Łukasz Szewczyk01.07.2019 (16:55)6 komentarzy

Gazeta.pl rozpoczyna wakacyjną akcję "Plaża bez peta"

Redakcja Gazeta.pl rozpoczęła wakacyjną akcję pod hasłem "Plaża bez peta" i przez najbliższe dwa miesiące będzie zwracała uwagę czytelników na zakaz palenia na nadbałtyckich plażach i przestrzegała przed pozostawianiem na plaży niedopałków. Akcję, do której włączają się nadmorskie miejscowości, promuje plakat Andrzeja Pągowskiego, a jej partnerem jest Greenpeace Polska.
Plakat akcji "Plaża bez peta"
Plakat akcji "Plaża bez peta"
Wraz z początkiem letnich wakacji Polacy tłumnie ruszyli nad morze, aby cieszyć się słońcem i urlopem na nadbałtyckich plażach. To najlepszy moment, aby zwrócić uwagę na to, co najczęściej zaśmieca polskie plaże - pety. Dlatego, przez całe letnie wakacje, w ramach akcji "Plaża bez peta" redakcja Gazeta.pl będzie publikowała teksty poświęcone przestrzeganiu zakazu palenia na plaży, szkodliwości petów dla środowiska i dbaniu o czystość plaż. Pierwsze artykuły - o kosztach czyszczenia nadbałtyckich plaż i o szkodliwości petów dla środowiska - można już znaleźć na Gazeta.pl.
Grafikę z hasłem "Papieros na plaży to obciach dla twarzy", która promuje akcję, specjalnie dla Gazeta.pl przygotował Andrzej Pągowski, autor plakatu "Papierosy są do dupy" znanego z kampanii ministerstwa zdrowia. "Chcemy uderzyć w najpoważniejszy syf polskich plaż - pety. Tak, pety na plaży są generalnie do dupy. Dlatego zaczynamy na Gazeta.pl wakacyjną akcję "Plaża bez peta" i prosimy - przyłączcie się" - pisze Bartosz Raj, szef newsroomu Gazeta.pl w tekście inaugurującym akcję.


Redakcja Gazeta.pl odda także głos samorządom, które przyłączają się do akcji "Plaża bez peta". Wspólnie z nadmorskimi miejscowościami pokaże trudy walki z petami, ale również pochwali sukcesy, tworząc mapę czystych plaż. Przy wejściach na plaże pojawią się też plakaty z hasłem "Papieros na plaży to obciach dla twarzy".

Redakcja Gazeta.pl zaprasza do udziału w akcji zainteresowane miejscowości oraz właścicieli biznesów, którzy chcieliby wywiesić u siebie plakaty akcji lub wlepki. Kontakt: [email protected]

Partnerem akcji "Plaża bez peta" jest Greenpeace Polska. Gazeta.pl dołączy w wakacje do akcji edukacyjnych tej organizacji w kilku polskich kurortach - dotyczą one nie tylko szkodliwości petów, ale także plastiku. Pokażą wypoczywającym nad morzem m.in. jakie śmieci można znaleźć w piachu i co pływa w wodzie.

Akcja "Plaża bez peta" jest promowana na stronie głównej Gazeta.pl - jej logo pojawiło się tuż obok logo portalu, a linki do artykułów są publikowane m.in. w specjalnym obszarze na stronie głównej (pod najnowszymi informacjami). Działania będą również promowane w mediach społecznościowych, na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS i w kinach Helios.

Komentarze (1 - 6 z 6)

Nie ma to jak odświeżyć memy z plakatów z 2007 roku. Takie plakaty z dopiskiem "papierosy są do dupy" wisiały w moje szkole.
 6  
Nie ma to jak odświeżyć memy z plakatów z 2007 roku. Takie plakaty z dopiskiem "papierosy są do dupy" wisiały w moje szkole.
Plakacista Andrzej Pągowski (autor tegoż) na swojej stronie internetowej informuje, że to jest plakat z 1994 roku (sprzed 25 lat).
 3  
w studio TVPółtusk
Idę z Tobą o zakład, że Michnik w telewizji o takiej nazwie nigdy nie był. Zatem łżesz jak pies :D
 9  
Moze akcja gazeta bez Mechanika hehe
To by bylo akcja dopoero!
 2  
Ha ha to morda szechtera tak wygłąda , a ja się POlałem i POsrałem
w PISuarze
Tylko nie mów nikomu 3.07.2019 (11:46:39)
 4  
No no wlasnie to Geba Gazeta jak nic...
 4  

Polecamy