Łukasz Szewczyk05.11.2014 (14:17)5 komentarzy

Gdyby piwo miało wąsy, to by się badało...

Listopad to taki miesiąc, kiedy zapuszczanie wąsa jest bardzo w modzie, wówczas każdy wyhodowany wąs to symbol walki z rakiem prostaty. W tym roku Kompania Piwowarska dołącza do akcji Movember, czyli Wąsopad, i za pośrednictwem swoich marek wspiera akcję informacyjną na temat raka jąder oraz prostaty.
Gdyby piwo miało wąsy
Gdyby piwo miało wąsy
Prostata, gruczoł krokowy, stercze - słowa tabu, a dotyczą wszystkich mężczyzn... Rak gruczołu krokowego to jeden z najczęściej występujących u mężczyzn nowotworów. Wstydzisz się o nim rozmawiać? My nie! Dlatego dołączamy się do ogólnoświatowej akcji Movember (Wąsopad). Od dziś nasze marki: Lech Premium, Lech Pils, Grolsch, Pilsner Urquell, Książęce zaczynają zapuszczać wąsy - wyjaśnia Ada Borucka, odpowiedzialna za media społecznościowe w Kompanii Piwowarskiej
Przez cały listopad na profilu korporacyjnym Kompanii Piwowarskiej na Facebook'u będzie można zobaczyć memy obrazujące butelki piwa z wąsami, a obok nich ważne informacje na temat profilaktyki i walki z rakiem prostaty u mężczyzn.
Lech już ma lekki zarost, a Ty?
Poprzez przyłączenie się do akcji Wąsopad, Kompania Piwowarska zachęca do dbania o męską część populacji i wysyła wezwanie do działania. Jak można pomóc i promować akcję?

• Zapuścić wąsa lub namówić do tego partnera, przyjaciela, męża.
• Upowszechnić informacje profilaktyczne, które przez cały listopad będą się pojawiały na fanpage'u Kompanii Piwowarskiej oraz na Twitterze
• Przyczepić sobie wąsy do swojego cover photo na Facebooku
• Badać się regularnie i namawiać do tego swoich przyjaciół

Akcja Movember - o co chodzi?
Movember to międzynarodowa akcja, której celem jest edukowanie, ale też zbieranie funduszy na rzecz walki z rakiem prostaty. Choć zapoczątkowano ją w Australii, bardzo szybko przyłączyli się do niej panowie z pozostałych części świata. Jak tłumaczy Australijczyk Justin Coughlan, który jest jednym z twórców akcji: "Jeżeli nie nosisz zarostu na co dzień lub zgolisz swój stały zarost i zaczniesz go hodować na nowo, ludzie z otoczenia zaczynają Cię pytać o przyczynę i wtedy można im wyjaśnić, co kryje się pod hasłem " Movember" czyli "Wąsopad".

Kompania Piwowarska od ubiegłego roku wspiera działania Fundacji Wygrajmy Zdrowie, organizatora akcji edukacyjnej "Prostata na lata". Firma dołączyła do akcji przygotowując dla swoich pracowników serię artykułów i materiałów na temat zdrowia mężczyzn, profilaktyki i walki z rakiem prostaty. Dodatkowo, aby przełamać tabu i przyczynić się do zwiększenia świadomości mężczyzn na temat raka prostaty, zaprosiła wszystkich mężczyzn w Kompanii Piwowarskiej do zapuszczenia wąsa! Za każde dodane na wewnętrznym portalu społecznosciowym firmy zdjęcie przedstawiające pracownika z wąsem, zostało przeznaczone 100 zł na rzecz Fundacji Wygrajmy Zdrowie. W sumie do akcji dołączyło około 100 osób, dzięki czemu udało się uzbierać kwotę 10 000 zł.

"Akcja zdobyła duży pozytywny odzew, stąd w tym roku postanowiliśmy zaprosić naszych przyjaciół, współpracowników oraz konsumentów." - wyjaśnia Ada Borucka i dodaje - "Także dla naszych fanów na Facebooku uruchomiliśmy konkurs, zachęcający do walki z rakiem prostaty, w którym do wygrania są czteropaki wybranego piwa. Do udziału zapraszamy nawet Panie, liczymy na ich kreatywność!"

Zadaniem uczestników jest umieszczenie w komentarzu pod postem konkursowym serii 4 swoich aktualnych zdjęć przedstawiających kolejne etapy zapuszczania wąsów w ramach akcji. Więcej informacji na fanpage'u KP.

Komentarze (1 - 5 z 5)

Grolsch z zamknieciem! Idealne piwko w plenerek! Polecam!
 4  
Ja tam widzę tylko dwa piwa - Grolscha i Pilsnera - reszta to napoje piwopodobne o smaku identycznym z naturalnym.
 3  
Ja tam widzę tylko dwa piwa - Grolscha i Pilsnera - reszta to napoje piwopodobne o smaku identycznym z naturalnym.
Zgadzam się ale tym piwopodobnym napojom daaaleko do identycznego naturalnego smaku ;)
 5  
Zgadzam się ale tym piwopodobnym napojom daaaleko do identycznego naturalnego smaku ;)
Fakt niezaprzeczalny. Te napoje piwopodobne próbują wykreować nowy, rewolucyjny smak jak ma niby smakować piwo.
 2  
"Gdyby piwo miało wąsy, to by się badało..."

Gdyby nie reklama ludzie byiby mądrzejsi...
 3