Łukasz Szewczyk06.04.2014 (18:54)1 komentarz

Poniedziałki i wtorki najlepsze na reklamę (infografika)

Internauci najchętniej klikają w reklamy emitowane w weekendy, ale to kliknięcia w bannery wyświetlane w dni robocze najczęściej kończą się zakupem - wynika z analizy kampanii realizowanych przez RTB House na 30 rynkach.
RTB House
Zebrano dane z 450 kampanii reklamowych prowadzonych w modelu RTB - technologii umożliwiającej kupno i sprzedaż pojedynczych odsłon w czasie rzeczywistym. Jak pokazują analizy, internauci najczęściej klikają w reklamy emitowane w soboty i w niedziele (wskaźnik CTR, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, wynosi 0,36 proc.). Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane między godziną 15 a 17 (CTR: 0,41 proc.).
Z danych wynika jednak, że internauci chętniej niż w weekendy decydują się na zakup promowanych na reklamach produktów w dni robocze. Niemal jedna trzecia wszystkich kliknięć zakończonych zakupem notowana jest w poniedziałki i wtorki (32 proc. z całego tygodnia). W tych dniach użytkownicy wykazują największą aktywność zakupową w godzinach porannych między 9 a 10 (na tę godzinę przypada 6 proc. wszystkich transakcji w poniedziałek) oraz między 10 a 11 (7 proc. we wtorek) oraz wieczornych między 19 a 20 (7 proc.).

Jak zauważa Wojciech Głowacki z RTB House, analizy odzwierciedlają sposób w jaki internauci podchodzą do zakupów w sieci. "W godzinach pracy używamy internetu nie tylko w celach służbowych, ale i prywatnych. W biurze sprawdzamy maile, czy wiadomości z portali informacyjnych. Coraz częściej wycinek tego czasu poświęcamy także na zakupy. Fakt, że najczęściej kupujemy rekomendowane produkty nie tylko wieczorami, ale także w godzinach porannych zdaje się ten trend potwierdzać" - dodaje Głowacki.

RTB House

Komentarze (1 - 1 z 1)

No to ja przedstawię swoje wyniki. Na 450 kampanii kliknęło 5% osób które znam z czego 1% świadomie, a 4% przez przypadek bo w przycisk ZAMKNIJ nie trafili.
 2