Łukasz Szewczyk04.01.2014 (0:46)19 komentarzy

Filmowa TV: TVP Seriale na czele, duży wzrost ATM Rozrywka. Traci HBO, zyskuje Canal+

Kanał TVP Seriale w grudniu 2013 roku utrzymuje pozycję lidera wśród kanałów filmowo-serialowych i notuje największy wzrost - wynika z danych z danych Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. Wśród kanałów premium widzów zyskuje Canal+, traci HBO.
W grudniu 2013 roku, najpopularniejszym kanałem telewizyjnym wśród stacji filmowo-serialowych pozostaje TVP Seriale ze średnią oglądalnością na poziomie 96 tys. widzów (wzrost udziałów o ponad 62 proc.). Drugą pozycję utrzymuje kanał ATM Rozrywka z wynikiem 59,9 tys. widzów i wzrostem o ponad 59 proc. Z kolei trzecią pozycję utrzymuje AXN z wynikiem 48,5 tys.widzów (spadek o prawie 10 proc.). Wśród kanałów premium prowadzenie utrzymuje kanał HBO z wynikiem 12,8 tys. widzów (spadek o 9,2 proc.), wyprzedzając Canal+ - 12 tys. widzów (wzrost o 7,3 proc.).W ujęciu rocznym, największe wzrosty udziałów oglądalności notują stacje: TVP Seriale (+62,4 proc.), ATM Rozrywka (+59,3 proc.), TVP Kultura (+34,5 proc.) oraz Polsat Film (+30,9 proc.) Najwięcej tracą natomiast: Scifi Universal (-63,5 proc.), FOX Life (-42,2 proc.) oraz Universal Channel (-41,1 proc.).Wśród programów największą popularnością cieszyły się seriale "Ranczo" (TVP Seriale) - 320,9 tys. widzów, "Ojciec Mateusz" (TVP Seriale) - 309,9 tys. widzów, "Sami Swoi" (TVP Seriale) - 270,9 tys. widzów, "Kevin Sam w Nowym Jorku" (Polsat Film) - 258,8 tys. widzów, "Nie ma mocnych" (TVP Seriale) - 221,4 tys. widzów, "Kochaj albo rzuć" (TVP Seriale) - 219,2 tys. widzów, "07 zgłoś się" (188,4 tys. widzów).
 Grupa 4+Grudzień 2013Gurdzień 2012Zmiana SHR%
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%r/r
1.TVP Seriale 96 0241,4058 7140,8662,4%
2.ATM Rozrywka 59 9190,8737 3650,5559,3%
3.AXN 48 5830,7153 5610,79-9,9%
4.Kino Polska 39 9870,5854 8810,81-27,7%
5.TVP Kultura 31 6240,4623 3090,3434,5%
6.Polsat Film 30 8600,4523 3970,3430,9%
7.Comedy Central 24 7780,3624 6790,36-0,3%
8.13 Ulica 18 0360,2618 5950,27-3,7%
9.Tele5 15 2550,2219 3540,28-21,8%
10.Ale Kino+ 13 7660,2020 2470,30-32,7%
11.HBO 12 8750,1914 0790,21-9,2%
12.Canal+ 12 0630,1811 2050,167,3%
13.TCM 10 1390,1512 9350,19-22,1%
14.Universal Channel 9 9950,1516 9030,25-41,1%
15.FilmBox 8 8380,1310 6780,16-17,8%
16.Comedy Central Family 8 6370,1310 3330,15-17,1%
17.Canal+ Film 8 6300,137 2060,1118,9%
18.BBC Entertainment 8 0710,1213 2720,20-39,5%
19.HBO2 7 3450,118 4350,12-13,7%
20.CBS Europa 7 1580,1010 4650,15-32,0%
21.HBO Comedy 6 1460,098 1110,12-24,4%
22.Polsat Romans 5 5660,0800,00
23.AXN White 5 5420,084 5820,0720,9%
24.FOXLife 5 3560,089 2260,14-42,2%
25.Canal+ Film 2 5 1010,0700,00
26.FOX 4 7240,075 5570,08-14,8%
27.Scifi Universal 3 6760,0510 0980,15-63,5%
28.CBS Action 3 1180,053 4870,05-11,8%
29.MGM 2 8670,0400,00
30.AXN Black 2 8100,042 6380,045,1%
31.Cinemax 1 9860,032 5280,04-21,6%
32.Cinemax21 7360,032 6210,04-34,2%

NAM: Oglądalność kanałów filmowwo-serialowych - grudzień 2013 (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie wiekowej (16-49 lat) pozycję lidera utrzymuje kanał TVP Seriale:

