Marcin Żukowski15.05.2012 (12:53)brak komentarzy

Wydatki na social media wzrosną do 10 miliardów

Do 2016 roku wydatki na reklamę w social mediach wzrosną w Stanach Zjednoczonych do 9,8 miliardów dolarów. Tak wynika z analizy firmy badawczej BIA/Kesley.
W 2011 roku na działania reklamowe w social mediach amerykańskie firmy wydały 3,8 miliardów dolarów. Jeśli prognozy BIA/Kesley się sprawdzą amerykański rynek reklamy w social mediach będzie rósł o 21% rocznie. To zgodne z przewidywaniami ekspertów, którzy wieszczą social mediom świetlaną przyszłość.
Ciekawą kwestią, którą porusza raport BIA/Kesley jest wzrost nakładów na lokalne reklamy na Facebooku i Twitterze. Jednym z zarzutów, które są kierowane wobec możliwości promocji w social mediach jest właśnie trudność w dotarciu do grup lokalnych odbiorców. Facebook, Twitter i inne media społecznościowe wychodzą na przeciw oczekiwaniom reklamodawców i zmieniają się w taki sposób, aby udostępnić lokalnym przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ich klientów. Do 2016 roku nakłady na lokalne reklamy w mediach społecznościowych w USA mają wzrosnąć z 840 milionów dolarów do 3,1 miliardów. Ciekawe jak te amerykańskie trendy przełożą się na polski rynek reklamy internetowej.