Łukasz Szewczyk28.10.2013 (9:25)3 komentarze

Stan e-mail marketingu w Polsce 2013 (raport GetResponse)

Najwyższy poziom e-mail marketingu w Polsce prezentują duże przedsiębiorstwa oraz firmy z branży nieruchomości i turystycznej. Największą uwagę firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów i dostarczalności wysyłanych wiadomości - wynika z raportu "Stan email marketingu 2013" przygotowanego przez ekspertów z GetResponse.
Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, już po raz drugi podjęli się sprawdzenia stanu email marketingu w Polsce. W tym celu przebadali 223 różnej wielkości firmy z 15 branż. Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacji wysyłanych newsletterów.
Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu - ze średnim wynikiem 69% - znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych - zazwyczaj tych najpopularniejszych - narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subksrypcji (84%), czy regularnej wysyłki newslettera (72%).
Email marketing nie jest wyodrębnioną metodą komunikacji w firmach, ale działa w synergii z innymi technikami marketingowymi. Ważnym zjawiskiem jest co raz większa popularność wykorzystywania profesjonalnych platform do email marketingu przez organizacje., co ma kluczowe znaczenie dla firm dbających o dostarczalność wysyłanych wiadomości - komentuje wyniki badania Maciek Ossowski, dyrektor działu Edukacji w GetResponse
GetResponse

Komentarze (1 - 3 z 3)

Żyją w wirtualnym świecie stworzonym na własne potrzeby. Prawda jest taka, że 99% spamu (zwanego tutaj e-mail marketingiem) trafia do kosza zanim nagłówek zostanie przeczytany.
 2  
Wyniki kampanii email marketingowych przeczą temu co napisałeś, nadal jest to przynoszący najwiekszy zwrot kanał promocji w internecie i pewnie jeszcze dlugo pozostanie, pav nie wiesz nie znasz sie - NIE PISZ
 1  
 yak
Wyniki kampanii email marketingowych przeczą temu co napisałeś,
Napisałem, że żyją w wirtualnym świecie stworzonym przez samych siebie. Maile ze spamem (czy też reklamami jak kto woli) są czytane przez 1 (słownie JEDEN) % internautów. Reszta ma do perfekcji opanowane usuwanie spamu bez czytania nawet nagłówka. Wiadome, że gdyby badania dowodziły czegoś innego to w ciągu miesiąca szlag by trafił marketing spamerski i wiele firm prowadzących darmowe skrzynki mailowe wpadło by w kłopoty finansowe.
 1