Marcin Żukowski06.06.2012 (9:27)2 komentarze

Reklama na blogach? Nowe opcje od Blomedia

Blogi, blogi, blogi - jak na filmie z Hollywood. Blogi wyjść nie mogą z mody. Blogi to najtrwalsza z wszystkich (internetowych) mód. Czy ta parafraza znanej piosenki jest słuszna?
Zapewne tak uważają twórcy Blomedia, która przeszła rebranding i przestała być siecią blogów, a stała się brandem oferującym angażującą komunikację na blogach.
O blogach i blogerach w polskiej sieci - a także poza nią - mówi się od dawna i całkiem sporo. Istnieje niezmierzona ilość blogów, ale wśród nich są takie, które cieszą się zdecydowanie największą popularnością. Ich autorzy stali się już swego rodzaju internetowymi celebrytami, VIPami, ludźmi wpływu, z których zdaniem liczyć się muszą marki, firmy i instytucje. Czasem ich wpływ jest przeceniany, ale z pewnością blogerzy stanowią siłę.

Potwierdzają to kolejne skandale, które wybuchają dzięki działalności blogerów. Najbardziej znany ostatnio to ten wywołany przez Fashionelkę, która przypomniała sklepowi Schaffashoes o tym, iż wciąż jest jej winny pieniądze. Sklep zareagował na to przypomnienie (dokonane na jego fan page'u) groźbami i atakiem na Fashionelkę. Cała afera zakończyła się bardzo dużym ubytkiem wizerunkowym sklepu. A wszystko przez jedną blogerkę.

Jedna blogerka, a wygrała z całym sklepem. Strach się bać, gdy blogerzy łączą się i tworzą większe grupy. Taką grupę utworzyła spółka NextWeb Media. Była nią pierwsza i największa w Polsce sieć blogów tematycznych - Blomedia. Dziś, w zmieniających się rynkowych realiach, kiedy Blomedia nie jest w stanie zrzeszać wszystkich najważniejszych blogów, a rynek reklamowy potrzebuje blogerów bardziej niż wcześniej,NextWeb Media postanowiło przetransformować swój brand.
Blomedia nie jest już grupą skupiającą serwisy, a brandem współpracującym z blogami prywatnymi. Reklamodawcy otrzymują od nas dedykowane oferty, a pula blogów dobierana jest indywidualnie, przez co zasięg jest różny. Obecnie współpracujemy z ponad setką autorów najbardziej popularnych blogów w Polsce, wśród których znajdują się m.in. Honorata Skarbek - honorata-skarbek.com, Eliza - Fashionelka.pl, Przemek Pająk - Spidersweb.pl, Beata Lipov - Lawendowy Dom, Ola Cruz - 2smaki.pl, Marcin Szumański - szuman.eu. Zakres tematyczny blogów jest również szeroki i obejmuje m.in. lifestyle, design, motoryzację, nowe technologie, urodę, kulinaria oraz wiele innych obszarów. Do naszej platformy dołączają wciąż nowi Autorzy i wspólnie z nimi poszerzamy zakres naszych możliwości
- wyjaśnia Łukasz Szymański, Marketing Manager NextWeb Media.

Spróbujmy więc odpowiedź sobie na pytanie - co się właściwie zmieniło?
Zmiany dotyczą głównie sposobu postrzegania marki Blomedia, dotychczas znanej jako pierwsza i największa w Polsce sieć blogów technologicznych. Blogi wchodzące w jej skład m.in. Komorkomania.pl, Gadzetomania.pl, Fotoblogia.pl. Nasze serwisy po prostu dojrzały i stały się liderami w swoich kategoria tematycznych. Wyrosły na silne brandy w świadomości zarówno użytkowników, jak i reklamodawców. W związku z tym uznaliśmy, iż czas na zmiany w komunikacji marki. Obecnie Blomedia to dedykowana część NextWeb Media, zajmująca się wyłącznie angażującą komunikacją w blogosferze, głownie prowadzeniem działań na blogach prywatnych
- dodaje Szymański.

