Łukasz Szewczyk05.07.2014 (14:45)brak komentarzy

Jakiego sprzętu AGD najczęściej szukamy w internecie?

Każdego miesiąca asortymentu AGD szuka w sklepach online blisko 1 mln użytkowników. Najczęściej lodówki lub pralki. Najwięcej możliwości wyboru mają rozważający zakup odkurzacza - wynika z raportu przygotowanego przez RTB House.
RTB House
Przeanalizowano dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem dla producentów od RTB House. Okazuje się, że co 4 odwiedzający je internauta przegląda sprzęty AGD.
Najpopularniejszy sprzęt AGD w sieci
Najpopularniejszy sprzęt AGD w sieci
Michał Orzechowski z RTB House, zauważa, że sieć jest coraz częściej głównym źródłem wiedzy na temat produktów, które planujemy kupić. "Jak pokazują badania IIBR, ok. 50 proc. decyzji zakupowych dotyczących sprzętów RTV i AGD oparta jest na informacjach znalezionych w internecie. Sprzedażowy sukces zależy zatem od umiejętnego wykorzystania bieżących danych o zakupowych potrzebach internautów. Wiedząc, kto w tym momencie szuka w sieci nowego sprzętu producenci mogą kierować przekaz do faktycznie zainteresowanych konkretnym produktem i np. reklamować zmywarki tym użytkownikom, którzy właśnie urządzają kuchnię" - podkreśla Orzechowski.

Jak wynika z danych, internauci przeglądający w e-sklepach asortyment AGD najczęściej szukają nowej lodówki. W pierwszym kwartale 2014 roku po informacje na temat tego produktu do sklepów online zajrzało 573 tys. potencjalnych klientów. Na kolejnych miejscach znalazły się pralki (564 tys. użytkowników) oraz odkurzacze (386 tys.). Największy wybór odnotowano z kolei w kategoriach: odkurzacze (100 marek oferujących tego typu produkty), ekspresy do kawy (58) i blendery (56).

Dane pochodzą z rozwiązania dla producentów od RTB House, które umożliwia dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjne zdefiniowanej grupy docelowej. Wyniki zostały zaprezentowane w raporcie "Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce".