Łukasz Szewczyk14.10.2014 (23:54)3 komentarze

5 lat Payback w Polsce. Nowa strategia komunikacji z konsumentem

Program lojalnościowy Payback w Polsce dostępny jest już od 5 lat. W efekcie program zbudował portfolio ponad 600 partnerów, rozdał ponad 15 milionów kart. Dziś Payback wdraża nową strategię komunikacji z konsumentem opartą na dialogu.
PAYBACK to największy w Polsce multipartnerski Program Bonusowy. Wspólny sukces i rozwój przez ostatnich 5 lat Program zawdzięcza współpracy z Allegro, BP, Empik, Orange, Real oraz wielu innymi firmami, liderami w swojej branży. Multipartnerstwo na dużą skalę okazało się być innowacją na polskim rynku i do tej pory stanowi efektywny model biznesowy dla partnerów oraz korzystne rozwiązanie dla konsumentów. Najlepiej świadczą o tym liczby:
• 15 milionów kart wydanych konsumentom
• 600 partnerów
• ponad 6 000 miejsc, w których można zbierać punkty PAYBACK
• 55 mld zebranych punktów o wartości 550 mln zł
• 10 mln wydanych nagród o wartości 380 mln zł
• 65 mln kuponów promocyjnych wydanych uczestnikom w samym tylko roku 2013
• ponad 850 000 pobrań aplikacji mobilnej PAYBACK
•1 milion unikalnych użytkowników strony PAYBACK.pl średniomiesięcznie w 2014 roku

PAYBACK przez 5 lat swojej obecności na polskim rynku rozwinął swoją działalność w wielu obszarach. Stał się pionierem nowoczesnego marketingu bezpośredniego z szeroką platformą marketingową, pozwalającą na wielokanałową komunikację ze swoimi uczestnikami. Oprócz przesyłek drukowanych i e-maili wprowadził i udoskonala aplikację mobilną PAYBACK. Za jej pośrednictwem użytkownik może przystąpić do Programu, zbierać punkty, a także aktywować eKupony. Są to elektroniczne kupony z personalizowanymi ofertami, dzięki którym uczestnik Programu otrzymuje dodatkowe punkty promocyjne za zakupy i w ten sposób znacznie zwiększa stan swojego konta punktowego. Punkty może wymienić na największą na rynku lojalnościowym ofertę nagród, łącznie z możliwością zapłacenia punktami za zakupy u wielu partnerów.
PAYBACK zwiększył swój zasięg o wiele nowych obszarów rynkowych. W obszarze e-commerce stał się ogromną platformą zakupową online, zrzeszającą ponad 150 sprawdzonych sklepów internetowych, a w samym ubiegłym roku wprowadził Moje Miasto PAYBACK (MMP) - rozwiązanie dla firm z sektora MŚP, funkcjonujących w branży gastronomicznej, rozrywkowej, hotelarskiej, zdrowotnej, sportowej i wielu innych. Obecnie uczestnicy Programu mogą zbierać punkty i płacić nimi u ponad 400 partnerów MMP w ponad 800 lokalizacjach w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, aglomeracji trójmiejskiej oraz na Śląsku.

Konsument marketing menedżerem
PAYBACK wyróżnia ogromna wiedza na temat zachowań konsumenckich. To dzięki niej przygotowywana jest indywidualna komunikacja i oferta dla uczestników. Program jednak robi krok dalej i wdraża nową wizję dialogu z konsumentem.
Dotychczas analizowaliśmy zachowania zakupowe uczestników i na tej podstawie marketerzy decydowali, jakie oferty, z jaką częstotliwością i jakimi kanałami komunikacji skierować do konkretnych klientów. Od pewnego czasu zmieniamy jednak podejście. Przyjęliśmy strategię dopasowania do konsumenta opartą na rozwijaniu i pogłębianiu dialogu z nim. Konsument staje się naszym najlepszym marketing menedżerem, ponieważ tylko on wie, co jest mu potrzebne, to on coraz bardziej wpływa na to, co otrzyma, kiedy i jakim kanałem. Taka optyka wymaga zmian organizacyjnych zarówno po stronie PAYBACK, jak i naszych partnerów, i jest dla nas wyzwaniem na kolejne lata. Stanowi jednak niezbędny krok w dalszym rozwoju Programu - przekonuje Michał Pieprzny, Dyrektor Zarządzający PAYBACK

Komentarze (1 - 3 z 3)

Od kiedy zamieniono większość sklepów Real na Auchan to nie ma gdzie wykorzystywać tych punktów. Na allegro trzeba już wydać 9zł na 1 punkt! Paranoja. Podziękowałem za ten program, zero korzyści jak dla mnie. Dla tych co tankują na BP może to ma jeszcze sens ale ja wybieram tańsze stacje benzynowe :)
 8  
Tankując paliwo do auta trzeba zatankować cysternę żeby dostać radyjko za 40 zł. No ale kogo stać na tankowanie na BP.
 3  
Jeden wielki przekret trzeba pilnować samemu pkt ciągle pisać reklamacje itd a procedura reklamacyjna to też bzdura
 2