Z reklamą na blogach jest pewien kłopot. Otóż nikt jej nie lubi. Blogerzy niby chcą zarabiać, ale mają duże wymagania i boją się utraty niezależności. Czytelnicy nie lubią reklam, to jasne. Reklamodawcy zaś blogom nie ufają i nie mają do nich przekonania. Marketerzy trochę je lekceważą. Blogosferą rządzi jednak ekosystem bloger-reklamodawca-czytelnik i jeśli któryś z tych elementów nie funkcjonuje dobrze, to wali się całość. Co Blomedia przygotowało dla poszczególnych ogniw tego blogowego środowiska?
Przede wszystkim poszerzamy nasze kompetencje o kolejne możliwości, a to z kolei przełoży się na bardziej atrakcyjne propozycje dla naszych Klientów. Autorzy mogą liczyć na udział w najciekawszych projektach opracowywanych przez nas dla największych marek. Czytelnicy z kolei nie są już wyłącznie biernymi obserwatorami, tworzą blogosferę wspólnie z autorami, dajemy im możliwość obustronnej komunikacji. Dla blogerów współpraca z nami to możliwość pozyskania dużych reklamodawców, uczestniczenia w kampaniach - a co za tym idzie - monetyzowania swojego bloga. Możliwość zarabiania na blogu motywuje autorów do tworzenia dobrych treści, wartościowych i angażujących dla czytelników
- wyjaśnia nam Marketing Manager NextWeb Media.

Zobaczymy, jak zmiany w Blomedia wpłyną na polski rynek blogowy. Biorąc pod uwagę coraz częstsze zaangażowanie blogerów w działania marketingowe może to być ruch całkiem skuteczny. Coraz więcej marek decyduje się na współpracę z blogerami. Pojawia się coraz więcej ciekawych blogów, a także vlogów, co również daje nowe możliwości dla reklamodawców. Jeśli już zdecydujemy się na współpracę z blogerem, to jak ona powinna wyglądać? Jak powinniśmy prowadzić komunikację?
Nie ma gotowej recepty. To faktycznie bardzo wrażliwa strefa i wymaga indywidualnego podejścia, uwzględniającego zarówno autora bloga, jak i jego czytelników oraz kontekst, jaki tworzą dla marki. Bardzo ważne jest partnerskie podejście, bo czytelnicy stosunkowo łatwo wykrywają nieszczere i sztuczne zabiegi.

Sukces dobrych kampanii prowadzonych w blogosferze zależy głównie od opracowania odpowiedniej strategii. Nasze kampanie są odpowiednio dopracowane, nie angażujemy przypadkowych twórców, wszelkie rekomendowane działania analizowane są pod wieloma aspektami, między innymi odpowiedniego doboru mediów. Kolejnym niezwykle istotnym elementem całego procesu, jest komunikacja - musi być jasna i czytelna, bez ukrytych przekazów i sugestii, które mogą okazać się główną przyczyną nieudanej kampanii w blogosferze.

Z większością naszych autorów współpracujemy już od dłuższego czasu. Wymaga to obustronnego zaufania, na które wspólnie pracowaliśmy. Zainteresowanie tematem samego autora, zaowocuje tym samym odpowiednim i wiarygodnym przekazem dla jego czytelników. W przeciwnym razie narzędzie, jakie dajemy czytelnikom blogów w postaci dialogu, może okazać się zwyczajnym "strzałem w stopę"
- kończy Łukasz Szymański z NextWeb Media.

Komentarze (1 - 2 z 2)

At last, smeonoe who comes to the heart of it all
 0  
Twain wrote this in 1905 about Czarist Russia: "There are twenty-five miiolln families in Russia. There is a man-child at every mother's knee. If these were twenty-five miiolln patriotic mothers, they would teach these man-children daily, saying: 'Remember this, take it to heart, live by it, die for it if necessary: that our patriotism is medieval, outworn, obsolete, that the modern patriotism, the true patriotism, the only rational patriotism, is loyalty to the nation ALL the time, loyalty to the government when it deserves it,'" It's sad that the United States of today must be compared to that.
 0  

Polecamy