Łukasz Szewczyk04.12.2019 (12:15)4

Rozdzielczość 4K nie robi już wrażenia na konsumentach. Na co stawiają producenci TV?

Coraz wyższa rozdzielczość w telewizorach nie wystarczy by zapewnić w domowych warunkach kinową jakość. Producenci eksperymentują więc z różnymi technologiami, by zapewnić jak najwierniejsze odwzorowanie barw. Podczas gdy większość telewizorów w sklepach oferuje już matryce 4K, to właśnie kolory stają się obecnie największym wabikiem na klientów. LG stawia na technologie OLED i Nano Cell, Samsung wprowadza na rynek kropki kwantowe. Panasonic z kolei współpracuje z hollywoodzkimi studiami i zaprezentował technologię dwuwarstwowego panelu LCD.

Przejdź do artykułu

Komentarze (1 - 4 z 4)

Mam 1 kanal w 4K szału nie ma co z tego że rozdzielczość w 4K jak nie ma treści do oglądania . Lepiej niech zaczną zwiększać rozdzielczość w hd
 5  
HD ciekawe. W Polsce HD to jedynie w Netflix. Reszta np. TVP , TVN, Polsat, HBO, Canal Plus, itp itd to HD ma ale w nazwie.
 2  
bo nie ma już takiego wizualnego przejscia pomiedzy full Hd a 4K jak pomiędzy SD a full HD.
ludzie kupili tv kilka lat temu i ne będą zmieniac ich co dwa lata jak smarkfony
 4  
Oni już mają ułożone plany na wiele lat w przód. Gdy już skończy się szaleństwo na rozdzielczości 8k (czasami nawet uzasadniona) to sygnał RGB podmienią na coś w stylu RYB albo RGBY. Może gdy już oledy zagoszczą na wielką skalę to i biały subpiksel będzie wypełniany nie tylko programowo? Wtedy się dowiemy, że aby ujrzeć głębokie HDR i pełną paletę barw Rec. 2025, potrzeba właśnie takich ekranów.
 1