 Grupa 16-49Grudzień 2013Grudzień 2012Zmiana SHR%
Lp.Kanał TVAMRSHR%AMRSHR%r/r
1.TVP Seriale 46 1241,6531 5391,1246,4%
2.ATM Rozrywka 26 2030,9414 6340,5279,1%
3.AXN 23 0000,8226 2090,93-12,2%
4.Comedy Central 20 3610,7319 0810,686,8%
5.Kino Polska 17 7830,6326 4560,94-32,8%
6.Polsat Film 16 8450,6012 5250,4534,8%
7.TVP Kultura 10 7740,388 4040,3028,4%
8.HBO 9 2590,339 4110,34-1,5%
9.Comedy Central Family 7 3290,267 9780,28-8,1%
10.Canal+ 6 7850,245 3180,1928,0%
11.Tele5 5 9130,217 4860,27-21,0%
12.13 Ulica 5 3670,195 4930,20-2,6%
13.Canal+ Film 5 2960,193 5270,1350,0%
14.HBO2 5 0650,185 8290,21-13,0%
15.Ale Kino+ 4 8190,177 6560,27-37,0%
16.HBO Comedy 4 4010,165 5740,20-21,1%
17.BBC Entertainment 3 9080,147 8480,28-50,4%
18.Universal Channel 3 6460,137 5140,27-51,5%
19.FilmBox 3 4050,124 3950,16-22,9%
20.FOXLife 3 3200,126 6170,24-50,0%
21.Polsat Romans 3 3030,1200,00
22.TCM 3 2690,125 3780,19-39,1%
23.Canal+ Film 2 3 0080,1100,00
24.CBS Europa 2 6820,103 8120,14-29,4%
25.FOX 2 5640,092 9100,10-12,5%
26.AXN White 2 1320,081 6500,0628,8%
27.Scifi Universal 1 5640,064 2230,15-62,7%
28.AXN Black 1 4370,051 8380,07-21,5%
29.Cinemax 1 1010,041 4480,05-25,0%
30.Cinemax2 1 0810,041 5520,06-29,1%
31.CBS Action 5590,029430,03-41,2%
32.MGM3080,0100,00

NAM: Oglądalność kanałów filmowwo-serialowych - grudzień 2013 (Grupa 16-49)

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Atmedia dla Media2.pl (dane: Nielsen Audience Measurement)

Komentarze (1 - 10 z 19)

MGM HD przydałby się w końcu w ofercie jakiegoś dużego operatora kablowego... Np UPC.
 4  
Hbo ze swoimi serialikami dla niemających nic ciekawego do roboty gimbusami leci na mordę. Prawidłowo. Kanał za 30 zeta z serialami i filmidlami trzeciej kategorii. Coś dla plebsu
 13  
A czy TVN 7, Puls, Puls 2 i TV6 nie są kanałami filmowymi tak jak ATM Rozrywka i Tele 5? Czemu tu nie są uwzględniane? A ile widzów ma Sundance Channel, Filmbox Extra, Filmbox Family i Filmbox HD?
 4  
Hbo ze swoimi serialikami dla niemających nic ciekawego do roboty gimbusami leci na mordę. Prawidłowo. Kanał za 30 zeta z serialami i filmidlami trzeciej kategorii. Coś dla plebsu
Pomijając że masz racje co do spadku formy HBO to wyzywanie kogokolwiek od plebsu świadczy o tym jak zakompleksionym kretynem jesteś, tak samo wyzywanie od wieśniaków czy biedaków ludzi z terenów rolniczych. Przypominam tylko że dzięki tym plebsom, wieśniakom i burakom codziennie wpierdalasz chlebek z serkiem bo mleczko i zboża nie rosną na drzewach w wielkich miastach wypełnionych super inteligentną rasą nadludzi.
 43  
Te wyniki wystawiają Polakom jak najgorsze świadectwo. Przodujące TVP Seriale, setne powtórki najchętniej oglądanymi pozycjami. Ech...
 4  
Aż wstyd mi patrząc na to jakie FILMOWE kanały oglądają Polacy.
To przechodzi ludzkie pojęcie a właściwie jego brak u widzów wybierający powtórki powtórek
 1  
HBO to swietny kanal filmowy ktore emituje najwieksze kinowe hity bez reklam.W styczniu min Iron Man 3.
 2  
Tvp seriale-
oglądalnośc jest bo ludzie lubia powrócić np. do pierwszycxh odcinków rancza, na dobre i na złe itp. bo aktualnie tvp nic nowego i fajnego nie produkuje
Atm rozrywka- troche podobna do seriali ale tam nie ma nic prócz gry w ciemno
Axn - nieporozumienie, seriale wkółko, czerwone logo na pół ekranu, jak to mozna oglądać??


Niestety ale większosć nie ma nic ciekawego w ofercie lecz nadal mają oglądalnośc, widac jaki mamy naród.
 17  
jakim cudem ATM jest na 2 miejscu jak niedawno pisano ze za słaba widownie bo leca archiwalne powtórki z Polsatu
 5  
jakim cudem ATM jest na 2 miejscu jak niedawno pisano ze za słaba widownie bo leca archiwalne powtórki z Polsatu
Ponieważ są to badania wyłącznie na zamówienie i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością,przynajmniej jeśli chodzi o ATM Rozrywka.
 8