, a czasem wprost do kuchni, jeśli klient ma takie życzenie. To bardzo wygodne rozwiązanie, które zyskuje coraz więcej zwolenników wśród rodziców małych dzieci - komentuje Jakub Milewski, koordynator e-commerce A.pl Internet.

W e-delikatesach spożywczych oprócz pełnej gamy produktów do jedzenia dla dzieci, jak mleko, kaszki, zupki, obiadki, deserki czy soczki, można kupić też podstawowe produkty higieny małego dziecka - podobnie jak w tradycyjnych supermarketach. W rezultacie wśród najczęściej kupowanych w tym roku w A.pl produktów dla dziecka znajdują się też pieluszki, chusteczki czy pasta do zębów.

Dane zostały opracowane na postawie 6,5 tys. koszyków zakupowych zawierających produkty dla dziecka, zrealizowanych przez sklep internetowy A.pl w okresie styczeń - październik 2011.
A.pl