Łukasz Szewczyk04.03.2014 (23:54)brak komentarzy

Zindywidualizowany przekaz coraz ważniejszy

Agencja technologiczna RTB House rozwija Tandem Effect, pierwsze w Polsce rozwiązanie dla producentów oparte na retargetingu personalizowanym. Na czym dokładnie polega Tandem Effect?
RTB House
Retargeting personalizowany, czyli inteligentny dobór reklam do indywidualnych intencji zakupowych użytkowników oraz ich historii korzystania z sieci, to już właściwie standard działań reklamowych online. Do tej pory mówiło się o tym rozwiązaniu głównie w kontekście branży e-commerce. Coraz częściej obserwujemy jednak tendencję do wychodzenia poza schemat rozwiązań retargetingowych tylko dla e-handlu. Rosnące potrzeby zarówno tych większych, jak i mniejszych reklamodawców mobilizują z kolei do opracowywania nowych narzędzi, które w zaawansowany sposób wykorzystują ideę rekomendacji treści. Jednym z nich jest TANDEM Effect - wprowadzone niedawno rozwiązanie od RTB House.
Na czym dokładnie polega TANDEM Effect?
Michał Orzechowski, product manager TANDEM Effect: Oferowane przez nas rozwiązanie zakłada ścisłą współpracę sklepów internetowych i producentów. W ramach TANDEM Effect producent dofinansowuje kampanię retargetingową wybranego sklepu. W rezultacie na kreacjach tego sklepu pojawiają się wyłącznie jego produkty. Wyobraźmy sobie, że szukamy w sieci nowego laptopa. Wchodzimy na stronę konkretnego e-sklepu i przeglądamy różne modele, ale nie decydujemy się na zakup żadnego z nich. W kolejnych dniach widzimy w internecie banery reklamowe tego sklepu z laptopami tylko jednej marki - właśnie tej, która wspiera kampanię. Dokładnie tak działa TANDEM Effect.

Czym to się różni od retargetingu personalizowanego?
Rozważając ten sam przykład - jeśli sklep, który odwiedziliśmy w poszukiwaniu laptopa korzystał ze standardowego retargetingu, w kolejnych dniach widzimy w sieci banery reklamowe tego sklepu z propozycjami komputerów różnych marek. TANDEM Effect, w przeciwieństwie do retargetingu personalizowanego, daje producentowi możliwość promowania wyłącznie swoich produktów wśród użytkowników zainteresowanych asortymentem z konkretnej kategorii. Co więcej, dokładnie w momencie, gdy wybrani internauci rozważają zakup.

Dla kogo właściwie jest ten produkt?
Rozwiązanie przygotowaliśmy z myślą o tych producentach, których produkty sprzedawane są w internecie. Naturalnym odbiorcą TANDEM Effect są firmy z branż: RTV, AGD oraz elektronika. Sam mechanizm sprawdza się jednak właściwie u wszystkich producentów, niezależnie czy jest to branża odzieżowa, dom i ogród czy akcesoria sportowe.

Czy producentom to jest rzeczywiście potrzebne?
Przede wszystkim bardzo przydatne. TANDEM Effect to rozwiązanie, które świetnie uzupełnia inne podejmowane aktywności reklamowe, w tym np.: kampanie prowadzone w porównywarkach cenowych lub AdWordsach.

A co to rozwiązanie daje sklepom internetowym?
Udział w TANDEM Effect to dla sklepu internetowego przede wszystkim szansa na zwiększenie efektywności kampanii retargetingowej. Sprawa jest prosta - dzięki temu, że to producent współfinansuje kampanię, banery reklamowe danego sklepu wyświetlają się w sieci zdecydowanie częściej.

Jakie są dalsze plany rozwoju?
Rok 2013 poświęciliśmy na silne umocowanie TANDEM Effect w Polsce. W bieżącym roku chcemy wprowadzić rozwiązanie na większość z obsługiwanych rynków. Obecnie prowadzimy rozmowy z partnerami w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym na Ukrainie, w Bułgarii, w Rumunii, na Węgrzech, a także w Turcji.
Michał OrzechowskiMichał Orzechowski odpowiada za opracowywanie i wdrażanie planów rozwoju TANDEM Effect - nowatorskiego rozwiązania dla producentów. Od 8 lat związany z branżą internetową. Doświadczenie zdobywał m.in. w World Dating Company, gdzie odpowiadał za koordynowanie prac nad nowymi produktami oraz monetyzację potencjału reklamowego serwisów internetowych. Współpracował także z firmą badawczą Gemius, w której zajmował się udoskonalaniem i modyfikacją jednego z najpopularniejszych w Europie narzędzi do pomiaru kampanii online. Członek grupy roboczej RTB przy Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Absolwent Politechniki Warszawskiej