Łukasz Szewczyk31.07.2013 (11:18)1 komentarz

Jurorzy "X Factor" najbardziej dochodowi dla stacji TV

Gwiazdy oceniające talenty z przeróżnych dziedzin przyniosły najwięcej milionów reklamowych zysków. "X Factor" okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w pierwszej połowie 2013 r. Dwa pozostałe miejsca na podium również zajęły programy TVN.
"X-Factor" - jury
Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej "dochodowych" celebrytów w pierwszej połowie 2013 r. W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do końca czerwca. W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęło się grono jurorów talent show "X Factor". Ten program zarobił na reklamach 83 mln złotych.Przypomnijmy, że Magda Gessler i jej "Kuchenne Rewolucje" okazały się najbardziej zyskowne w całym 2012 roku. Teraz słynna restauratorka zajęła trzecie miejsce z kwotą 65,4 mln złotych. Oprócz jurorów "X Factor" "Kuchenne Rewolucje" wyprzedził talk show "Rozmowy w Toku" Ewy Drzyzgi, który zarobił 68 mln złotych. Wszystkie programy z podium rankingu są ofertą TVN.Nowością jest uplasowanie się w pierwszej dziesiątce i to na wysokim szóstym miejscu Bronisława Cieślaka. Jego nadawany przez Polsat kryminalny serial "Malanowski & Partnerzy" zyskał niemal 37 mln zł. Również wcześniej nie znalazła się w żadnym rankingu dochodowych gwiazd Tadeusz Sznuk. Tym razem przypadło jego nadawanemu od bardzo wielu lat programowi "Jeden z Dziesięciu" dziewiąte miejsce z 31,8 mln złotych dochodów z reklam.
TOP 10 Celebryci - lokomotywy reklamowe (Pierwsze półrocze 2013 - premiery i powtórki):
1. Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kazadi (X Factor - TVN) - 83 mln zł
2. Ewa Drzyzga (Rozmowy w Toku - TVN) - 68 mln zł
3. Magda Gessler (Kuchenne Rewolucje - TVN) - 65,4 mln zł
4. Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut (Must be the Music - Polsat) - 56 mln zł
5. Robert Janowski (Jaka to Melodia - TVP1) - 50,0 mln zł
6. Bronisław Cieślak (Malanowski & Partnerzy - Polsat) - 36,9 mln zł
7. Krupa, Sokołowska, Tyszka, Woliński, Piróg (Top Model - TVN) 36,8 mln zł
8. Steczkowska, Markowska, Piekarczyk, Tomson i Baron, Marika, Musiał, Krefft, Kamel (The Voice of Poland - TVP2) 35,0 mln zł
9. Tadeusz Sznuk (Jeden z Dziesięciu - TVP2) - 31,8 mln zł
10. Wojewódzki (Kuba Wojewódzki - TVN) - 27,5 mln złW zestawieniu najwięcej kosztujących 30 sekund w spotach emitowanych obok gwiazdorskich programów najdroższy okazał się reklamowy czas również przy "X Factor" - średnio wart 45,2 tys. złotych. Kolejne miejsce to "Must Be The Music" - 37,7 tys. zł, a trzecie "Kuchenne Rewolucje" Magdy Gessler - 33,8 tys. zł. Tę samą kwotę trzeba było zapłacić za 30 sekund spotu przy "Top Model"

TOP 10 Celebryci - lokomotywy reklamowe, średni koszt spotu emitowanego przy celebryckich programach (Pierwsze półrocze 2013 - premiery i powtórki)

1. Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kazadi (X Factor - TVN) - 45,2 tys. zł
2. Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut (Must be the Music - Polsat) - 37,7 tys. zł
3. Magda Gessler (Kuchenne Rewolucje - TVN) - 33,8 tys. zł
4. Krupa, Sokołowska, Tyszka, Woliński, Piróg (Top Model - TVN) - 33,8 tys. zł
5. Jujka/Liszowska/Malitowski/Andersz/Głogowska/Dowbor (Got to Dance: Tylko Taniec - Polsat) - 25,2 tys. zł
6. Agnieszka Szulim (Na Językach - TVN) - 22,2 tys. zł
7. Nguyen/Rozenek/Pągowski (Bitwa o Dom - TVN) - 21,2 tys. zł
8. Małgorzata Rozenek (Perfekcyjna Pani Domu - TVN) - 19,4 tys. zł
9. Wojewódzki (Kuba Wojewódzki - TVN) - 19 tys. zł
10. Michał Olszański (Express Reporterów - TVP 2) - 18,9 tys. zł
Lowe Media

Komentarze (1 - 1 z 1)

Zatrudnianie celebrytów to transakcja wymienna. Z jednej strony ich wynagrodzenia sporo kosztują, ale z drugiej zarabiają oni na siebie i na stację, bo reklamodawcy są wtedy skłonni więcej zapłacić. To fakty. Ale oczywiście internetowi krzykacze wiedzą lepiej. Szczególnie ci, wypowiadający się przy newsach o TVP i powodach niepłacenia abonamentu. :P
 2